Oorspronkelijk geplaatst door
Plant
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar toen ik als jongetje van een jaar of 10 The Stray Cats bij Toppop zag en Brian Setzer op die Gretsch zag jengelen, dacht ik: "Dat wil ik ook!" En zo had je natuurlijk veel meer gitaarbandjes die leuk waren.
Zo kan ik me voorstellen dat als kinderen niet meer via de hitzenders met gitaarmuziek in aanraking komen, ze ook niet op het idee komen om dat zelf te gaan spelen. Ik denk dat het nu musicerende ouders zijn waardoor een kind nog met een instrument in aanraking komt. Bestaan er nog muzieklessen op (de basis)school of staat er zoals bij mij vroeger nog een gitaar in de klas waarop de meester of juf de week afsluit?
Als je nu in een muziekwinkel komt, hoeveel tieners staan er nog te kwijlen, al is het maar bij een Chinese rip-off van een bekend model? Hoeveel tieners zitten er hier op het forum?
Een handjevol jonge aanwas houdt Gibson niet overeind en de oude lullen hebben alles al of willen geen nieuw model maar een echte '59 bij wijze van spreken.