Woohoo hij is er weer, prachtige custom in een mooie staat zo te zien.
Printable View
Woohoo hij is er weer, prachtige custom in een mooie staat zo te zien.
Mooie verzameling tonyk, zitten wel een paar leuke hebbedingetjes tussen 8-)
Tonyk:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tonyk
Hoe klinkt de 1955 LP Custom?
Zowel zonder versterker als met versterker...
Kun je horen dat de gitaar een doorleefde klank heeft door de leeftijd of merk je geen verschil?
Ik wil namelijk weten of zo'n Les Paul nou echt beter wordt door de jaren heen en de enige optie om dat te weten te komen, is het door 't aan iemand te vragen die zelf een hele oude Les Paul heeft. Ik heb Jan Akkerman al een aantal keren in zijn carriere horen zeggen dat het ouderdomsproces van een Les Paul vergelijkbaar is met oude wijn, het wordt alleen maar beter en het gaat beter smaken (klinken in dit geval)....In hoeverre ben jij het daarmee eens?
algemeen: Het principe van 'aging' is namelijk heel erg duidelijk bij de akoestische gitaar -> hoe vaker je 'm bespeeld, hoe beter het gaat klinken doordat het bovenblad 'vrijer' en 'soepeler' wordt door de trillingen die het produceert van het voortdurend spelen. Bij een akoestische gitaar is dat principe heel duidelijk hoorbaar, soms al bijna na een maand of eerder. Dan 'opent' de klank zich al.
zie je die open deur daar?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
ja, die daar :D
trap jij hem ff in?
fijnzo, dan mag je nu gaan slapen.
Ik geloof niet dat het geluid per se beter word met de tijd eigenlijk...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
Mijn 74/75 custom alpine white: geboord
tja, moeilijk te zeggen..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
kon ik als 19 jarig joch een goeie herkennen?
meen me te herinneren op 3 verschillenden te hebben gespeeld.
de laatste jaren geeft de gitaar me steeds meer het gevoel een soort orgel te zijn wat bijna vanzelf speelt.
alhoewel orph hem in eerste instantie moeilijk vond spelen maar even later zei dat ik hem voor een miljoen niet weg zou moeten doen :D
er zijn er dus meer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cas121
zullen we er ooit achter komen?
heb het eens op het les paul forum gevraagd, kwam niet veel uit.
Schijnt wel degelijk zo te zijn. Heb eens een keer gelezen dat een gitaar zelfs ingespeeld kan raken op een bepaalde dikte van de snaren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Dit is vastgesteld door door op 'beroemde' gitaren (zoals bijv. de strat van Rory Gallagher , of SRV) eens een totale andere dikte te plaatsen.
In een aantal gevallen bleef er weinig van de fameuze klank over.
Staat mij niet meer bij in welk blad ik dat gelezen heb overigens.
Okeej. Nou jah eerst zien dan geloven denk ik vaak..