Dus als het wat minder hard en rauw beukt is het gelijk emo? :???:
Printable View
Dus als het wat minder hard en rauw beukt is het gelijk emo? :???:
Ik heb ook even hier geluisterd en dat viel me niet tegen. Ik vind het snaregeluid een beetje merkwaardig, het totaalgeluid vind ik ook niet opzienbarend goed maar dat zal mijn smaak wel zijn. Voor een band van dit kaliber verwacht ik wat meer, maar ze zitten in hun nadagen dus het moet maar zo.
Jouw band is dus ook emo, bijna iedereen speelt emo, behalve de echte harde metal mannen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
dat maak jij ervan. deze plaat is minstens zo hard en rauw, maar niet emo. geen conclusies trekken uit mijn post die er niet zijn.Citaat:
ik vind de albumopener trouwens zeker niet slecht! snel, stevig, rauw, strak. doet me iets denken aan limp bizkit, ergens...
De laatste paar albums van Metallica waren idd minder hard, en jij associeert dat met emo. Ik vond AJFA en the Black album niet emo. Misschien hebben we andere definities voor het begrip Emo, dat kan.
Ik denk dat de Metallica-leden zelf niet eens weten wat emo is laat staan of ze zich er wat van aantrekken.
Vind het überhaupt een stomme term.
In de 80's had je nog geen emo, tenminste die term werd toen niet (veel) gebruikt.
Hier een omschrijving van Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Emo
Als je emo bent/mooi vindt ben je dan minderwaardig?
Is het hetzelfde als een "softie"?
nee, st. anger vond ik emo-garage metal. AJFA en black album vond ik overgeproduceerde glamrock met een rauw randje. deze plaat is natuurlijk ook zwaar beknutseld in de studio bij het mixen, maar minder ergerlijk dan die anderen. Het emo ging vooral naar st. anger, en ik denk niet dat je dat niet met me eens kunt zijn...Citaat:
emo? bullet for my valentine, tokio hotel, en aanverwanten... jengel-rock/metal met 'oh oh ik voel me toch zo klootteeeee' met dito sound. dat is voor mij (en voor de mensen/gitaristen in mijn omgeving) de 'definitie'.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
Overgeproduceerde glamrock? Moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, want hiermee sla je, imho, behoorlijk door. Als iets tegen glamrock was in die tijd en plaats, dan is het Metallica wel.
ik hoor je alleen maar praten over de mix, over de 'sound', mar niet over muziek zelf, en daar gaat 't nu juist om! man, man man man, ik zit te genieten van de riffs, de manieren hoe ze de riffs laten horen; dezelfde soort riffs, even heavy (maar niet zo laag) als st. anger, even strak als in de jaren 80.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bat
Dat de stem beter te horen zou moeten zijn, mee eens. maar met een effect of 'iets mee doen'? nee, dat naturelle vind ik juist geweldig. weg van al die rotzooi.
dat 't te hard gemastered is? mee eens. ergerlijk? neuh, niet echt. Het gaat mij om de inhoud, hoe de muziek gemaakt is, de nootjes zelf zeg maar. en daar kan ik veel meer van genieten dan van een negatieve weerklank omtrent een mixje...