-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
ik denk dat er in die tijd veel gerommeld is en wellicht opgeruimd door de managers van de hamburgerfabrikant :D
ik heb vermoeden dat ik een maple neck heb, 3 piece.
orph zei gister dat mahonie nooit in 3 piece gemaakt is...
@agent: ja, ik heb hem in april 76 nieuw gekocht.
als jochie van 19 met een verse rambobank lening in de trein naar den haag en met een doos terug.. helaas de doos niet bewaard, wel het aanbiedingfoldertje onlangs tegengekomen.
Haha! Ik had je anders ingeschat qua leeftijd! :) Leuke verrassing.
Maar geen 3-piece mahonie? Haha, wat een onzin! Alles tussen '69 en '75 is 3-delig mahonie, zo ook de mijne.
De jouwe is idd een twijfelaar. Onder de TRC zit idd veel gele zooi bij jou herinner ik me van een foto. En de switch van mahonie naar maple vond rond die tijd plaats. Kan dus allebei, maar gezien het 6-cijferige serial neig ik toch nog steeds richting mahonie.
:)
-
ik heb hier meen ik 1 keer iemand gesproken die ook die geboorde fresing heeft in een custom uit dezelfde periode.
die heeft ook die gekke blauwe caps erin.
http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulcustomcap.jpg
en het ronde gat :D
http://www.hetgelegevaar.nl/roundhole.jpg
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Kolere, gaan we hier nu alles afkorten. ...
Zegt degene met een afkorting als nickname. :D
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
Haha! Ik had je anders ingeschat qua leeftijd! :) Leuke verrassing.
Maar geen 3-piece mahonie? Haha, wat een onzin! Alles tussen '69 en '75 is 3-delig mahonie, zo ook de mijne.
De jouwe is idd een twijfelaar. Onder de TRC zit idd veel gele zooi bij jou herinner ik me van een foto. En de switch van mahonie naar maple vond rond die tijd plaats. Kan dus allebei, maar gezien het 6-cijferige serial neig ik toch nog steeds richting mahonie.
:)
volgens mij toch echt niet hoor. ik kan 't me niet herinneren dat ik ooit gelezen heb over een 3 delige mahonie hals... noch gezien, trouwens.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
volgens mij toch echt niet hoor. ik kan 't me niet herinneren dat ik ooit gelezen heb over een 3 delige mahonie hals... noch gezien, trouwens.
Dan heb je verkeerde bronnen. Er zijn er vele duizenden gemaakt, waarvan ik er drie in bezit heb. Zal eerdaags wel een fotootjs maken.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Ik had nog een foto, dus hoefde er geen te maken.
Voilà:
http://img341.imageshack.us/img341/1059/72gtneckqt5.jpg
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Misschien niet de juiste thread voor de technische details over de 70s Gibsons.
Ik heb dus even gekeken naar een paar 70s LPs die ik heb/heb gehad en het volgende is eruit gekomen:
-1970 Custom zwart: gefreesd
-1972 Deluxe GT: gefreesd
-1973 Deluxe CSB: geboord
-1974 Custom ivory: gefreesd
Wel vreemd hè, zomaar één willekeurige er tussen die geboord is.
Oja, en over caps: die zijn bij mij ook allemaal verschillend in de verschillende gitaren. Werden gewoon random gebruikt volgens mij.
-
Misschien even een nieuwe starten over 70's specs. Zal vanavond ook nog eens naar de frezing van de mijne kijken...
-
Mijn Les Paul Custom 1955
-
Okeej ziek. Nu snap ik waarom je niet die foto's wilde laten zien..