mietje met je ibanez neckjes, moet je mn arirang eens bespelen, dikker dan de dikste gibson neck, die RW was echt NIETS vergeleken bij die neck :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Printable View
mietje met je ibanez neckjes, moet je mn arirang eens bespelen, dikker dan de dikste gibson neck, die RW was echt NIETS vergeleken bij die neck :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Ik moet eerlijk zijn, ik heb een hele lange tijd serieus met de gedachte gespeeld om een Richwood LP te kopen, alleen ik ben op het laatste moment drastisch van gedachten verandert.
Ik heb even goed gekeken naar de Richwood LP's Custom's die ik wil kopen, en ik zie dat er veel dingen aan zijn die ik niet erg "fijn" vind..
Zoals die pickups, zwart/wit dat staat imo absoluut niet bij een cherry suburst, en die goude hardware vind ik ook maar niks,
Als je dan even kijkt aan een Epiphone. Een Richwood LP heb je al vanaf 233, bij ons in de buurt staat er een afgeprijsde Epiphone LP voor 270.
Nou, je raad het al. Ik ga voor die Epiphone. Ik houd gewoon van puur originele LP's, met de originel looks, ik ben zelf geen knutselaar, dus daarom kies ik voor die Epi.
Dan moet je gewoon geen LP hebben. LP = zwaar, LP = dikke hals. Let op, ik heb nog nooit een Richwood bespeeld, dus ik kan er noch iets goeds noch iets slechts over zeggen, maar wat je hier opsomt zijn zuiver de karakteristieken van een Les Paul.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walternativo
Ik overweeg overigens wel eentje als voor erbij, het enige wat mij tegenhoudt is de kwaliteit van de stemmechanieken brug. Zien er mij niet heel erg solide uit en zelfs een erg goedkoop gitaartje irriteert mij als ze ontstemt en klettert.
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andoni
walternativo kletst een boel, sg's zijn niet zwaar gozer, en een les paul heeft duidelijk een andere hals..
op die LP's zitten gewoon goeie stemmechanieken hoorCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andoni
Idd. Ik heb ze voor de 'looks' vervangen door Klusons, maar ze functioneerden prima.
ik zei ook niet dat sgs zwaar zijn. Dat laatste verwees alleen naar t fretbord en de langzame hals. En idd ik noem de kenmerken van een LP op en ik zeg gewoon dat ik eerst dacht dat t wat was en er achterkwam dat het niets was voor mij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aap
Lees de volgende keer alsjeblieft nog eens goed wat er staat en denk na voor je gaat roepen dat mensen een boel kletsen.
-boers accent- da kenk me nou zo kweet om maeke -einde accent-
Langzame halzen bestaan niet Walter. Langzame vingers wel.
Dat bedoel ik nou, kwestie van smaak! Da's een goede redenatie in plaats van het gevleugelde Richwoods zijn brandhout kotsbraak enzovoorts geneuzel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Navar0x
Ik kan alleen het verhaal niet helemaal volgen...
Je hebt gekeken naar een Custom, maar vindt de zebras niet bij het cherry passen (op zich terecht).
De Custom is zwart of wit en heeft covers over de pickups.
De sunburst (oa cherry) heeft zebras'.
Op zich zijn de Customs nog het meest 'natuurlijkgetrouw' met gouden hardware en covers...