Jezus wat klinkt dat slecht zeg..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaapjan1986
Printable View
Jezus wat klinkt dat slecht zeg..Citaat:
Kan je even goed naar een nest tsjilpende mussen zitten luisteren. :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Ik vind dat je mussen nu wel erg overschat hoor :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Ow, mag ik die dudes van Dragonforce nog even noemen? :D
OMFG.Citaat:
Nog slechter dan dat ik dacht..damn .
Brrrr, koude rillingen. En dat is niet van genot...
Ik kan het niet spelen en ik WIL het niet spelen :P
Maar je vind er geen hol aan omdat je het niet snapt.. maar dat snap je nu nog niet.. is niet erg, komt nog wel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tidalwave_sideburns
Iets wat je niet mooi vindt hoeft nog niet slecht te zijn. Dat verwar je een beetje. Pete Townsend is ook niet helemaal mij type gitarist, maar die gast heeft qua slaggitaar dingen gedaan waar men nu nog uit put.Citaat:
En de Kinks beter dan The Who, je maakt je een beetje belachelijk. Over smaak valt niet te twisten, over kunde ook niet, maar jij doet het.
Tsss... Ik heb wel eens iets gegeten dat ik behoorlijk zout vond, dat ik dacht van "zo hee, dat is anders zout" , vul maar aan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
Ik schreef nergens dat ik the Kinks beter vind dan The Who (hoewel dit zonder enige twijfel zeer zeker het geval is, natuurlijk. Dat begrijp je zelf ook wel, hoop ik. Anders snap je het nog niet. Geeft niet hoor, dat komt vanzelf wel)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Het gaat mij erom dat The Kinks geweldige muziek, helemaal voor die tijd, hebben gemaakt, en Pete 'Corky' Townsend slaat wat gitaren aan diggelen, wordt vervolgens op Monterey op alle fronten overklast door Hendrix, maar is een legende geworden. Vind ik niet eerlijk. Stoort me. Blabla, slaggitarist, nog steeds , blablabla. Ik hoor het er niet in.
My Generation vind ik nog wel een goed nummer, daarom had ik ook een cd van ze gekocht, the kids are allright. Een keer gedraaid, nooit weer dus.
Youtube fimples even bekeken
Young Man Blues : die vent heeft echt een goeie stem, gitaar vind ik echt heel zwak. De drummer en bassist kunnen wel een potje spelen, maar Pietje Puk verkloot de boel
Won't Get Fooled Again : Zie je wel eens op VH1. Zap ik altijd weg. Ontzettend ruk (imho natuurlijk) . Lichtshow bij dat orgelstukje, die break zeg maar, is wel aardig.
Who are you: pff...echt niet onder de indruk. hooowah hoo hoo, hoo hoo . Infantiel. En die solo, ik ben echt niet onder de indruk. Ik vind het echt geen intense muziek. Wat jullie er allemaal in horen wat zo fantastisch moet zijn is mij een volslagen raadsel.
Sorry jongens, the Who doet me niks.
Van "The Knäck" ja, niet van "The Kinks" of "The Who". :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belfrink
Moet ook nog even reageren op tidalwave:
Dan moet je het niet meteen erachter gaan lopen zeggen, dan kom je een beetje dom over in mijn ogen.Citaat:
Ik schreef nergens dat ik the Kinks beter vind dan The Who (hoewel dit zonder enige twijfel zeer zeker het geval is, natuurlijk. Dat begrijp je zelf ook wel, hoop ik. Anders snap je het nog niet. Geeft niet hoor, dat komt vanzelf wel)
Je komt ook dom over als je The Who gaat lopen bashen omdat hun muziek je kennelijk gewoon niet aanstaat en je een walging richting Townshed hebt gemaakt in je hoofd... Tja, als iemand je niet zint kun je ze beter maar lekker laten rusten knaap, The Who heeft de weg vrijgemaakt voor jou Kinkies.. Vind ik al reden genoeg om ze respect te tonen, ookal is dat op een forum.
Ohja, en dan ook nog zeggen dat we ooit, hopelijk, in gaan zien dat The Kinks een betere band zijn dan The Who?! Dude.. get your ego under control. Die laatste zin van je staat mij echt niet aan, dus wat je hierna ook zegt, ik ben klaar met jou. :stop:
Dat tussen haakjes was eigenlijk met een knipoog naar die arrogante post van orgasmocaster. Deze:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind Owl
"
Maar je vind er geen hol aan omdat je het niet snapt.. maar dat snap je nu nog niet.. is niet erg, komt nog wel."
Ik had het expres wat extra aangedikt, maar blijkbaar kwam dat bij jou niet helemaal door. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat serieus nam....
En dan dit:
"Dude.. get your ego under control." Wat mijn ego hiermee van doen heeft, ontgaat mij een beetje trouwens. Mag trouwens ook best in het Nederlands hoor, dat is geen schande. Of quote je toevallig een film, dan kan ik het nog door de vingers zien.
Dus Blind Owl, vent, aan jouw post heb ik een broertje dood.
Nee nee nee! Kies mij! Ik speel slechter dan BB king, clapton en noem ze maar op!
Maaruh... Over BB King gesproken... Dat is pas echt Kunst met een grote letter K. Hij speelt één noot, en het is mooi, twee noten en je bent betoverd, drie noten en je waant je in de hemel en z'n solo'tje is voorbij... Is dat nou goed of slecht? :confused:
Als jij er betoverd door raakt, is het goed.. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles
Jah die kerel heeft To.verkracht. Wat een viezerik hè? :)
OT: Jah Clapton die kan meer dan hij ons laat horen. Maar hij doet t gewoon niet. De stommeling. Zoveel talent, zoveel ideeën... Ten tijde van Cream was hij geweldig. Hij heeft gewoon een goede band nodig die bij zijn sound pas. Misschien moet hij zijn sound ook ietsje aanpassen, iets scherper in het gehoor mag van mij wel. Hij speelt alles zo smooth mogelijk... Mag tie wat mij betreft ietsje minder doen. Of een grotejongensgitaar pakken met grotejongenseffecten. Miss moet hij ns in de leer bij Dallas Schoo...
Als ik even mee op de kar van The Kinks <-> The Who mag springen...
Het zijn twee groepen die enorm moeilijk met elkaar te vergelijken zijn. The Who heeft het nadeel dat er "teveel" toen moderne muziekanten (pete's gitaarspel, entwistle's basspel en moon's gedrum) in een groep zaten, terwijl The Kinks iets meer binnen de lijntjes kleurden van wat toen gangbaar was (brave muziek (All Day, And All Of The Night, You Really Got Me,... eventjes buiten beschouwing gelaten), kijk/luister maar eens naar Autumn Almanac, Waterloo Sunset,...). The Kinks zijn begonnen met ruigere muziek, om het bestofte imago van de Engelse Beatmuziek wat op te poetsen, doordat The Beatles met hun zeemzoetige & kleffe muziek het Beatmuziekimago een beetje bezoedeld hadden, maar gaandeweg, toen The Beatles ruiger werden, gingen The Kinks het rustigere pad op (met als pareltje dan Waterloo Sunset). The Who is gewoon altijd een donderende rockgroep gebleven, met maffe drums, pompende basgitaar & heavy-distorted gitaar.
De gebroeders Davies (van The Kinks) zijn het beste songduo dat je kan hebben imho, Ray als tekstschrijver, en Dave als gitarist (hij werd erg beknot in z'n kunnen door The Kinks)
Je verwart arrogantie met sarcasme!Citaat:
ik heb mijn mening trouwens herzien... als je het nu nog niet snapt, dan zal je het ook wel nooit begrijpen. en zeker niet als een van je argumenten is dat zijn neus je niet aanstaat, of de manier waarop de bassist en drummer hun instrument bespelen.
dat doet mij vermoeden dat jij een grote fan bent van boybands! boyzone? backstreet boys? take that misschien?
Alleen maar mooie jongens op het podium! geen grote neuzen of pedofielen! mooie strakke gechoreagrafeerde dansjes, en geen spastische of autistische muziekanten!
nummers gebaseerd op een formule ipv originaliteit! wat een verademing voor jou! Glimlachende jongetjes ipv van rauwe agressie en emotie!
ik snap het nu wel...
Tja, Orgasmocaster, als je het zo stelt , dan zou het toch haast wel zo moeten zijn dan.
Vermoed jij maar lekker van alles over mijn smaak, beste kerel, het zal mij aan de reet roesten. Ik voel me echt niet gedwongen het tegendeel te bewijzen.
Waar staat trouwens dat ik Townsend een lelijke kop vind hebben, of dat hij niet knap genoeg is om een een goede gitarist te zijn. Ik zei dat z'n kop me niet aanstaat, en dat ik hem niet uit kan staan. Ook noemde ik hem Corky (niet zozeer om z'n uiterlijk) En dat ik hem gewoon geen goede gitarist vind. Als ik de man op tv zie, dan schakel ik naar een ander kanaal. Hoe jij er dan bijvoorbeeld bij komt dat ik liever naar boybandjes kijk, is mij een raadsel.
Dat is alles wat ik er nog over wil zeggen. Als jullie mijn woorden verkeerd opvatten, en in jullie antwoord de boel verdraaien, moeten jullie lekker zelf weten. Ik vind Pete Townsend k met p . Niet mee eens, jammer dan.
Dan ga ik nou weer iets nuttigs doen.
en nog steeds begrijp jij sarcasme niet he, opa bakkebaard!
Je mag hem van mij best wel niet goed vinden, dat is een kwestie van smaak!
het punt is dat je een statement maakt dat hij overrated is, en dat onderbouwt met wel heel erg slappe argumenten:
kop staat je niet aan
kan die man niet uitstaan
pedofiel
rotkop
spel irriteerd je
geen goede gitarist
Jostiband
spast
autist
geen hol aan
infantiel
enz...
het enige argument dat een beetje beschaaft was is dat je zijn tone niet mooi vind. en dat is ook een kwestie van smaak, en daarmee kun je niet bewijzen dat hij overschat is.
:seriousf:Citaat:
blablabla dat zijn neus je niet aanstaat blablabla
Uhmmm..... jongens.... het is trouwens Townshend, met een h. Dit even terzijde...;)
Indeed, Pete Townshend en Devin Townsend (die overigens ECHT lelijk is)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
http://metalinjection.net/blog/photo...1231141323.jpg
Volgens mij zit er altijd een gebied in de (pop)muziek dat niks met muziek te maken heeft, maar met image of tijdsgewricht. Wat mij betreft is Clapton de allerergste bibliothecaris onder de muzikanten, maar in zijn tijd stond heel Londen vol met "Clapton is God" omdat hij met Cream (The?) popmuziek groots en serieus ging spelen (pretentserieus dan) en toch iets deed waar iedereen behoefte aan had. En bv de Stones zijn dan misschien muzikaal gezien nogal beunhazen, maar laten je wel R'nR VOELEN.
Maar goed, wat mij betreft overschat: Clapton.
En helaas te weinig bekend: Eric Gale
Dat bibliothecaris vat ik wat mij betreft op als een compliment voor E.C. Hij heeft toch wel zo'n beetje het boek 'De moderne rock- en bluesgitarist' geschreven en iedereen die op dit forum rondzwerft beïnvloedt (bewust of onbewust, gewild of ongewild). En ik vind Clapton eerder onderschat dan overschat als ik sommige meningen in dit topic lees, zeker gezien de verdiensten en invloed van de man....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martelino
Onderschat zou ik Clapton al helemaal niet noemen :stop:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
Hij kan wel lekker spelen ofzo, maar veel mensen raakt hij gewoon niet (en veel wel natuurlijk). Hij heeft dan wel weer grote invloed gehad op vele artiesten, en hij heeft erg veel verschillende stijlen waar hij toch wel gewoon matig (in mijn ogen) in is.
Het beste blijft hij natuurlijk in de tijd van Cream, maarja, toen stond ie de hele tijd strak van de coke.
Nope, dat was daarna, in de tijd met Derek & The Domino's.Citaat:
Persoonlijk vind ik Clapton ook vaak overschat. Niet omdat ik 'm slecht vind, want dat is ie zeker niet, maar wel omdat ie vaak in een bepaald rijtje van de besten wordt geplaatst waar ie in mijn ogen niet in thuis hoort. Maar het is dan wel weer een geweldig songwriter.
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Hij kan beter spelen dan ik, daar niet van, maar "het is altijd hetzelfde" vind ik
Zoals hier bijvoorbeeld
In het midden een "claptonesque" solo die helemaal niet bij het nummer past. Dan vind ik imho die van Neil Young op het einde tig keer beter.
En hier is het al helemaal overbodig wat hij speelt
Afgezien van dit alles... technisch toch wel een goede gitarist
just my two cents
Dat is 't 'm nou juist met Clapton, hij is allemaal heel erg technische begaafd, en hij kan lekker in veel soorten stylen spelen en met veel verschillende soorten mensen werken. Maar verder dan dat heeft hij niets speciaals.Citaat:
Tsja.... ik vind het een lekkere solo die goed bij de sfeer van het nummer past. Bedankt voor de link! En ik heb bij Neil Young altijd twijfels of hij überhaupt wel weet wat de voorkant van zijn gitaar is.....om maar niet te spreken van zijn zangkwaliteiten. Maar die mening is geheel voor mijn rekening en risico!Citaat:
Misschien is het wel zo dat hij zo vaak is nagedaan/geimiteerd door andere gitaristen dat we zijn kunstje nu niet meer als "speciaal" ervaren... ?Citaat:
Dat bedoel ik.......:satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Nee hoor, hij speelt gewoon alleen maar blues en dat doet ie over eigenlijk alles wat ie speelt. En ja, blues mag je smaak zijn, maar qua notenkeus is het weinig spannend. Niet dat dat negatief hoeft te zijn. Moet wel zeggen dat dat wat Clapton speelt wel altijd heel gladjes en vlekkeloos klinkt met een hele goeie frasering en dat is ook een kwaliteit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Het gaat er volgens mij niet om wie er het meest onderschat of overschat is, het gaat erom dat je je eigen persoonlijkheid met je gitaarspel laat horen. Zo klinkt iedereen anders, en uniek.
Iemand die niet van Clapton blues houd, zal het wel overschat vinden, maar iemand die er wel van houdt, zal het misschien niet overschat vinden.
Het maakt uiteindelijk allemaal geen zak uit of je overschat of onderschat wordt, als je maar lekker muziek kunt maken. Toch?
je hebt wel gelijk, maar ik vind het juist wel leuk om al die discussies te lezen over wie overschat is.
maar nu ik hier toch ben wil ik ook wel even zeggen wie ik overschat vindt:
BB King: Ik begrijp hier helemaal niks van: Hij kan voor geen meter gitaar spelen en het klinkt ook nergens naar en dan zegt iedereen dat hij een heel mooi verhaal kan vertellen met zijn solo's. dan denk: wordt wakker.
iemand anders die super slecht is is: buddy guy: kan dr ook niks van
of neem nou jimmy page. iedereen zegt altijd dat hij de gitaar god is. nou ik heb een iets van hem gehoort en dat was zo slecht.. ik dacht eerst dat iemand gewoon geluid onder dat filmpje had geplakt maar later kwam ik er achter dat hij het echt was. echt zoo beschamend slecht.
en zo zijn er nog wel een paar..
maarja nu ik eenmaal naar het gitaarwerk van guthrie govan aan luisteren ben is er bijna geen andere gitarist waar ik nog met plezier naar kan luisteren.:P
Oei!, BB King, Buddy Guy en Jimmy Page "slechte gitaristen" noemen op "HET" gitaarforum van Nederland (en België), dan overschat je jezelf ook wel een beetje (veel) ben ik bang. :dontgeti: :stop:
Ik zou zeggen, ga 's even googelen, zoek een goede plaat van die gasten op en luister er 's minimaal 3 x naar.
Als je dan nog steeds van mening bent dat het slechte gitaristen zijn dan kun je dat wellicht beter onderbouwen dan dat je dat nu doet maar waarschijnlijk hoor ik je hier nooit weer over. :metdestaarttussendebenenervandoor: :)
Nog een meevaller dat Jimi Hendrix niet in je lijstje staat. :nervous::eek:
Ik denk dat Crelis op de peuterspeelzaal al beter speelde dan Hendrix.
hendrix vind ik juist super vet
Nou, ik ben geen fan van BB en Buddy (wel van Page!) maar het zijn zeker geen slechte gitaristen.
BB King kan echt wel spelen hoor. Hij legt meer gevoel in één enkele noot dan Yngwie Malmsteen in 6 miljoen noten per seconde bij wijze van spreken.
Het is je goed recht natuurlijk om je mening te geven maar om ze nou slecht te noemen...???
ik noem ze slecht en dat is dus een mening, dus daar is niks mis mee.
en dan over dat gevoel van bb king. Je kunt niet zeggen dat de ene gitarist met meer gevoel speelt dan de ander. de luisteraars en de muziekanten zelf hebben een bepaald gevoel bij het spelen of horen van muziek. Dat gevoel is voor iedereen anders. dus als jij zegt dat bb meer gevoel legt in 1 noot dan Yngwie in 6 miljoen noten dan is dat jouw mening. dat is voor iedereen anders. maar dat is niet erg want je mag je mening geven op dit forum. dan ontstaan er leuke discussies:D