De beste gitarist die ik ooit live heb gezien is Teye (wijnterp). Een van de weinige niet-spaanse flamenco-gitaristen die echt goed is. Rocken kan hij ook. www.teye.com
Hij is geloof ik in 1988 ook nog gekozen tot Nederlands beste gitarist.
Printable View
De beste gitarist die ik ooit live heb gezien is Teye (wijnterp). Een van de weinige niet-spaanse flamenco-gitaristen die echt goed is. Rocken kan hij ook. www.teye.com
Hij is geloof ik in 1988 ook nog gekozen tot Nederlands beste gitarist.
http://www.angel.dk/tya/TYAj_20A.JPG
Alvin Lee 8-)
juist, steve vai klinkt nergens naar. for the love of god heeft dan nog wel 'iets' maar ook niet veel. Santan vind ik heel goed. Althans, vroeger, en met zijn 6-7 jaar oude plaat supernatural. Zijn 2 neiuweste shaman en all that i am lijken op een of adnere manier nergens op. Erg jammer. Toch heb ik een kaartje gekocht voor zijn concert in ahoy. rang 1, een van mijn weinige helden die nog leven. Hendrix en Vaughan zijn al dood. :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonno
verder vind ik john frusciante en wes borland érg goed. Vooral john, maar mr. Borland heeft ook geweldige dingen gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
De nummers van Santana zijn vaak wel goed, maar zijn gitaarspel is doorgaans niet echt spannend.
het is weer zo'n gitarist die een stuk of ...nouja..wat zal ik zeggen..van de vele nummers een aantal hele goede heeft, en de rest is 'niet bijzonder' ..maar wat bij santana wél bijzonder is (black magic woman, europa, evil ways, she's not there eehmm..nog een aantal..ooh ja..moonlfower..en eehmm..nog meer..) is dan ook echt heel mooi.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus
de bekende 'virtuozen' zijn stuk voor stuk geweldige muzikanten maar bijna allemaal zeer matige componisten, het lijkt wel alsof dat niet samen kan gaan. 1 of 2 nummertjes van een cd zijn goed de rest is fantasieloze opvulling. Fans van deze 'virtuozen' zijn bijna altijd collega-gitaristen die vooral op de fabuleuze techniek ipv de compositie kicken, ik betwijfel het of ze de cd ook zouden kopen als dezelfde nummers door b.v. een virtuoze violist zouden worden uitgevoerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
Het gaat bij echt niet alleen om de techniek. Want dan zijn er nog wel enkele die Vai haast kunnen evenaren. Ik vind hem compositorisch ook prima in orde. Dat hij een uitstekende componist is bewezen de concerten met het metropole orkest m.i. wel. Ik ben al bij menig van zijn concerten geweest en het waren duidelijk niet alleen collega-gitaristen die daar aanwezig waren.
Ik zou inderdaad niet zo'n cd kopen als het zou gaan om een viool ipv een gitaar. Ik vind het geluid van een solo-viool nou eenmaal verschrikkelijk...
kdenk dat alain johannes ook een vd meest onder schatte gitarister ooit is.....
die gast blijft vernieuwen
http://www.paulgilbert.com/fshow.27.jpg
hippe foto.
Het wordt eens hoog tijd dat die Paul Gilbert eens naar Nederland komt.
Je weet maar nooit. :roll: :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
Ik vind Vai juist een goede componist. Geen teveel aan techniek. 90% van wat hij speelt kunnen jullie ook spelen, als je de moeite neemt om het uit te zoeken. Het is vooral ongewoon wat hij doet, niet moeilijk.
Bij David Lee Roth was dat andersom. Veel techniek en shredden en matige composities. Wel erg Rock 'n' Roll, overigens.
Mijn favoriete Vai-album is Sex & Religion, met Terry Bozzio en TM Stevens en natuurlijk de geweldige vocalen van Devin Townsend. Zeker geen mindere composities dan bijvoorbeeld de Stones, Beatles, 10CC, Twarres, De Dijk, Blof, Bon Jovi. Natuurlijk kan niet iedereen Zappa of Herbie Hancock zijn.
Vai's album's verschillen overigens nogal van elkaar, met alleen FTLOG als voorbeeld doe je hem te kort. Malmsteen en AC/DC zijn heel wat minder gevarieerd. En ik heb al hun CD's, :D.
Overigens ben ik het niet eens met de uitspraak: "Geef mij maar Tony Macalpine of Vinnie Moore. Ietsje minder techniek (...)". Tony heeft alle techniek die je je maar kan bedenken, daarom speelt hij ook in Vai's band (los van het feit dat jij liever Tony hoort dan Steve). Steve zoekt de besten uit. En een lol dat die 2 op het podium hebben! Echt leuk om te zien. Nog leuker is het om Tony MacAlpine op bas te zien (geruild met Billy Sheehan) terwijl Sheehan op Tony's gitaar een echte shredderstyle solo speelt! Dan weet je pas echt waar je staat, als je dat ziet.
Joe Bonamassa !!!!!
die kerel is echt zo goed :oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas88
ik heb er via itunes wat van gehoord op bluesfest radio en ik ben al maanden naar zen cd van a new day yesterday aan het zoeken en ik vind hem maar niet :(
Boudisque & Fame zijn goede vrienden ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sora
http://www.boudisque.nl/zoek/index.a...=Joe+Bonamassa
http://www.fame.nl/pages/productview...754886&navid=2
Zie musicstore.nl of bol.com daar zijn ze wel te koop!Citaat:
In januari komt de nieuwe dvd
In maart komt de nieuwe cd
en in april is hij in nederland !! oa in paradiso (i'll be there!)
heb ook tig amerikaanse bootlegs liggen ! enne wie weet vanavond op bluesbox @ arrow classic rock 21:00
Ik zie overigins nergens op die site's iets over het live album a new day yesterday... bij die cd krijg je de live dvd a new day yesterday er bij ! leuke verassing!!.
Noem me ouderwets, maar ik zoek men cd's nog steeds in ongure platenwinkeltjes :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
Dan vind je Joe niet zomaar overal nee....Citaat:
Dan moet de Boudisque je juist wel aanspreken...in ieder geval het filiaal in Amsterdam (tevens de originele Boudisque), de andere filialen ken ik niet. Je vindt er van alles (veel import/onbekende cd's), personeel is erg relaxed (altijd vriendelijk en gezellig) en je mag binnen gewoon roken ;)Citaat:
Het is, samen met Concerto, in ieder geval mijn favo cd-zaak :)
Als Belg kom ik niet zo vaak in Amsterdam, maar de volgende keer dat ik er ben zal ik er eens langs gaan :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
http://www.socalscene.net/Warped_Tou...evenfold_3.jpg
Synyster Gates van Avenged Sevenfold, precies het spel en solo's die ik wil horen!
technisch? buckethead, die gitarist van Freak Kitchen (ziekelijk)
melodisch? oude werk van Petrucci in DT, Satch, tony macalpine
overall? geen idee
Harrald
DE beste bestaat niet, de 1 kan niet wat de ander kan en vice versa
Ik denk dat je hier op heel wat negeerlijstjes bent komen te staan als zelfingenomen bal. Ik heb nou genoeg berichten van je gelezen om te kunnen zeggen dat je een enorme lul met 10 vingers bent met je over the top arrogante uitlatingen. Wat ik vooral uit jouw berichtjes opmaak is dat je Vai de beste vind en daarna jezelf, maar eigenlijk vind je jezelf ook weer de beste, omdat je Vai de beste vind. Luister jij trouwens ook nog ergens anders naar dan Steve Vai? De beste is een begrip waar iedereen z'n eigen interpetatie aan geeft. pffff, staat hier ook zo'n smilie tussen die kotst?...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fast left hand frederico
En hierbij verklaar ik de oorlog aan alle shred-fans!!!... :seriousf:
Dacht ik ook altijd, makkelijk na te spelen. Ik heb nu een aantal tablatureboeken van de Peppers en dan zit het allemaal toch net ff ietsje anders in elkaar als dat ik aanvankelijk dacht. Oh ja, die tabs die je op internet vindt van Frusciante, vergeet ze, ze kloppen niet. Ik heb in ieder geval nog niet eerder zulke bizzare tabs gezien als in de boeken die ik nu heb van 'm. Rare jazzakkoorden waar zelfs daarin nog weer een totaal andere noot in verwerkt wordt. Bizzar...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
Voor mij persoonlijk(!) is John Petrucci de nummer 1.
Zeker nu ik net weer "Live at Budokan" heb gekeken. Geweldig wat die gozer met zo'n stukje hout en wat elementjes kan.
grrrrr... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_
??waarom heeft hij wantjes aan?? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falcovanhoorn
Tja inderdaad....er is geen beste gitarist, echt niet...
Wel kan je spreken over een van de beste denk ik. En dan nog....
Voor de een is de ene gitarist een betere dan de andere, kortom: Er is geen beste gitarist.
Het is een kwestie van smaak, welk gevoel heb je op een bepaald moment bij welke muziek.
Zo luister ik graag naar: Hendrix, Mike Stern, John Scofield, Stanley Jordan, Scott Henderson, Leo Kottke, Harry Sacksioni, Gert de meijer, Joe Satriani, Santana, Frank Zappa, Steve Vai, Neil young en alles wat ik nog vergeten ben....Er zijn zoveel gitaristen die op hun manier spelen als geen ander. Dus ik spreek van de beste smaak...
Er zijn zelfs zielen die beweren dat Keith Richards 1 der beste is.... :???:
Niet om het een of ander maar ik heb ook met Vai op het podium gestaan en inderdaad is het (vind ik) de beste gitarist van de wereld.
Ik werdt overigens heel snel weer van het podium afgeflikkert.
Zonder gekheid. Vai is echt de beste maar ik kan me heel goed voorstellen dat een heleboel hetzelfde denken over andere gitaristen. Ik luister overigens ook naar Hendrix, Vaughn, Rittenauer, Carlton, Robben Ford (wat bluesfeel betreft vind ik dit de beste) etc etc.
Ieder zijn mening
(foute spelling laat ik staan anders klopt de onderstaande reactie niet - dont mind my spelling)
No offence dude, maar als je gitaarspel even goed is als je spelling verbaast mij dat niet...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FJ1200
:)
Beetje veel last van dyslexy (even gekontroleert op spelling)
No offence taken (ik kan ook voor geen meter gitaar spelen)
misschien niet om zijn gitaar kunsten, maar omdat hij het creative brein is, van in mijn oogen de beste band van het moment:
http://membres.lycos.fr/daronpliskin...n_malakian.jpg
Daron Malakian
Ik vind Steve Morse onwijs goed.
Ook Zakk wylde en Yngwie Malmsteen kan ik erg waarderen. Maar of het de besten van de wereld zijn... dat weet ik niet.
Vai e.d. zijn wereldniveau, maar er zijn er ook die akoestisch shredden, en zij spelen zuiverder want akoestisch hoor je de fouten beter, dus Vai zal toch niet de beste zijn.
Die logica klopt niet helemaal.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Als je snel akoestisch wilt spelen, moet dat heel zuiver gebeuren. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die elektrisch speelt ook minder zuiver speelt. Michael Angelo bv kan zowel op elektrisch als op akoestisch supersnel en zuiver spelen. Het zou me niks verbazen als Vai dat ook kon.
Vai zal het akoestisch ook wel kunnen, maar lang niet zo goed als elektrisch denk ik. Mijn redenering klopte inderdaad niet 100 procent. (Michael Angelo). Er zijn er ook die beiden kunnen. Maar iemand die elektrisch scheurt en iemand ie het akoestisch doet is toch wat verschil, akoestisch geen distortion, delay. Ik zeg natuurlijk ook weer niet dat iemand die elektrisch speelt niet zuiver is. Daar wordt ook op zuiverheid gelet natuurlijk.
Al di Meola kan ook beide naar mijn weten. Net als ene Jan Akkerman ofzoCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex