:o Mooi man....
Printable View
:o Mooi man....
:oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Correct?? :o :o :cry:
No shit... Bert , de eigenaar van Pro Music, zei het zelf. Nou is Bert een enorme kletskous, en hij verzint wel eens een verhaal, maar dit geloof ik best wel. Beetje raar van de Richwood importeur. Lekker snel cashen. De Correct- hum hum- Professional audio afdeling...
maar jij hebt er een mooie gitaar bij, gefeliciteerd!
@Bert k: Weet je ook wanneer correct die dingen gaat verkopen??
hahaha correct, naja, zit 5 minuten binnendoor fietsen van de Pro musicstore vandaan als t niet minder is :D
Fietsen?
Oh ja, jij hebt je rijbewijs natuurlijk nog niet, sorry :razz: :D
nee, ik beweeg weleens :P
Is niet aan je te zien dan :razz:
:D
Ik kreeg de indruk dat het heel korte termijn is, misschien liggen ze er al. Lachen, kunnen ze naar Feedback hollen als er een snaartje springt :-D
Volgens mij hebben ze ze al, tenminste ze staan al op de site.
www.correct.com
Inderdaad. Maar die prijzen! 94 euro voor een stratje... :o
Jah dat zijn die slechtere versies met zwarte logo denk ik. Niet de vintage modellen met gouden logo.
Ik ga binnenkort (om wat anders hoor) naar Rotterdam, maar dan ga ik ook naar correct :-D
SOUNDCLIP!
Tja, dat krijg je op een vrije zondagmiddag... www.bertk.tomaatnet.nl/jaz.mp3
Drie partijen, alledrie met de dikke Richwood, ook de basgitaar! (Dat was in de jaren 50 wel gebruikelijk, toonknop dicht en bassen maar...)
Over een Twinreverb-model, met een beetje galm, en een kort delaytje voor de solo.
klinkt lekker Bert!
en die 50 jaren heb jij natuurlijk bewust meegemaakt he? :-D
Heh, lekker straight 8´s. 8-)Citaat:
Ik zat ook te denken om dat ding te kopen, dus tof zo´n soundclip.
Klinkt lekker hoor Bert :D
Heb je ook foto's van jouw exemplaar?
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Ga ik maken.
Maar ff wat anders, ik had het in een eerdere post over die andere Richwood waar de neck scheef ingelijmd was. Heeft iemand anders ook zoiets gezien? Met een LP model kan dat zomaar gebeuren.
Je weet dat een LP hals wat achterover helt?
:-D
Sorry, flauw :D
Waar zag je het precies aan? Aan de snaren?
Ik heb destijds iets van 4 of 5 Richwoods in mijn handen gehad en daar is me niets opgevallen...
RW heeft echt allemaal van die modellen waar je er wel een van zou willen hebben.
Hebben jullie dat nou ook?
Zelfs die banjo's zien er geinig uit :-D
Ik zat te spelen op die andere dikke jazzer, de RE450. Ik zag dat de ene post van de brug helemaal omhoog gedraaid stond, en de andere zat helemaal beneden. Toch liepen de snaren normaal ove de hals, aktie was goed. Toen ik in de lengterichtin langs de hals keek zag ik dat de hals een beetje met de klok mee verdraaid was. Nou ja, wel meer dan een beetje.
Ik heb idd die banjo's gezien, en ook die resonator gitaren, die zou ik graag willen...
Ah wat getordeerd tov de body dus.
Ik dacht de andere kant op, dat hals en body niet in een rechte lijn lagen dus.
Precies. Maar niet getordeerd in de zin dat de hals een wokkel was. De hals zelf was recht. Je kon onderaan bij de hiel zien dat hij scheef zat.
Tsja, daar zie je dan toch een nadeel van productie in lage lonen land denk ik.
Goed op blijven letten is het devies dus!
Ik heb 4,5 weken geleden bij een muziekwinkel in Nijmegen een Richwood RE-44 butterscotch blonde besteld. Ik had 50 euro aanbetaald.
Ik verwachtte dattie ongeveer na een week wel binnen zou zijn.
Ik opbellen: niet binnen, waarschijnlijk komt ie woensdag.
Ik donderdag bellen: nog niet binnen, waarschijnlijk een langere levertijd door de grote muziekbeurs in Duitsland.
Week erop maar eens proberen: nog niet binnen, er zou even achteraan gebeld worden en dan werd ik geïnformeerd.
Niets meer gehoord. Een week erna nog maar eens gebeld. Weer hetzelfde verhaal, ze zouden er achteraan bellen, maar ik heb weer niets van ze gehoord.
Contact met Richwood heeft mij geleerd dat deze gitaar gewoon bij hun op voorraad was en dattie na bestelling gemakkelijk binnen 7 dagen in de winkel moet kunnen staan.
Ik heb het een beetje gehad met deze winkel en wil de gitaar ergens anders halen. Maar ik heb dus al 50 euro aanbetaald. Kan ik deze terug krijgen of heb ik de gitaar al definitief gekocht?
Ik heb ook geinformeerd bij de muziekboeren in mijn regio over de RW vintage tele. Het kwam er op neer dat ik er aan vast zat als ik de gitaar zou bestellen. Doe ik dus nooit, een gitaar moet je uitproberen. Het is wel zo dat ze moeten leveren, een koopcontract is wederzijds bindend, zeker als je al een aanbetaling hebt gedaan.
ik denk dat je die winkel gewoon meot vragen of je je geld terug kunt krijgen, de winkel is blijkbaar eernstig in gebreke gebleven, dus ik denk dat je in je recht staat.
ja je kunt gewoon naar die winkel gaan en vragen dat je je geld terug wilt. Je berust je op non-conformiteit, je bent dus niet te vreden over de service of het product. Hier heb jij gewoon recht op. Vaak willen winkels dit niet, maar je moet gewoon een ouder iemand meenemen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
Deels waar maar beetje kort door de bocht denk ik. Het gaat er ook om wat er in eerste instantie beloofd is. Als beloofd is dat de gitaar er binnen twee weken zou zijn blijven ze in gebreke. Als er niks is afgesproken over levertermijn niet. Je kunt denk ik het beste de winkel (Eigenhuijzen of Schreeven?) bellen en vragen op welke termijn ze de gitaar verwachten te kunnen leveren. Als ze alsnog met een termijn komen, en die vindt je ok, bijv. binnen 10 dagen, briefje sturen dat je verwacht dat de gitaar er dan is, en dat je anders af ziet van de aankoop. Als ze geen termijn noemen, of deze is te lang kun je refereren aan je gesprek met de importeur, en zeggen dat indien de gitaar er niet binnen 7 dagen is dat je van aankoop af ziet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArpeggioKing
Maar wordt op zich moeilijk verhaal denk ik. Je kunt wel gelijk hebben, maar het krijgen.... Zo'n winkel weet natuurlijk ook wel dat je voor 50 euro geen deurwaarder gaat inschakelen. :-?
Begin = Norah Jones! Wat hoor ik dit vaak bij mn vriendin.... haha! cool, goed geluid ookCitaat:
Ha, Norah Jones, my ass... Dat schemaatje is al zo oud, dat bestond al toen Norah nog in de fluit van Papa Jones zat. :-D
ah bah beetje jammer van die griet!!
Pappa Shakar :roll:Citaat:
http://www.smh.com.au/ffxImage/urlpi...hjonesravi.jpg
tering
godvr
Zou je dat schematje kunnen PMen?Citaat:
Das gewoon Am G F E, met halverwege iets met Dm, weet niet precies meer. Het is gewoon Hit the Road, Jack. Het is ook wel Stray Cat Strut. En vele anderen...
En zij van Jones, die is er eentje van Shankar, das waar... :)