Was dat toevallig gunz n rozes?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kjansen
Die hebben hier onlangs ook hier in Oeffelt gespeeld op Maespop toen had ie z'n Gretch ook bij.
Zonde man je Gretch in tweeën :nervous:
Printable View
Was dat toevallig gunz n rozes?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kjansen
Die hebben hier onlangs ook hier in Oeffelt gespeeld op Maespop toen had ie z'n Gretch ook bij.
Zonde man je Gretch in tweeën :nervous:
tjah wat moet je dan ook met een Gretch :p.. nee ff zonder grappen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeyaxeman
echt zonde mooie gitaar en bassen.. komen bij mij erg rock n roll over..
Misschien niet echt een sukkeltje, want hij kon er zelf niet veel aan doen, maar ik heb ooit eens Jerry Cantrell met Alice In Chains een optreden zien geven op Pinkpop waar de vonken letterlijk vanaf vlogen : zijn microfoon bleek namelijk niet goed geaard en telkens hij zong, zag je de elektriciteit van de micro recht naar zijn lippen schieten. Dan zie je hem druk gebaren dat hij graag een andere microfoon zou willen hebben, waar hij nog een paar nummer op mocht wachten. Ik denk dat hij na die set ook even langs het ziekenhuis is gepasseerd en daar hebben ze geconstateerd dat het hele gebied rond zijn lippen gefrituurd was...
Kan hij toch na t eerste nummer eens gaan achter vragen? :chicken:
Allereerste seconde van je optreden beginnen met een HUGE dimesqueal, en om indruk te maken ook nog eens je gitaar erbij optillen.
*snaar zegt knap*
Was een floydrose gitaar, dus alles is ontstemd en ik had geen backup gitaar. Sta je daar dan.
Was gelukkig maar een repetitie met 5 vrienden die aant kijken waren.
Kheb één keer gehad dak op een optreden na de solo van 'killing in the name of' mn whammy (multifx) was vergete af te zetten, en die stond dus nog op de helft ofzo...
En dat klonk VALS!!! Gelukkig duurde het niet al TE lang eer dak het door had :satisfie:
Keertje meegespeeld met zo'n amusementsorkest in een grote feesttent. Bij veel liedjes lopen MIDI-partijen en een clicktrack mee. De lol was er voor mij een beetje af toen ik merkte dat de MIDI-gitaar in 'R U Kidding Me' harder stond in de zaal dan ikzelf.... auw. :???:
edit: typo
Hahaha lol! Voor die vrienden was t niet zo erg maar als dat in het echt zou gebeuren.. Man o man wat sta je dan voor lul :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus
Tja, even bedenken wat het ergste was...
Ik speelde de tweede solo van All along the Watchtower,
en ik brak mijn hoge E-snaar op een van de eerste bends.
Heb de solo af moeten maken met wat rekenwerk over hoe ik die E
snaar kon compenseren, en het klonk nergens naar, ik
was de toonsoort al niet gewend (C#m ipv Cm, normaal speel
ik em in E# gestemd, net als Hendrix dus) en er was niks boeiend meer aan
:stop:
Ergste wat mij overkomen is was tijdens een optreden op school (Pop en Media). Ik moest het eerste nummer zingen, en net toen ik zou beginnen met het eerste couplet vergat ik de tekst... Ik heb dat stuk toen maar met de gitaar meegespeeld.
Verder tijdens hetzelfde optreden, bij een nummer waarbij ik bas moest spelen, de A-snaar gebroken. Daarna moesten we nog 2 nummers met bas doen. Hebben we gelukkig een bas kunnen lenen.
Maar opzig was het niet eens zo erg, we hebben gewoon lol gemaakt tijdens dat optreden, en dat was ook wel te zien. :p
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter van Dijk
Hendrix (en o.a. SRV en anderen) stemden in Eb, halve toon lager. E# zou een halve toon hoger zijn.
Dat soort dingen kun je op zich vrij makkelijk oplossen. Leer de noten die je in je scales gebruikt op de hoge E uit je hoofd neer te leggen op de B snaar, en leer verschillende vingerzettingen van deze scales. Bijvoorbeeld grondtoon op de A snaar of de D, ladder vanuit je pink van je linkerhand beginnen ipv. je wijsvinger, dat soort trucs. Alles om dit soort pijnlijke momenten te voorkomen.
Kutmoment: de solo in "wat een vrouw niet kan" van De Dijk, met mijn band gespeeld op echt een topfeest afgelopen zaterdag. Wil ik een vette dubbele bend neerleggen op de B en de E snaar tergend omhoog, ben ik vergeten mijn scheuramp in te zetten op mijn A/B switch. "Ploiiiiiink pauw" lekker clean in een ragstuk, oepsie. En dan er 2 maten over doen om te bedenken wat er aan de hand is....duh.
ik ken een van de gitaristen van gunz n roses (jasper), schijnt best een vette band te zijn maar nog nooit live gezien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeyaxeman
deze al gezien?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
http://youtube.com/watch?v=WVsIrE5aFfQ
hoe ik een sukkeltje op het podium kan wezen:
laatste optreden, teksten door elkaar gegooid, verzonnen wegens black out en een hele solo (waar ik ooit een huwelijksaanzoek voor kreeg) gewoonweg vergeten te spelen
Sukkeltje genoeg?
Ben twee keer op het podium op mijn snufferd gegaan. Waarvan één keer echt achterover zo over mijn versterker heen (jcm 800 en cab) die ook plat gingen. Lag spartelend met de voetjes in de lucht, maar bleef spelen want alles deed het nog.
Overige bandleden kwamen niet meer bij.
Een andere keer was ik ooit zo stoned dat ik bijna niet meer op mijn benen kon staan en wilde niet nogmaals het verhaal van hierboven. Leun ik even tegen een muurtje aan, gaat het fucking podium en zaallicht aan...hehehe...had niet eens door dat het door mij kwam.
Ook een keer mijn bassist een gat in zijn hoofd geslagen door iets te wild bewegen op het podium. De kop van mijn les paul verdween zomaar in zijn voorhoofd. Met toiletpapier om zijn hoofd heeft de bikkel het afgemaakt.
In de vrije vloer in utrecht ooit klem komen te zitten met mij zanger. Die had mega langhaar en stond te headbangen, kom ik in de buurt en zitten wij ineens vast aan elkaar. Hij zit vast mij zijn haar in de kop van mijn gitaar (wederom het beest; les paulus de boskabouter).
We kijken elkaar aan, hij knikt en een pijnlijk moment later ruk ik met een ferme beweging circa 1000 haren uit zijn hoofd.
Het publiek reageerde meteen met een bewonderend applause.
Als laatste stonden we ooit op lowlands in een tent te spelen samen met een hiphopact die behoorlijk bekend was.
Nodigen die gasten iedereen uit op het podium en iedereen doet dat ook nog.
Spullen worden gejat en als klap op de vuurpijl breekt het hele podium door de midden. Dat was genoeg vond de organisatie en trok de stekker eruit.
Die set hebben wij niet meer af kunnen maken.
Maar wel een meesterlijke gebeurtenis.
Oh ja, als allerlaatste dan;
We speelden op het highlife festival in ahoy en speelden daar een nummer van onze cd. Op deze cd speelde een gastzangeres mee die een prachtige stem heeft.
Alleen hadden wij deze cd in E ingespeeld en waren vergeten te melden dat wij in de tussentijd behoorlijk gedowntuned zijn gaan spelen.
Wij beginnen met het nummer, 11000 mensen zitten gespannen te kijken wat er gaat gebeuren en de zangeres zet in...op de kompleet verkeerde toonhoogte.
Wij hebben het niet eens doorgehad geloof ik (gratis stuff backstage...hahaha) maar zij zeker wel!
In de toekomst vast nog meer flaters van mijn kant. Zit namelijk weer met een paar gasten uit die tijd in een band dus kan het niet missen (de eerste hebben we al binnen, spelen we in de maxx in amsterdam, weten we niet dat wij zelf een lichtman moeten regelen. Hele show in dezelfde lampjes gestaan en we hadden een lichtman bij ons...die stond te filmen...)
Lekker profi, zo stoned zijn dat je niet meer op je poten kunt staan. En dan speel je nog wel in Ahoy en op Lowlands...
Die gitarist krijgt die schoen niet eens in zijn gezicht. Dit komt op z'n gitaar ofzo. Tenzij hij een veter in z'n oog gezwiept krijgt, haha...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
komt volgens mij in zijn gezicht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19
stond dit bandje niet met geluidsproblemen in voorprogramma van mr axl rose??
Ik had ooit een veel te strakke spijkerbroek aan met een horizontale scheur aan de voorkant, maar die scheurde dus door tot aan de achterkant tijdens een optreden met als gevolg een lange pijp aan het ene been en een korte tot aan de knie aan de andere kant...
ik heb ook wel eens on een podium staan springen en dat podium bleek uit hele kleine vierkante elementen te zijn opgebouwd die niet aan elkaar bevestigd waren. Meer hoef ik niet te zeggen denk ik..
Met zijn allen (5 man sterk) het einde niet meer op de behoorlijke tel in kunnen zetten.
Nummer duurde 10 minuten langer. Ace Frehley eat your heart out: bij mij kwam er echt rook uit mijn gitaar en vingers.
Toen er maar een hoeketakke hoeketakke eind aangebreid.
Tijdens een optreden werkte mijn midi switcher niet goed meer. De plug van de voeding viel bij de minste aanraking uit, waardoor ik tijdens liedjes niet kon schakelen naar clean, distortion of solo. Erg ambetant, als het liedje bestaat uit clean- lead - clean - lead - solo - lead. Heb dan maar wat gespeeld met mn volumepod om er een clean geluidje uit te krijgen.
Tijdens het opzetten van mn gitaargear heb ik ook altijd problemen met kabels in de juiste plug steken. Dikwijls gehad dat de boel begon te fluiten als ik mn amp opzette... dan sta je nogal voor schut.
Dat zal aan de gemeente liggen... Ik ben ook een ramp met amps en effecten aan elkaar schakelen en zorgen dat de kabels in de juiste inputs zitten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben vanhoof
heb ooit es midden in gitaarsolo een brandende peuk snel weggegooid en zag ze zo belanden in de diepe handtas van een dametje dat vlak voor me stond te kijken, unintentional, but still: rock and roll :)
vervolgens????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Ooit samen met Vulvasonic een soort gitaarduel uitgevochten in de aula van onze school destijds. Moest allemaal erg sfeervol en misterieus zijn, dus weinig licht en veel rook enzo.
Gaat er een meid tegen de lichtknoppen van de tl-verlichting staan; de héle aula badend in het licht, en dat gebeurde niet één maar twee/drie keer. Het was toch al geen hoogtepunt maar we stonden er redelijk voor lul bij.
Verder ooit bij een gig (we speelden Foxy Lady) mijn gitaargeluid brommend, piepend en rocheldend ten onder horen aan omdat er regenin m'n effectapparatuur gekomen was. En dan hoor je achter je de band één voor één er ook maar mee ophouden. Niet ons finest hour zuwwe maar zeggen.
hoe vervolgens? doorgaan, spelen. ze had het niet eens zien gebeuren, ben het haar na optreden gaan zeggen, als bij wonder just minimal damage in de sacoche.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
Anyway, iedereen weet toch: iemand die een handtas voor het podium zet, will be victimized by a burning cigaret ...
Vroeger speelde er nog iemand mee : de 2de gitariste , in m'n band.
die is er nu uit , gelukkig. we hadden een gig, en bij een overschakeling naar clean ( ze had alleen een vox ad50vt met footswitch, nix geen pedalboard ofzo) trapt ze dus mijn pedalboard in . Wat ik net al eerder gedaan had, zodat m'n cleane geluid weer een distortion werd. zij stond nog steeds vrolijk met een distortion het cleane gedeelte te spelen. ik riep het in haar oor, ze knikte en trapte op de footswitch van de Vox, waarna er ook nog een chorus overheen vloog. toen heb ik verdomde snel eerst m'n distortion uitgetrapt, toen die footswitch uit de vox getrokken ,en toen met een bigsmile verder gespeeld. Wat een hel.
Heb ook een keer gehad dat ik op school speelde met m'n bandje. de school was er al niet zo blij mee,omdat we 'zoveel herrie' maakten. Hele zaal werd een grote pit, leraren probeerde het te stoppen, en die werden dus ook de pit ingesleurd. We speelden Opeth-Demon of the fall , en in de overgang naar een clean stuk gingen opeens de zaallichten aan en de P.A. uit, einde oefening.
hele publiek wild, die begonnen bijna in te beuken op de geluidsman. Dat was een fijne avond...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
Daar had ik bij willen zijn... Een moshpit met de directeur en die tang van wiskunde, zalig gewoon denk ik dan bij mezelf!
ja ik ook wel.. heerlijk.. klinkt erg saai die leraren..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Picture this...
Je speelt op een festival met 25 bands in twee avonden, op de tweede avond om 01:30 als laatste band de zaak afsluiten. Turn around-tijd van ons podium (twee stages) van een half uur al gedeeltelijk opgesnoept door de vorige band. Mag je eindelijk opbouwen, blijkt de basversterker een krakende teringbende (snel de grote amp gejat van het mainstage :D), zang mic werkt wel/niet/wel/niet/wel/niet, drummer niet happy met krukje en klopper van aanwezig drumstel en onmiddelijk na het uit de bus halen van onze spullen condenseert de hele teringzooi meteen in de broeierige kroeg. Dikke druppels op mijn bejaarde ampje :o , alles nat! Prrrrrtttt.... krrrrrkkkkk... zegt je gitaar spul... Ondertussen flikkert iemand nog even je Strat om en ongeveer 5 minuten na de bedoelde starttijd, kun je aftikken (set van een half uurtje, stipt op tijd te eindigen...) zonder soundcheck uiteraard...
Twee nummers op weg kon ik inmiddels een beetje horen wat ik zong en was het gemopper van de balende drummer achter me ook niet echt meer te horen. In het derde nummer heb ik ineens geen gitaargeluid meer. Band speelt rustig door, ik focus op het zingen en ondertussen probeer ik te bedenken welk gedeelte van de signaal-chain niet werkt. Toetsenist neemt de solo over en ik prik mijn kabel rechtstreeks in mijn eigen amp (welke ik gelukkig tóch mocht gebruiken), pfieuwww, die doet 't nog, schroef het volume wat op, ik trap nog een keer mijn kabel uit mijn gitaar, raap 'm op, vertel het publiek dat dit toch echt míjn avond gaat worden en we maken gewoon het nummer af. Publiek pikt het gelukkig en met wat flair en overtuigende charme en (lelijke) gitaarspeelbekkies rammelt het setje verder... Mooi toch zoiets? 't is blues he, dan mag er veel... De geluidsmensen trof trouwens niet veel blaam (op de defecte mic/kabel na), want die bakten van alle voorbij komende bandjes een prima en zelfs zonder oordoppies lekker te beluisteren geluid. Hulde daar in de kleine zaal!
Toch maar weer even het pedaalboard erbij proberen. Verrek hij doet ut weer! Volgende nummer, drie maten verder... gitaar weer weg! Het GVD van mijn kant was voor iedereen luid en duidelijk te horen :D Dan maar weer rechtstreeks in de amp en heerlijk verder gespeeld. Tot de stage-manager komt.. Het bekende vingertje omhoog van 'laatste nummer' komt wel heel snel. Nu al? We zijn net lekker warm! Ja, het is twee uur enzo.... Logisch wel eigenlijk, vergunning enzo... Laatste nummer nog lekker neergezet, iedereen bedankt etc. en dan merk je dat een half uur spelen aan de ene kant veel te kort is en dat je aan de andere kant in diezelfde tijd heel veel kunt beleven :D
Gelukkig veel positieve reacties gehad na afloop, maar zo sta je toch wel raar te spelen. Blijven lachen, opgaan in je muziek, beetje lullen met het publiek en onverstoorbaar verder spelen werkt prima in zulke (stressy) situaties.
En dan wil je nog even je gage gaan opdrinken (6 consumpties de man - je moet wat over hebben voor je lokale popcluppie he) gaat de bar dicht!!!
Moet je dan na afloop klagen? Neen! is mijn duidelijke antwoord. Uiteraard had de organisatie wel moeten zorgen voor deugdelijk(er) materiaal, maar na twee marathonavonden en 25 bands kan zoiets gebeuren. Wel kun je hier veel van leren. Laat je spullen als het enigszins kan op tijd op temperatuur komen. Een bandbus die buiten in de waterige kou staat is daarvoor niet de ideale plek... Drummers, neemt uw eigen krukkie en basklopper mee (naast de al vereiste deksels en snare). En gitaristen, check elk kabeltje op je pedaalboard of ze toevallig niet nét op het randje in een connector zitten.... was achteraf dus geen condens maar 'user error'.
Ach ja, gelukkig is het volgende jubileumfestival pas over 25 jaar...
Nog even de welgemeende felicitaties aan het gehele crew van PopAs trouwens. Deze mensen hebben keihard gewerkt om dit jubileumfeest (25 jaar) van de grond te krijgen en fantastisch neer te zetten!! Mega-productie en heel veel bezoekers, te gekke sfeer. Al deze vrijwilligers hebben er keihard aan gewerkt om er een succes van te maken en dat is zeer zeker gelukt! En da's de belangrijkste reden om na afloop niet te gaan lopen klagen!!
Groet,
Bouke
Da's niet bepaald het verhaal van een sukkeltje. Hulde!
hehe, dank je. Toch voelt het wel even zo als je staat te spelen en je gitaargeluid is ineens weg en er gaat vanalles achter elkaar mis. Truuk is om daar dan niet te veel van te laten merken :D
Haha, mooi en herkenbaar Popasverhaal Bouke!
Dom verhaal van mijn kant:
eerste gig weer sinds 5 jaar met een modeler direct in de PA geprikt inplaats van de normale A/B amp setup, afgelopen vrijdag.
Solo komt eraan, dus trap je je voorgebakken dynamiekloze preset in voor dat moment. Dat gaat goed. Daar komt die lange opduwnoot die je lang laat doorzingen, ik draai me om naar mijn versterker om ff heerlijk te feedbacken.
Sta je in het gezicht van een drummer te kijken en je versterker te zoeken...
Ohja! Die heb je niet meer lamlul!:D
Duh. Niemand zag het verder, iedereen denkt dat je communiceert met de drummer, maar vanaf zijn kant zag dat er wel redelijk debiel uit.
Bandje? Dit is wel een serieuze band. En de geluidsproblemen waren vooral hun in ear monitors. En Axl SUCKTE die avond.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vox
en de schoen kwam inderdaad wel in zijn gezicht
mooie anekedote.. er ging in ieder geval niks mis..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker
welke band hebben we het over ?? coole verhalen trouwens hahaCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cardinal
hans...... trutje !!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Ja inderdaad, zo deden de echten het ook!
Draadloos systeem dat in de intro uitviel :chicken:
en mn bril bijna van mn kop geheadbanged!!:seriousf: dat moet er wel heel dm uitgezien hebben!
Misschien zonder bril optreden :p?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabmaniac
een klein optreden gegeven in een cafeetje
ik had toen nog neit een spr goede amp/combo
en ik kon mezelf gwoon niet horen ik zat met mijn hoofd tegen de box en ik hoorde niets
ik stond daar wel zeer lullig want ik zat er dus constant naast