Maar de vraag is hoe een Tribute band over die speakers klinkt. Toch ? Onieda?
Printable View
Maar de vraag is hoe een Tribute band over die speakers klinkt. Toch ? Onieda?
Ik heb echt heel goede speakers en als ik in de zeik mode mag gaan, vind ik het geluid over het algemeen wel redelijk, maar de basdrum overheerst bij mij bij elke band en ik vind ook het geluid van die basdrum niet zoals het zou moeten.
En vaak vind ik de gitaar of gitaren te ver weg.
Ga er maar van uit dat het allemaal live lijkt, maar het is al een tijdje geleden opgenomen en ik denk dat ook het geluid in multitrack wordt opgenomen en later de mix wordt gemaakt en dan kan het echt wel beter klinken.
Oh, maar dat met die bass drum is blijkbaar een modeding. Want dat is ook bij bijna alle festivals aan de hand. De bassdrum is blijkbaar het belangrijkste.
De meeste mensen hebben denk ik toch op z'n minst wel een soundbar?
Bij mij gaat de Toslink digitale audio output van m'n tv net als van m'n andere digitale bronnen via een digitale bronkeuze naar een lossee DAC en dat gaat m'n versterker in en zo naar de Dynaudio speakers waarover ik al m'n muziek luister. Volgens mij skipt die digitale output alle interne audio settings van de tv. Niks home cinema, gewoon links en rechts uit.
Maar goed, ik zal er morgen eens extra op letten.
Hele show wordt in drie dagen achter elkaar opgenomen, alles multitrack inderdaad. Wel alles live in één take ingespeeld, geen overdubs. Tenminste, dat was bij ons in seizoen 1 zo. Sommige bands (waaronder Abba Fever en Queen Must Go On) hadden nog extra tracks met vooraf opgenomen instrumenten en vocals meelopen. Alle drummers kregen volgens mij klicktrack op hun inears.
Dus er wordt zeker nog gemixt en opgepoetst voordat het uitgezonden wordt. De kickdrum vond ik ook opvallend hard gisteravond, direct uit mijn Samsung TV zonder soundbar en niet verbonden met hifi of externe audio apparaten. Modegril waarschijnlijk….
Gisteren gekeken en ook wat meer op het geluid gelet. Qua vocalen was The Supremium Tribute wat uit balans vond ik.
Her en der waren de acts idd wat boemerig, maar verder niet het idee dat zang ergens zacht stond.
AC in DC zijn echt wel keigoed. Kate! vond ik het best knap doen en ze kreeg best wel nette punten, behalve het publiek dat maar een 6 komma nogwat gaf. Maar goed, ze is door dus we gaan nog iets horen.
Tja, die Faith blijft maar matig, Meewis vond ik ook niet overtuigen. Richie Experience blijft in de gevarenzône...
We krijgen nog een nieuwe act volgende week en dan komt 'bijltjesdag' zodat er 4 overblijven. Zou dan toch AC in DC de Ziggo in gaan?
Kate Bush is bijna niet te kopieëren en ik denk niet dat er iemand is die dat echt perfect kan.
Ik vond kate eigenlijk verrassend goed. Zeker kun je kate bush nooit exact na doen, maar voor een tribute vond ik het zeker knap gedaan.
ACinDC is een fijn bandje, hoewel ik de zang hier en daar nu een beetje matig vond. Maar dat was meer zijn eigen melodie keuze dan dat hij er echt naast zat.
De band die er volgende week bij komt kende ik niet eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.
Faith en Richie gaan nog afvallen denk ik. Kate gaat het ook niet halen, dat zie je al aan de publiekstemmen. Niet de juiste muziek om ziggo te vullen. Dus ik verwacht bruno mars, adele, tom jones. En dan is het de vraag wat ze er als 4e bij gaan pakken. Guus voor een gezellige opener. Lou Rawls om er een soul night van te maken. Of toch AC/DC om een breder publiek aan te spreken.
Ik heb mijn tv altijd over mijn geluidsinstallatie lopen. Gewoonweg omdat het geluid van de tv zelf zeer slecht is. Het begint al bij het feit dat je speakers aan de achterkant/zijkant zitten ipv aan de voorkant. Wat er voor zorgt dat je de tv onnodig hard moet zetten om het geluid moet krijgen waar je zit. Daarnaast, als het toch aangesloten zit allemaal voor de muziekdvd of welk programma je met goed gelijk wil kijken, wat is dan de moeite om gewoon altijd even die versterker bij aan te klikken en ook het nieuws, een film of ieder willekeurig programma te kunnen kijken met fatsoenlijk geluid?
Moet ieder voor zich weten natuurlijk. Maar ik vind het tv geluid ver ondermaats, dus een soundbar of speakers essentieel. Daarnaast hou ik van een goed stukje muziek, dus die speakers staan er toch. Sinds kort twee mooie sonus fabers.
Die flatscreens van tegenwoordig klinken hooguit matig en tegenwoordig sluit je ze heel gemakkelijk op een stereo aan, maar..... heel veel mensen hebben geen stereo meer tegenwoordig, ja in de auto.
Ik sloot decennia geleden mijn stereo al aan de video met twee zelf gesoldeerde snoertjes met tulp aan de scart.
Ja, Han, soms kan dat een 'oplossing' zijn, maar de mijne werkte altijd en overal.
De mijne ook en ik heb bakken vol van die meuk.
Ik had niet anders verwacht Han.
Toen ik alle main apparatuur van de studio had verkocht bleef ik zitten met kilometers kabel, bakken met pluggen, CD spelers en branders, DAT recorders, monitoren en dat staat allemaal op zolder bij de honderden tapes welke tegenwoordig bijna 400 eurp per stuk nieuw kosten.
In het voorjaar moet ik maar eens opruimen en ik vrees dat er veel naar de stort gaat.
Als jij ze maar goed vind, kerel. :cheerup:
Die Toni Peroni en co zullen wel gebaald hebben dat ze er uit liggen, maar ja, Supremes in de Ziggo... :soinnocent:
Vond 't ook erg braaf. AC in DC erg goed, maar gitaarsound was me iets te donker/scooped voor AC/DC.
Je doet het best heel knap schat en je raakt me ook echt wel, maar Kate Bush ga je niet evenaren.
En het zou nog mooier zijn als je net als Kate de piano zou kunnen spelen.
Voor de rest van de bands: ik zie veel instrumenten die ik niet of nauwelijks hoor.
Ik vind het wel geinig dat er best wat studio boeren zijn die écht niet met het meest dure spul werken. En dus ook mixen en masteren over doodnormale KRK's, en nog wat andere niet tyfusdure speakers.
Ik ken er meer zonder dan met. Inclusief mijzelf.
Onze tv is van 2008 en heeft nog speakers aan de voorkant, en die zijn bij deze tv voor gesproken woord nog acceptabel (voor mij).
Heeft ook geen digitale uitgangen, want oud :)
Ik heb vanmiddag naar de herhaling gekeken en de hoge cijfers verrasten mij. Ik vind het wel heel knap en gedurfd wat Kate! doet. Aan de piano dacht ik ook, maar ik vind het belangrijker dat ze de vocalen evenaart en dat vond ik al iets minder. Niettemin een mooie uitvoering en we gaan er nog meer van horen :cheerup:
Die Richie experience glipt er toch nog langs en Faith legt het deze keer af tegen de zingende makelaar die ook onderaan bungelt.
AC in DC is wel een echte tribute. De stem klopt, de act klopt. Klankmatig mag het wel wat scherper heb ik het idee, het klonk wat 'muf'. Lou Rawls en Tom Jones doen het ook naar behoren. Adèle was blijkbaar verkouden, maar dat vond Angela dan weer lekker klinken met die overslaande stem. Bruno Mars ' duet met Lady Gaga (?) kende ik niet. Ik vond het niet zo, maar ik ben geen kenner.
De einduitslag kan toch nog weleens verrassend worden als zelfs Kate! misschien nog een kans gaat maken. Ik zag al een voorstukje van 'Running up that hill' en dat was natuurlijk wel een grote hit.
Ik denk niet dat Kate de Ziggo gaat halen om de eenvoudige reden dat ook het publiek in deze TV show haar geen hoge cijfer geeft.
Hetzelfde zie je met de real Kate Bush, mensen vinden haar geweldig en mensen vinden haar helemaal niks.
Persoonlijk vind ik haar geniaal.
https://youtu.be/9F5XHZ0NPGc?si=YXA3vo-3V8Gjj1yn
Dit nummer schreef zij toen ze 14 jaar was en let eens op de pianopartij. Dat is vergeleken met het gitaarwerk van ACDC ( met alle respect) van een totaal andere orde.
Ik word wel een beetje moe van dat continue 'dankbare'...alsof ie zich aan het verkopen is aan een Amerikaans TV publiek, die meer smullen van gevoelige achtergrond-meuk dan menig nuchtere Hollander.
Verder lijkt het me een sympathieke gast, hoor, maar dat punten proberen te scoren met 'sob stories' is aan mij niet zo besteed.
En ik vermoed ook dat ie de volgende ronde eruit ligt, of Meeuwis gaat t minder doen.
Faith vond ik qua zang ook weinig van doen met het origineel. Qua kleding met die 'Go Go' en 'Choose Life' shirts helemaal on point, alleen die stem hè? Best wel belangrijk bij een goeie tribute.
De drummer van mijn cover&tribute band zit ook nog in een Accept tribute en die hebben zo waar een 'Udo' die klinkt én er uit ziet als de echte! Ook 1,5 turf hoog met een 'stevig bourgondische' bouw. ;) Dán heb je als tribute act goud in handen. :ok:
Ik ben een keer naar een concert geweest van Accept en ik vreesde dat Udo zou exploderen.
Maar wel een strakke band.
Ik vond de zang matig van Faith en totaal niet lijken op George Michael.
George michael was deze ronde terecht de minste wel. Volgende ronde verwacht ik dat richie naar huis zal gaan. Guus gaat het ook niet redden, die zijn ze ook al wel met commentaar een beetje op aan het bouwen om naar huis te sturen.
Offtopic: accept is gaaf. Heb ze alleen met de nieuwe zanger gezien helaas, wel UDO een keer solo gezien ook. Op het podium doet hij het wel grappig, maar volgens mij is het een ramp om mee te werken.
Yep! :zz:
Hoop dat de link werkt; dit is hun "Udo" en deze gitarist lijkt ook al een aardig end op d'n Wolf.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...nQ&oe=67BD3E7F
Ik verwachtte wel al dat Kate! de eindstreep niet zou halen. Qua vocalen vond ik het gisteren nog meevallen, maar het klonk allemaal niet strak. Running up that hill klinkt op plaat vrij elektronisch (drumcomputer) en dit klonk wat te losjes. Mix was ook niet ok, gitaar een beetje te hard.
We zien nu nog steeds Richie Experience die samen met Guus onderaan bungelt met een tiende punt verschil.
Beide zullen niet bij de finalisten eindigen denk ik.
Als ex studiobaas/producer en fan van de echte kate Bush vind ik idd dat dit nummer helemaal niet bij het origineel in de buurt kwam.
En verder vind ik dat ze qua songs de verkeerde heeft gebruikt en dat zeg ik omdat het publiek weer een laag cijfer gaf.
Kate Bush heeft heel veel songs geschreven een een aantal daarvan zal bij een breed publiek wat beter overkomen. Ik noem bijvoorbeeld het 'And dream of sheep' wat een makkelijk in het gehoor liggend liedje is met een prachtige tekst.
Of 'In the warm room' wat ook veel beter zal overkomen bij het publiek dat geen fan is.
Dus heeft mevrouw verkeerde keuzes gemaakt en dat heeft zijn prijs.
Ik vraag mij af in hoeverre de deelnemers zelf de nummers mogen kiezen.
Idd, ik vond het ook te losjes en...te ruig(?) gebracht. Had haar nog wel een extra ronde gegund. Bij AC/DC viel me op hoeveel er ge-herarrangeerd moest worden om Thunderstruck nog passend te krijgen. Was een beetje storend. Wel echt een goede band.
En lag het nou aan mij of maakte Spike ergens een opmerking die suggereerde dat één van de bands nu al in de Ziggo stond?
ACinDC en Treasure staan er volgens mij wel zeker, #3 en #4 vind ik moeilijker te voorspellen.
Ik vind die Lou Rawls bijv. ontzettend goed, maar of dat de act is waar het grote publiek op zit te wachten ipv Adele? :???:
Ik moet de aflevering van deze week nog kijken, maar dat kate de eindstreep niet ging halen was wel te verwachten. Wel zonde dat ze er eerder uit is dan Lionel Richie, deze vind ik persoonlijk niet zo sterk.
Ik denk dat ze ziggo gaat worden AC/DC, Tom Jones, Adele en Bruno Mars. En dan ook in die volgorde.
Ik heb het weer gezien en gehoord en ik vond Adele echt geweldig bezig.
Als ik op mijn smaak afga zou het AC/DC worden, maar smaak mag zoals Spike zo treffend zei niet van invloed zijn op het cijfer.
En wat die Tom Jones flikt krijgt terecht hele hoge cijfers, want die man komt verdomd dicht bij het origineel en die band is ook top.
Die Richie is gelukkig verdwenen, vond ik drie keer niks.
Ik vind Someone like her (Adèle) vocaal niet geweldig. We horen al weken dat ze verkouden is en al die nummers zijn op 1 dag opgenomen, dus ook hier is ze dat.
Prima band heeft ze, maar haar zang vind ik maar matig.
Bij de start van Mr. Jones zat ik even met kromme tenen omdat de band uit de maat inzette, drums en strijkers speelden niet gelijk. Ik heb het op youtube nog even terug geluisterd en ze kwamen niet goed uit de startblokken, maar daar hoor je de jury niet over. Wel over iets bij de blazers van Richie, maar dat valt me - ook na terugluisteren - echt niet op. Kennelijk iets dat je alleen in de studio hoorde.
Foutjes heeft iedereen, maar bij de een wordt het helemaal opgeblazen en bij de ander erover gezwegen.
Verder denk ik dan Meewis niet in de Ziggo gaat komen.
Ik heb haast bewondering voor de mensen die dit hele programma afkijken. Alleen de tsunami aan reclame, maar ook de couleur locale, de uitgelaten deelnemers, de 'kritische' jury.... het is mij allemaal net iets te gemaakt en ik merk dat ik iedere aflevering minder kijk.
Nahja, mijn favoriete zalmhandelaar is weer door.
Ik vind de echte Meeuwis al drie keer niks dus ik kan geen mening vormen over die tribute vogel.
En Erik heeft een goed punt, het gaat om de kijkcijfers en de rest vindt John de Mol niet interressant. Dus is een groot deel fake.