dit is goede kost, als ik het goed begrijp is het raadzaam om in de input stage zoveel als mogelijk metal film te gaan gebruiken (minimaal 1 watt, 500V). En het dus een soort van mythe is om overal CC's te gebruiken, grappig.
Printable View
dit is goede kost, als ik het goed begrijp is het raadzaam om in de input stage zoveel als mogelijk metal film te gaan gebruiken (minimaal 1 watt, 500V). En het dus een soort van mythe is om overal CC's te gebruiken, grappig.
oke, net het draadje tussen volumepotmeter en input verwijderd, dat geeft geen verbetering of verslechtering. Die haal ik er maar tussenuit dan toch?
nb. wat ik wel merk, als ik de gitaar in bijvoorbeeld de bright channel doe en die volumepotmeter dicht zet, maar die andere opendraai (van de normal channel) hij ook gaat versterken. niet veel, maar ik kan echt op kamerniveau spelen zullen we maar zeggen. Is dat niet vreemd?
oke, dank je. net ook nog dat zwarte draadje verwijderd tussen beide inputs, volgens mij verbond die aarde. Dat maakt ook geen verschil uit in ruis (afname/toename), dus gewoon maar weg gehaald. Iemand nog een idee over mijn 2e vraag in post 402?
Dat is normaal, niet druk over maken.
Wat betreft de ruis:
Het heeft geen zin om alle weerstanden te vervangen om ruis tegen te gaan. Hooguit de anodeweerstanden van de kleine buisjes vervangen door metaalfilm. voor de brom waar je last van denkt te hebben maakt het al helemaal geen verschil. Zinloos om daar weerstanden voor te vervangen.
beetje gelul natuurlijk zo worden tweed amps al 60 jaar gemaakt je moet alleen wel de hele handel aansluiten zoals ze dat toen deden ik heb Larsje in het begin al eens gezegd (getypt) HOUD HET FENDER SCHEMA AAN
Een versterker maken kan iedereen wordt er wel eens geroepen maar het lijkt me toch slimmer als er nog eens iemand zon vraag stelt dat we even verwijzen naar dit topic ;-)
Als je de oude bouw wijze aanhoud hoeven er inderdaad geen input bussen geaard te worden die worden via het chassis geaard (wel KARTELRINGEN gebruiken en nogmaals let op het fender layoutje.
oke, dan is dat het laatste dat ik doe (die anodeweerstanden vervangen). Wellicht dat ik de inputs nog vervang door van die dichte inputs, die zitten ook in mijn 18/36 watt marshall clone. Ik ga hem volgende week eens op full power uitproberen in het bandhok, ik vermoed dat ik nog iets 'moet' met dat bassige in deze versterker. Ik speel met humbuckers vandaar (iets van een NFB schakelaar maken of wat caps vervangen?). Hier thuis kan ik niet voluit, dan gaan de ramen eraan. Al met al ben ik erg tevreden over het resultaat, nu eerst terug naar het looprek en basale dingen gaan leren. In ieder geval bedankt tot zover voor alle feedback, hulp.
zo'n ampje moet je ook met single coils op spelen.
dan bromt ie pas lekker :D
oke, omdat het allemaal zo lang heeft geduurd en mijn dankbaarheid groot, hierbij een compilatie via youtube met wat gitaargeklooi op de achtergrond op mijn nieuwe amp. Vanaf 1,50 duw ik mijn KOT clone in, dit is dus niet de versterker zelf. Toch maar even ingespeeld met mijn strat, klinkt toch het beste. Maandag lekker uitproberen op full power!!!
http://www.youtube.com/watch?v=rLIt6...ature=youtu.be
goed man!
en de brom valt mee toch?
of heb ik nog een ontwikkeling gemist.
en inderdaad, echt een single coil ampje :p
voor die gesloten inputs, moet ik dan deze hebben?
http://www.newtone-online.nl/catalog...products_id=48
of deze?
http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=530
de anode weerstanden zijn die aan 1 en 6 zitten bij de pre-amp buisjes?
Ik vind 't verrekte goed klinken!
Ik geloof dat ik ook een 5E3 wil nu.......
ik heb nog nooit zo'n goede clean sound gehoord (subjectief natuurlijk!), zwaar, diep en vol - echt erg mooi!
Yep, helemaal mee eens.... doet mijn Blues Deluxe verbleken... :-(
en voor 300 euri ben je klaar....
Ik kan uit je eerste posts niet zo snel achterhalen wat voor cabinet en welke speaker je nu gebruikt... Verder JJ en EH buizen en de trafo's zijn Fender als ik het goed lees?
jazeker! cabinet ga ik zelf bouwen (alleen om de versterker heen), speaker waar ik in de clip over speel is een cheapie. in het bandhok een cabinet met 2 x celestion heritage 20 watt (mmmmm....). trafo's zijn van hammond, zo goed als alles besteld bij jukebox revival.
Ah, maar je hebt dus niet die 5E3-kit van Jukebox Revival besteld maar alles los?
Grappig, door je nickname had ik echt het idee dat je nog 16 of zo was..... maar even de site van Boot Hill gecheckt en volgens mij zitten we aardig in dezelfde leeftijdscategorie :D
nee, inderdaad alles los besteld en inderdaad ook al (bijna) 40....voordeel van los bestellen is dat je voor 15 euro extra wel betere materialen hebt.
Het lijkt mij ook wel eens leuk een fender deluxe te bouwen maar dan eerder de AB763 fender blackface deluxe reverb wel een mond vol.
Maar eerst maar eens m'n Zwreck clone afmaken
dank je, gewoon de 0,6W metaalfilm toch (die kleintjes)?
damm you lars ik wil er nu ook 1 :sneaky:
haha, ik kan hem nu voor je bouwen -)) maar dat kan iedereen nu met 43 pagina's aan GN materiaal.....
kijk daar kan een mens dan trots op zijn!
ben ik zeker!
:sssh: en ik heb hem ongeveer net zo niet gehinderd door enige kennis van zaken als jij, gebouwd :seriousf:
Ik heb trouwens wat mods gevonden, eerst eens de stock versie uitproberen maar met name die aanpassing van coupling caps spreken mij wel aan. Ik speel zowel strat als humbucker, vandaar. Ik weet niet niet zeker hoe je die 2) uitvoert.
---------------------------
My suggested 5E3 mods:
1) .022uF coupling cap on the bright channel (and 0,047 on the normal channel (tegelijkertijd 22uF naar 4,7uF bij de 820 ohm) -> bassige wordt uit de versterker gehaald
2) Pull the bright channel from the shared 820R/25uF cathode resistor/cap and use a 2.2K/.68uF on pin 8 of V1. -> kun je zowel humbuckers (bright channel) als strats (normal channel) spelen
3) 220K grid stopper on the PI. To my ears the amp's clean layer of tones become a little louder and sweeter sounding. The amps sound more defined and there's more of that lovely swirl and bloom at all volumes while retaining the touch sensivity.
4) 300R (5 watt)/25uF on the 6V6 cathodes (fixed bias)
5) Screen grid 6v6 470 ohm 2 watt op pin 4 for safety reasons
Jesus man, ga toch eerst eens een paar maanden spelen op dat ding.
HAHAHAHA dat ga ik zeker doen!!!!!!! ik zal je niet meer lastig vallen -))
echter, vorige week even op full power gespeeld met mijn SG en dat trok hij niet hoor, maar goed maandag eerst maar eens kijken hoe het in de band klinkt
If it ain't broke.... make it better!
Hey Nico, your'e back on the force :seriousf:
Tja, dat modden. Tis alsof je je net afgeleverde nieuwe jaguar gelijk rose laat spuiten. http://home.casema.nl/jajop/cluseau/gay.gif
maar als je die jaq zelf gemaakt hebt van onderdelen uit een jukeboxshop :D dan heb je volkomen het recht om direct te gaan modden :satisfie:
nah, dat ding is al oud man :D