Waar kan ik er 1 voor een paar weken huren? :crazyhappy:
Printable View
Ik ben ook zo begonnen en vond dat er onvoldoende looper mogelijkheden in zaten. Maar als je er een tijdje over nadenkt is het best wel goed uitgedacht. Je hebt namelijk een seriele pre-loop en een paralelle post-loop. Het apparaat is bedacht voor professionele muzikanten die een paar hele goede sounds gebruiken tijdens een optreden en daar de maximaal haalbare dynamiek verwachten. Ze gebruiken een hele goede pre-amp die het geluid niet degradeert en eventueel een ingemixed digitaal post-effect (waarom denk je dat de post-mixer parallel is) zoals reverb en daarmee heb je ineens een no-nonsense pure analoge sound.
Het klinkt een beetje lullig maar we zijn misschien een beetje te verwend met modeling waar we verwachten dat we alle combinaties in sounds kunnen maken. Dit is primair bedoeld voor de mensen die van kwantiteit terug willen gaan naar de essentie en geen compromissen willen sluiten op kwaliteit.
Je bent welkom bij mij thuis om het een middag uit te proberen. Je zou eventueel ook een keertje naar VR kunnen gaan. Ze hebben een hele goede service en luisteren serieus naar ideeën.
"verwend" en "modeling" in 1 zin?!? Misschien in gebruiksgemak, maar modeling heeft mij nog nooit kunnen bekoren.
Tsja ... Bij jou thuis zijn mijn versterkers/gitaren/band/drummer niet en 1 middag is veel te kort voor mij om over te gaan van liefde op het eerste gezicht tot een langdurige relatie. Daarom koop ik alles wat mij interessant lijkt en verkoop het weer als het (weken later) niet zo blijkt. €1999 is alleen iets te veel risico voor dat soort gedrag ;)
Je krijgt in ieder geval in een middagje wel een aardige indruk.
Als je 'm 2e hands wilt kopen zul je denk ik nog een poosje (eeuwig?) moeten wachten. :)
Ik denk dat het er eigenlijk meer van afhangt of je echt iets significants wilt doen met je sound....
Zoiets als een grote stap. Beter dan datgene wat je ooit had. De som van een aantal betere effecten maar dan in een multi-effect. Ik vind de Compressor, Chorus, Flanger, Phaser & Delay superieur vanwege de volheid en puurheid die ik hoor. Ik doe weinig of niets met de distortion, filters en wah etc. terwijl die ook erg goed zijn..(misschien zelfs wel het beste en meest complexe onderdeel van de VR).
Ik denk dat Henri wel een aardig beeld heeft ;-)
Laten we het op "anders, met grote kans op beter" houden. Zo hou ik ook van ruis, mits met mate ;) Voegt iets vaags als "echt" of "rauw" toe. Overigens vind ik dynamiek ook maar overschat, maar ik ben dan ook geen cleane gitarist en zal de komende 20 jaar ook niet met een Twin gezien worden ... (hoogstens een Bassman ;))
Ik ben al lang overtuigd van de kwaliteit van de PP maar weet gewoon niet of die met mij en mijn rare eisen matcht, laat staan of het in mijn bands echt een toegevoegde waarde gaat zijn.
Je klinkt een beetje zoals Henri, ha ha
Maar evengoed, in mijn optiek is de PedalPro het perfecte effect apparaat voor diegenen die absoluut 0% concessie willen doen aan de geluidskwaliteit. Het is enerzijds een heel simpel (via presets) maar tegelijkertijd ook een complex (deep editing) effect-apparaat dat het beste aan pure sounds biedt wat je ooit hebt gehoord. De dynamiek is zelfs zo overweldigend dat je bijv. bij sommige wah presets denkt dat het gewoon teveel dynamiek heeft. Maar als je ooit een "in your face" versterker hebt gehad, dan zul je weten wat ik bedoel.
Het is geen perfect apparaat want soms is de bediening wat onlogisch maar ik ben absoluut 100% overtuigd dat er geen beter multi-effect apparaat op de markt is (en ik heb veel van deze doosjes uitgeprobeerd). Toch zullen er bijv. altijd bepaalde overdrive of preamp effect pedalen blijven die je in de pre-loop wilt plaatsen.
Herkenbaar!
Met de PedalPro had ik juist dat ik op laag volume dacht van "ja, klinkt goed" maar het werd pas echt mooi toen het volume omhoog ging.
Als je gewoon een aantal goede (klassieke) effecten zoekt zoals ik (gebruik effecten maar spaarzaam), is er goed met het apparaat te werken.
Ik ga de pedalpro als vervanger van mijn pedalboard gebruiken, en wilde dus bij voorkeur ook geen audio kabels meer naar de voorkant van het podium hebben.
Dit is dan ook wat ik wil als ik 19" gebruik. Ik heb geen zin in 19" + pedalboard.
Gelukkig ben ik geen liefhebber van allerlei vage effecten en zo, dus kom ik er mee weg :-)
Ik vind het presets schakelen voor mij persoonlijk niet verkeerd. Ik heb me (nog) niet verdiept in het virtual pedalboard verhaal, maar aangezien ik ook via een midi switcher aangestuurd door de pedalpro mijn versterker kanalen ga schakelen, heb ik nog niet zo' n problemen met de huidige werkwijze.
Met de 4-cable modification hang je je preamp in de pre-loop van de pedalpro.
Als je dan nog andere zaken schakelbaar in een pre-loop wilt hangen, dan kom je standaard dus wel wat tekort, en zou je dan weer een looper in de pre-loop moeten hangen of zoiets.
Ik had in eerste instantie zoiets dat ik mijn RMC3 wah toch wel erg goed vond, maar de Pedalpro wah klinkt toch wel erg goed, en is mooi stil, dus ik ga de wah uit de Pedalpro gebruiken.
Verder gebruik ik niet heel veel effecten, dus voor mij is deze pre-loop "beperking" geen probleem.
Uiteraard is de Pedalpro niet ieders ding, want er zijn altijd beperkingen.
De effecten mogen kwalitatief gezien top zijn, er is altijd nog een smaak-factor.
Maar ja, ook niet iedereen wil een Bentley :)
Update:
Pete Thorn schijnt nog steeds van plan te zijn één van zijn mooie filmpjes te maken over de PedalPro. Spannend!
Rogier
Hier staat anders iets anders:
http://www.vintage-revolution.com/products/pedalpro/Citaat:
What effects are inside the PedalPro?
A solid state compressor/limiter, a JFET distortion, a stereo optical noise gate, a fasel-based optical wah, vowel generators, envelope filters, an optical phaser, a tremolo and panner, a boost, a BBD chorus-flanger-delay, and a stereo volume pedal.
Als dat er staat , moet je de pp zeker niet aanschaffen. ;)
Maar op die manier staat er idd dat je zou moeten kiezen uit een van de drie.
I agree with Harold the text is ambiguos.
We meant that all three effects are BBD based.
I will think about something different :)
thanks for spotting it.
Anyway if you go in the specs, you can see that we use 3 BBD chips for delay + 1 BBD for chorus +1 BBD for flanger. So they are different circuits.
Ik speel zelf al jaren 19" rack met een preamp, multi-fx en een stereo power-amp dus vind de VR eigenlijk een perfecte oplossing. Een multi-effect met de beste effecten en daarnaast ook nog eens een mooie foot-controller erbij... Maar ik kan me wel voorstellen dat pedalboard gebruikers een andere mening hebben.
Ik weet zo niet wie die M13 ter sprake bracht maar ik heb toevallig onlangs voor de grap een M13 op de vlooienmarkt in Duitsland gekocht om deze even uit te proberen (staat alweer op MP). Als VR dit concept (of nog een slag simpeler) met echte analoge effecten zou kunnen uitvoeren zou het waarschijnlijk ook voor deze groep gebruikers direct aanslaan vermoed ik. Een optimale gebruikersvriendelijkheid in combinatie met een superieure analoge sound...
hmmmm...... *gaat op zoek naar nog een vroegere post van zichzelf...... *
:mad:
.........
Tja, we zijn er inmiddels ook achter dat we voor de overstuurde sounds beter met een andere, ruigere amp hadden kunnen opnemen. Toen ik de 4-cable-method-mod (Van Dale, eat this!) probeerde met de Marshall Stack van VR op standje 'break-up' in combinatie met de PedalPro overdrives, klonk het pas echt als een goede rocksound, heel anders dan in de filmpjes.
Ik denk dat we Pete Thorn even moeten afwachten. Anders maken we nog zelf een nieuw filmpje van de overdrive/dist sounds.
Welke 'rare eisen' heb je precies?
En mijn aanbod staat nog steeds, als je mijn PedalPro wil lenen, hoor ik het van je!
groetjes
Rogier
Ik kijk er naar uit! Nodig anders ook eens een goede "metalgitarist" uit met een moderne (lees: puntige ;)) gitaar in lagere stemmingen en laat die wat Nevermore-achtige sounds produceren op een niet-cleane versterker. Hele mond vol, maar wel een leuke test-case!
Timo?
Ik hou niet van kabels. "gitaar > kabel > pedalboard > kabel > amp" is mijn favoriete setup. Ook ben ik verzot op mijn Dist+-achtige opamp overdrives ipv FET-drives, m'n MicroPOG en m'n Ibanez WH-10.
Als ik het goed begrijp zou ik de PP als volgt in moeten regelen:
Gitaar > kabel > PP > pre-loop send > kabel > tuner/wah/POG/dist+ > :( en dan ga ik al de mist in, ik wil m'n phaser voor m'n drive hebben ...
Gitaar > kabel > tuner/wah/POG > kabel > PP > pre-loop send > kabel > dist+ > kabel > pre-loop return > post-loop send > kabel > reverb/digitale delay/etc > kabel > post-loop return > amp
Dan tel ik 6 kabels van 6 meter, het liefst zelfs 9 meter, tussen pedalboard en versterker en kom ik op 36 tot (6 + 5*9 = 51) meter aan kabel uit om de PP aan te sluiten zoals ik nu mijn effecten gebruik ...
Bedankt, maar na bovenstaande berekening zie ik niet hoe ik de PP in mijn setup in kan zetten. Of ik moet er volledig naast zitten? :???:
Ik lees nu ook net dat er gewerkt wordt aan een MIDI-IN functie op de Pedal Pro:
News : Latest News
Upcoming - New features for the PedalPro System [05.10.2012]
We are pleased to announce a number of new features for the PedalPro System. These will be available on this website as software updates.
Tap Tempo
We're introducing a versatile Tap Tempo function for the PedalPro and Pedalino. The tapped tempo will not only control PedalPro's analogue delay, but also the other time-based effects. The Tap Tempo function can be included and saved as part of each preset, while the Master Tap Tempo feature instantly synchronises all effects that have Tap Tempo enabled. Common tempo subdivisions will also be implemented.
Virtual Board
With the new Virtual Board feature you'll be able to tranform the Pedalino footcontroller into a regular pedalboard-type setup, so that individual effects, or combinations of effects within a preset can be switched on or off by foot. This feature gives you complete control of your effects set-up when playing live.
MIDI-in
In addition to our own ADES protocol, which enables communication between the PedalPro and the Pedalino, we'll be adding MIDI-in functionality to the PedalPro. A lot of users have requested this. The analogue effects of the PedalPro will be controllable using MIDI-footcontrollers or MIDI-out equipped devices. The existing ADES port at the front of the PedalPro will double as MIDI-in port.
Kijk, het kan natuurlijk simpeler.
2 Manieren om dingen aan te sluiten:
- Als je meerdere eigen pedalen wil gebruiken, dan gebruik je daar de pre-en- post loops voor. De PedalPro out gaat dan gewoon in de input van je versterker. Vervolgens zet je je reverb/digi delay in de fx loop van je versterker.
Een compromis hierin is dan dat je enkele effecten van de PedalPro (in dit scenario zonder mod) vóór je overstuurde versterker-preamp krijgt die je er misschien liever achter zou zien. En dat je, als je echt je hele keten analoog wilt houden, een fxloop level-knop moet hebben op je versterker. Anders ga je alsnog 100% door AD/DA etc.
Het voordeel is weer dat je op deze manier met de PedalPro loops alle pedalen uit de keten haalt als je ze niet gebruikt en dat je nog steeds dmv. de MIDI-out je reverb/digi delay etc effecten blijft aansturen met de Pedalino.
-Zoals gezegd is de 4-cable mod het handigst in een simpele setup met overstuurde versterker en je eigen andere effecten in de post-loop.
Je hebt het over het aantal kabels, maar juist in jouw favoriete setup die je noemt zitten heel veel kabels. In je pedalboard!
Ik denk dat je met de PedalPro, bij één van de twee beschreven aansluitmethoden wel je heil zult kunnen vinden. Maar dat is aan jou. Het kan ook dat je, als je PedalPro eenmaal zelf hebt gehoord, heel anders naar je setup gaat kijken...
Ik hoor 't wel als je m toch een keer zelf wilt checken ok?
groetjes
Rogier
Heb ik niet. Als ik als ik die in m'n versterkers in zou bouwen en ze ook nog eens schakelbaar maak zou er weer een kabel bijkomen ;)
Liever 6x 10cm dan 6x 6m! :ok:
Overigens zitten er bij de PP nog steeds patchkabels tussen de pre- en post-effecten.
Zou kunnen ... vooralsnog zie ik het niet gebeuren ...
* veel meer en langere kabels
* een rack, pedalboard en pedallino om mee te zeulen
* veel meer opbouwtijd nodig dankzij de enorme bult kabels en rack
* meer kabels en apparaten: meer kans op fouten: moeilijker troubleshooten
* €2.033,00 ;)
Hoi HaroldA,
ik snap het eindelijk, je gebruikt dus gewoon je pedalboard voor je versterker.
Dan wordt het met de PedalPro toch gewoon:
"gitaar > kabel > PedalPro > kabel > amp", met je overdrives, POG en WH-10 in de loops van de PedalPro?
Heb je ook nog eens minder kabels dan met je pedalboard, want op deze manier zitten je pedalen dus in de loops, die je uit kan zetten. Als ze uit staan heb je dan minder kabels tussen gitaar en amp dan als ze uitstaan op je pedalboard, toch?
Of zie ik het nu verkeerd?
Rogier
Ja, zie je verkeerd. :D
De WH10 kun je uiteraard niet in je rack zetten, ja kan wel, maar dat is ietwat lastig bedienen. :p
De rest van de pedalen zou je in een racklade kunnen zetten.
De wah zet je er dan gewoon voor.
gitaar > kabel > wah (is true bypass) > PP > preloop met pog/dist+ > kabel > amp.
Valt best mee toch?
Of gewoon de pedalpro onder je pedalboard hangen, a la de g-system, maar dan 2 units hoog.
Goed idee!!! :crazyhappy:
Hoe schakel ik dan de POG en/of Dist+? Oftewel: de POG moet bij de wah liggen (net als de tuner). Dan zitten we aan 3 lange kabels en 5 als ik ook schakelbare effecten wil in de post-loop, zoals een digitale delay of een reverb.
Grapjas. 2HE + Pedalino + pedalen + 230v + pedalboard ... Ik zou niet eens weten waar ik het zou moeten laten op die 3x2m podia waar wij regelmatig op staan!
Helaas, zolang er geen M13-achtige :soinnocent: PP is, ben ik niet geïnteresseerd.
Ik verwacht overigens dat je Ibanez WH10 pedaal wel snel vervangen zal worden door de Wah uit de Pedalpro....
Tja de M13 heeft inderdaad een hele fijne bediening. Jammer dat de effecten zo achterblijven in de A/B vergelijking.