Misschien dat dit iets voor je is?
http://www.musicomlab.co.kr/mvc.htm
heb niet alle specs doorgenomen, maar handleiding staat erbij.
Printable View
Misschien dat dit iets voor je is?
http://www.musicomlab.co.kr/mvc.htm
heb niet alle specs doorgenomen, maar handleiding staat erbij.
Volgens mij gaat dat goed werken. Reageert op PC en CC.
Alleen zie ik 'm nog niet goed beschikbaar en is ie een stukje prijziger (gezien voor 200 pond). En is de output in mono. Dat kan wel maar dan moet ik daarna gaan splitten want ik moet Dry + Wet hebben. Ik zou ook wet direct naar de G-Major kunnen sturen en het volume daarin besturen. Dat zal geen probleem worden.
Volgens mij heeft die ook geen dealernetwerk, ik heb zo'n EFXMKII toen rechtstreeks in korea besteld bij hem, goeie vlotte deal.
Was toen trouwens wel in dollars, met een gunstige koers!
Moonphase heeft 'm voor 199 pond (230 euro). Da's een hele hoop geld voor een VCA...
Eens zien of ze ook naar Nederland verzenden. En of er goedkopere alternatieven zijn.
O, prostage heeft er ook eentje. Die is 198 euro.
En iets heel geks: hoe zou het werken als ik de Prostage Remote Wah Wah met splitterkabels en de GCX zowel pregain (wah) als postgain (volume) gebruik? Dan zou ik een splitterkabel van loop1send en loop2send naar de Wah sturen, en een splitterkabel terug naar loop1return en loop2return. De preamp zou dan tussen loop 1 en 2 in zitten, en als ik loop 1 aanzet gebruik ik wah, als ik loop 2 aanzet gebruik ik volume. Zou dat problemen opleveren? Moet ik daarvoor echt een Switchblade hebben? In m'n hoofd gaat het namelijk werken.
Ik zeg groundloop! Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, you never know!
Daarnaast vraag ik mij wel een klein beetje af hoe het zou gaan klinken wanneer je per ongeluk beide loops tegelijk aanzet....
Zien er wel mooi uit trouwens, zowel die van Prostage als Musicom Lab!
Waarom zou er een groundloop ontstaan als alles in hetzelfde rack zit en dezelfde aarde krijgt? beide loops lijkt me niet verstandig.
Ik vind die Wah wel erg tof en ook volume gebruiken maakt het extra nuttig. En als ik dan niet meer Wet/Dry wil (ik ken mezelf) heb ik toch een rack wah.
Omdat je twee signalen (aarde eigenlijk), één van voor de voorversterker en één van na de voorversterker naar één apparaat haalt in één kabel, dus verbindt.
Daarna splits je ze weer, één naar een punt voor de voorversterker en één naar een punt na de voorversterker.
Misschien dat de GCX alles goed genoeg scheidt, maar ik kan mij zo voorstellen dat je toch tegen wat problemen aanloopt. Maar zoals ik al zei: Proberen zal vast geen kwaad kunnen.
P.s.
Heb zelf op zo'n soortgelijke situatie ooit een groundloop gecreërd met een Boss HR-2. Kabel voor de voorversterker gesplit, één naar de detector ingang de andere naar de voorversterker. Na de voorversterker de tweede ook het pedaal in, de input. Tada!! Groundloop! (Oplossing, aarde draad in de kabel naar de detector ingang doorknippen)
Het is alleen zo lullig als het niet werkt. Kost 300 pop (en tis wel mogelijk om terug te sturen naar bv tonfan.de, maar zoveel gedoe). Ik wacht even tot de big guys er iets over hebben gezegd. Dus Yek1, morris, peter_heijnen, Arvoitus, Anand: laat van je horen!
Ik bedenk me nog iets heel stoms. Ik kan de GCX gebruiken voor een drymute en dan zou de Nobels MVC (120 euro) afdoende zijn. Dat scheelt toch best wel en mijn Dunlop wah bevalt me eigenlijk wel.
Ik heb nog steeds geen lekkere flanger gevonden.
Serieel heb ik het volgende:
Subtype: Adv.Fla
Speed: 0.205
Depth: 8%
HiCut: 15.8 kHz
Feedback: 60%
Feedback Cut: 3.55 kHz
Delay: 0.2 ms
Gold: On
Phase Reverse: On
Mix: 50%
OutLev: 0 dB
In W/D met 100% mix en -8 dB hoor ik bijna geen flanger. Alleen als ik de instellingen heel extreem maak (depth 30%, feedback 90% en Feedback Cut 10 kHz) hoor ik 'm, maar dat klinkt echt nergens naar. Tips?
Ik heb een EHX Memory Boy aangeschaft die ik via de GCX samen met de POG (polyphonic octaver) parallel kan zetten. Nu zoek ik een mono 2 in 1 out mixertje en het mag heel simpel.
Aanvankelijk had ik deze mixer bedacht, maar die heeft nogal wat volumeverlies. Dat moet ik bijdraaien en dat levert extra ruis.
Deze mixer heeft dat niet. Is dat een goeie? En zijn er anders (voor ongeveer dezelfde prijs) alternatieven?
Even mijn oude topic bumpen want ik heb weer parallel geprobeerd. Zelfde conclusies als eerst:
- geen verschil tussen dry en wet in het droge signaal, i.e. de G-Major 2 is kwalitatief goed
- chorus klinkt heel awesome
- delay wordt veel duidelijker
- flanger is bout
Omdat mijn flanger-probleem nooit erkend werd kunnen andere gitaristen blijkbaar wel een goede flanger creëren met een parallelle (of W/D) setup. Ik wil graag horen hoe dat dan gedaan wordt want mij lukt het niet. Voor een goed effect moet ik de flanger hard indraaien en dat werkt niet want dan wordt het totale volume te hard (en dat moet gelijk blijven met of zonder effecten).
Ik heb hier nog even over na zitten denken nadat je hier even op m'n zolder aanwipte en me dit vertelde.
De essentie van flanging en phasing, om het effect te krijgen dus, is het mixen van droog met nat. Als je dat akoestisch gaat doen zit je dus, afhakelijk van waar je staat, met teveel droog of teveel nat en is er een minimaal plekje in de ruimte waar het goed gaat. gevolg is dat je steeds harder gaat om het goed te krijgen. Als je die mix elektrisch doet is er maar 1 plek waar gemixt wordt,. Daar waar de signalen samen komen. Dat plekje is ongeveer een elektron groot maar het effect is optimaal en dat ene plekje is ook het enige wat wordt versterkt en dus uit je speakers komt.
Conclusie,
Flanging en Phasing moet je niet proberen te benaderen met een WD setup. Het resultaat wordt altijd minder dan wanner je het op een mixbus doet.
Klinkt logisch ja. Maar in een parallelle setup zou je daar geen last van moeten hebben want de speaker ontvangt hetzelfde. Misschien zit er vertraging in de AD/DA converters en komt de flanging daarom later aan, maar dat wil je juist (de zogenaamde delaytime in milisecondes). Mijn flanger staat altijd op 50% wet in een seriële setup maar in parallel krijg je dan het ongewenste volumeverschil.
Ik ben niet van plan om een W/D setup te maken omdat dat (zeker live) nog teveel gedoe is, maar een parallelle delay spreekt me nog steeds aan. Bij chorus heb ik dat eigenlijk ook, maar de flanger werkt tot op heden dus niet lekker.
Ik sluit me aan bij Barend.
Je argument 'er geen last van te hoeven hebben bij paralel' klopt vooral theoretisch, in de praktijk loop je al snel te klooien met levels.