-
hetgene met die motip is wel,als ie op acryl basis is, dat ie hele dunne laagjes aanbrengt.in eerste instantie als je het erop spuit lijkt het een behoorlijke laag maar der blijft weinig van over.en het uitharden duurt minstens 4 weken.
daarna zeer fijn nat opschuren(met waterproof schuurpapier) met p1200.misschien nog fijner als je dat kan vinden.
daarna polijsten met commadant 4(blauw).
staat allemaal beschreven in de lak-faqtopic.
was dat trouwens nog wel verantwoordt,met motip over die 2-komp?
-
De inlay op de body is niet echt mijn smaak, maar verder wordt ie wel zooooo gruwelijk vet. Mooie hals ook.
-
AAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!! een padouk/wenge hals met LAK!!! oh oh oh wat zonde. was echt niet nodig geweest. alleen wat olie, en klaar. het was een prachtig mooi instrument, en met de lak op de hals..... tja, zonde :)
voor de rest vind ik 't een geweldig mooi ding.
-
Bedankt voor de reacties :D..
ik zou em eerst ook alleen olieen, ook al geprobeert, maar ik was er zelf niet zo heel tevreden over. Ik vind een gelakte hals ook eigelijk heerlijk spelen( is op mn les paul ook zo).. en het hout komt er nog mooier uit als met olie, van dichtbij is het echt een plaatje zo hoor dat padouk. Komt op de hals wel een dunnere laklaag als op de body. En het was eigelijk ook een beetje de bedoeling om de nek mooi vloeiend over te laten gaan in de body, met lak dus.. maar is nog niet helemaal 100%. Ff goed schuren en dan ga ik em nog een paar lagen lak geven, hoop dat het beter word. kga de hals volgende keer ook eerst vastlijmen voor het lakken. En vier weken wachten poeh hee hahaha denk dat ik 2/3 weken wachten ga voorzichtig polijste :P
Grtz Geert
-
Heyy weer ff een update vanuit andijk!! Allereerst een gezond en super 2008 toegewenst!!
Het lakgebeuren zit er op voor deze gitaar(eindelijk:P). Ik heb heel wat moeten wegschuren van de 2k lak, omdat het toen dat klaar was net een maanlandschap was met allemaal kraters, dat zou nooit goedgekomen zijn met polijsten. Dus heb flink zitten schuren, sommige plekken tot op het hout weer weg :D. Maargoed anders blijf je het zien en dat vind ik zonde.
Ben toen verder gegaan met motip spuitbussen, 2 dunne laagjes per dag, anderhalve week lang. En dat ging top met die bussen!! Heeft daarna 5 dagen gedroogd. Wou graag verder met bouwen, heb nu nog weekje vakantie. Dus gepolijst met de hand, machinaal vond ik te link omdat de lak nog niet is uitgehard . Maar ging prima zo hij is spiegelglad geworden!! Daarna nog turtlewax eroverheen gedaan. Tis nu alleen ff uitkijken met stoten e.d.
fototje:
http://i122.photobucket.com/albums/o...n/polijst1.jpg
weerspiegelt lekker heheh. De hals heb ik niet gepolijst, dat speelt een stuk minder lekker denk ik(te stroef). Shielden is inmiddels ook al gedaan. Ik hoop dat ik em morgen afkrijg!! Ff kijken hoe dat soldeergebeuren gaat:D.
grtz Geert
-
mooi stukje bouwwerk
tegen de tijd dat ik zelf een gitaar ga maken hoop ik dat ik ook zo een inzicht heb in het maken van de body
hals zal ik wel kopen.
keep up the work
-
hola respect,
en dubbel respect dat je toch de moeite hebt genomen hem weer af te schuren en opnieuw te finishen: altijd rot, zo'n mislukt lakgebeuren. ziet er echt strak uit nu.
-
Hey mensen!
@ Pietje: De body is op zich heel goed te doen. Een bovenfrees is je grote vriend bij het maken ervan :D.
@ Barno: Zeker heel rot was echt geen pan. Nu zie je alleen kleurverschil waar ik tot op het hout had weggeschuurt helaas. Maargoed ik ben er zeker tevreden over zoals ie nu is.
Hij schiet nu lekker op.. ken er al bijna op spelen :D gisteravond de boel gesoldeerd(wat een gepriegel!!). 1 keer gesoldeerd toen ik 10 was 13 jaar geleden. Maar op zich ging het wel na een tijdje.. en paar uur later was het klaar. Snaar derop gelegt, ingeplugt. schematje klopt volges mij wel, alles werkt: volumepot werkt goed, tonepot werkt goed.. schakelen tussen elementen werkt goed.
MAAR:P hij ruist wel behoorlijk(helemaal met distortion), als ik mn hand op de brug hou word het wel een stukje minder.als ik aan de pots zit dan hoor ik krakerig geluid door mn versterker. Ik ben echt een leek qua solderen heb al het een en ander gevonden, maar heb nog paar vraagjes voor wie ze wil beantwoorden:
Maakt soort tin uit voor een gitaar?
Moet het draadje wat je vastsoldeert hetgeen waar je het aan vastmaakt ook direct aanraken of via soldeer ook goed?
Is het erg als de pots het aluminiumtape(shielding) aanraken (bedoel dus in de cavety, aan de kant van het draaigedeelte)?
Of maakt het uit als die draadjes de shielding aanraken?
Ik moest ook (zie foto) de groene draad van (humb.) door de mega 5 switch aan 4 van die lusjes vastmaken, heb gewoon 4 cm van die groene gestript, en die 4 keer vastgesoldeerd, dat kan toch gewoon?
Maakt het nog uit als er een stukje draad bloot ligt bij de soldering zegmaar je stript 5mm en maar 3mm zit in de soldering kan dat kwaad?
http://i122.photobucket.com/albums/o...an/electr2.jpg
veel vragen.. maar ben dan ook nog echt een soldeernoob, wil morgen proberen de ruis eruit te halen, misschien dat iemand ze kan beantwoorden of nog wat tips heeft?? Alvast bedankt.. grtz Geert
-
-
zeker dat je de brug goed geground hebt? verder kom ik niet wegens eveneens noob op dit vlak. Ik moet toegeven dat het me zelfs licht plezier doet dat je soldeerwerk niet dadelijk perfect is want: oef, I am not alone :) Ik kan de plannetjes wel lezen en uitvoeren maar snap geen hol van wat ik doe en werkelijk altijd als ik soldeer, en die plannetjes perfect volg, werkt er wel iets niet ... verder hoop ik dat je asap geholpen wordt hier. succes!