in de rock tribiune staat een intervieuw met kirk hammett en hij zei dat metallica en paar jaar te laat zijn overgestapt van producer.hij heeft helemal geen slechte woorden over bob orck maar hij vind wel dat ze vroeger moesten veranderen..
Printable View
in de rock tribiune staat een intervieuw met kirk hammett en hij zei dat metallica en paar jaar te laat zijn overgestapt van producer.hij heeft helemal geen slechte woorden over bob orck maar hij vind wel dat ze vroeger moesten veranderen..
Ik heb liever dat ze zich niet hadden "ontwikkeld" en nog steeds de oude vette muziek speelden :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Hoogstwaarschijnlijk had je ze dan niet gekend en waren ze dan niet zo beroemd geworden.
Ik was met de Load en Reload ook heel blij. Dat de oude fanbase ze geen kans wilde geven is hun probleem.
De nummers daarop (en ook de black album) zijn meer op songtekst gericht. Het nummer heeft een goed onderwerp, een goede tekst, een echte "song idee", een begin en een eind. Bij de oude metallica nummers zie ik ze meer als hele lange jam sessies waar je door kan spoelen zonder dat je het merkt. Ook zijn de teksten daar veel en veel slechter.
Ik vind de oude en nieuwe nummers even goed. En ik ben erg blij dat metallica verandert is, is eens wat nieuws om naar te luisteren. En geloof me, metallica zou niet zo populair zijn zonder die verandering. Ik weet nog dat ik de unforgiven II 7x achterelkaar op TV heb gezien... dat zegt veel.
Als je er niet van houdt prima, maar ga dan niet lopen zeggen dat het slechte muziek is. Dat is bullshit. Ik hoor meer fatsoenlijke nummers op load dan op master of puppets of ride the lightning ookal staan de echte toppers op de oudere platen.
mwa, hoogtij was '91/'92 door Enter Sandman. Die muziek kan iedereen waarderen dat weet ik zeker. Black album is gewoon een van de best geproduceerde en sowieso een van de beste platen ooit gemaakt. Dus wat dat betreft hadden we metallica nog wel gekend als ze load en reload niet hadden gemaakt hoor. One was notabene ook al single daarvoor.
Wanneer gaat die nieuwe plaat eigenlijk uitkomen? Al iets bekend?
Hmmm, gezien dat we met Rick Rubin te maken hebben denk ik dat deze plaat er rauw maar toch krachtig gaat klinken (specialiteit van Mr. Rubin). '
Desondanks denk ik dan minder aan z'n platen met Slayer maar meer met zijn werk met Audioslave (eerste album).Ik denk dat wij zo'n sound kunnen verwachten.
St. Anger was productie gezien (de songs ga ik het maar niet over hebben) gewoon bagger. Ik heb betere producties gehoort met Music Maker.
Die nieuwe nummers die op youtube staan vind ik trouwens niks aan.
ik ben bij de concert geweest in arnhem. maar ze hebben wel solo's maar de gitaren zitten nog in C ofso. ik ben nog niet verkocht.
t/m black album blijft goud waard.
Srry hoor maar ik reken de black album eerder bij de nieuwe era, dus met load, reload, garage.
En one, fade to black, master of puppets zijn de enige nummers van de oude albums waarbij ik niet in slaap val.
Geef me aub geen slayer of audioslave... Metal... hoest. Op de 1 of andere manier is metallica de enige band met metal nummers die mij interesseren... hoop dat ze dat niet vergooien.
De productie van St. anger was idd erg slecht. De nummers vallen opzich wel mee. Ik vond het nummer St. Anger (de beste nummer v/h album) toch veel beter dan alles wat er op Kill 'Em All mag staan. Ik ben wel blij dat ze niet in hun oude gewoontes zijn terug gevallen toen. De nummers zijn nog steeds wel echte songs, met een begin en een eind. De productie had beter gekund en er had wat meer aan gesleuteld kunnen zijn, maar godzijdank dat ze nog steeds echte songs speelden. En er zitten wel wat goede stukken in enkele andere nummers (als je die shitte sound weg denkt), zoals Some Kind of Monster, Dirty Window, of The Unnamed Feeling.
Ik weet eerlijk gezegt niet wat ik moet verwachten van het nieuwe album. Ik denk dat er toch wat St. Anger in gaat zitten, luisteren maar een naar the new song en the other new song. Er zitten wel goede stukken in die nummers. Maar die song in het gelredome was wel oke als James niet zong. Ik hoop dat die 2 songs het slechtste weergeeft van het nieuwe album. God zij dank dat ze er niet opstaan.
ik vons st anger beter dan load en reload . Dat waren maar slappe zooi. Ik denk dat het volgende album niet slecht is
@Hiddie: Lars heeft gezegd dat het album voor december af is, en dat we het rond februari kunnen verwachten.
black album is toch in Eb ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
nothing else matters alleszins