Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Bedankt voor je info, heb ze gelijk een mailtje gestuurd. Nu hopen op goed antwoord.
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Bedankt voor je info, heb ze gelijk een mailtje gestuurd. Nu hopen op goed antwoord.
Je zou idd horendol worden van het aanbod van GFS. Ik heb deze in mijn squier strat gefrommeld : GFS Hot Alnico Stagger Boutique pickups Strat set I02.
Vallen niet tegen, er zit wat meer definitie en power in het geluid en dat was nou net wat ik nodig had.
Ik ben een beetje op onderzoek uitgegaan naar de output's van humbuckers en single coil elementen.
Nu was ik heel erg benieuwd wat een beetje matching waarden zijn voor 2 singles(neck en mid), en een bridge humbucker.
volgens mijn kleine onderzoek is het neck element hoe dan ook hoger in waarde kwa output dan de neck en mid, klopt deze theorie een beetje?
Als dat zo is dan ga ik denk ik voor de volgende combinatie:
Premium Overwound Alnico Strat Pickups (Mid is 9.4K, Neck is 9.2K), dat dan in combinatie met de Vintage 59" Classic Alnico PAF (bridge is 8,5-8,8K)
Of
1960's Repro Overwound Alnico Hot Strat Pickup Set (Mid 9.4K, Neck 9.0K), dat dan in combinatie met de Vintage 59" Classic Alnico PAF (bridge is 8,5-8,8K).
Welke van deze twee combinatie zal het beste matchen.
Weet iemand toevallig welke GFS humbuckers het dichtste bij de pearly gates van Seymour Duncan komen?
Blijft lastig zo. Die PAFjes zijn niet zo heel hot, en die singles wel. Ook hebben ze door verdere uitslag van snaren in mid en halspositie al extra volume. Ik denk dat die singlecoils best wel minder output mogen hebben om goed te matchen met een PAF.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Wat zal volgens jou beter matchen dan? Welke single met de 59 humbucker?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Ik had ook nog een vraagje! En dus stel ik hem dan ook maar even :D.
Ik heb een Epiphone Les Paul Standard Ebony uit 2004. Het is voor mij echt een fijne gitaar en heb er al wat dingetjes aan veranderd. Uit puur optisch oogpunt wel te verstaan. Maar ik merk dat ik ook niet geheel tevreden ben met de sound van de elementen!
Ik ben zelf nogal fan van het geluid van de Burstbuckers van Gibson, maar om die nou in mijn Les Paul te zetten vind ik een beetje te veel van het goede. (daar waar een setje burstbuckers bijna 300 euro kosten).
Ik was ook al een tijdje aan het kijken naar GFS pickups. Maar nou weet ik dus niet welke pickups ik moet hebben!
Ik wil graag wel de (hout)klank van mijn Les Paul behouden, maar de elementen mogen nét íets sprankelender. Ik vind de halspup net iets té zompig klinken. Deze mag dus wel net even iets helderder. De brugpup is een beetje het zelfde verhaal. Deze wil ik ook iets 'sprankelender' hebben. Mag ook wel een beetje meer high-gain zijn dan die nu al is.
Uit puur optisch oogpunt wil ik graag zebra-buckers. Weten jullie welke pup's zouden voldoen aan mijn eissen?
Bij voorbaat dank!!
ik haal net een voor de test aangeschafte GFS dream P90 in humformaat eruit en zet een gibson P94 er in (brug positie) en bingo, veel voller, veel echter geluid.
alle waar naar zijn geld dus toch wel.
Misschien zijn de crunchy PAF's iets voor jou. Ofwel chrunchu PAF (bridge) en Vintage '59 (neck). Die combo heb ik in m'n epi lp.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Blueprint
En hoe klinkt dat bij jou? :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Underdog