Goodnight Goodnight van Maroon 5 heeft een soort gelijkenis met Kryptonite van 3 Doors Down.
Daarnaast heeft Dani California ook wel wat weg van Sweet Home Alabama vind ik
Printable View
Goodnight Goodnight van Maroon 5 heeft een soort gelijkenis met Kryptonite van 3 Doors Down.
Daarnaast heeft Dani California ook wel wat weg van Sweet Home Alabama vind ik
Achzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijs
Had Tom Petty het helemaal mis.
Ja maar dat is gewoon een regelrechte sample, daar hebben ze waarschijnlijk flink voor betaald.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koentjo
Nou is het grappige dat nu juist Tom Petty beweert dat het stuk van de Peppers helemaal niet gejat is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Dat nummer van Porcupine Tree slaat inderdaad al helemaal nergens op, het zijn niet eens dezelfde accoorden. Hooguit een beetje hetzelfde slagje, maar daar houdt het dan ook echt op.
Dat staat er ook niet he.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ik zeg dat Petty het er niet eens mee is dat het nummer op een PT nummer lijkt...
Deja vu. Volgens mij begon dit draadje hiermee
dat ene hitje van nirvana, smell like teen spirit:
grotendeels gejat van the white room van cream.....
volgens mij hebben die nirvana's alles gejat, maar hadden ze dat wegens middelengebruik zelf niet in de gaten....
in feite vind ik dat imagine van john lennon nogal gejat is van let it be, vooral qua sfeer, het zijn dan ook allebei rotnummers :mad:
Ik zie de verbanden echt niet hoor. Met heeeeel creatief denken zie ik enige overeenkomst tussen het riff van White Room en Smells Like, maar Imagine en Let it be?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansli
Hansli, jij hebt wel een héle brede fantasie :seriousf:
:seriousf: Die komt zeker uit Twente!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansli
mag k ffe zeggen dat k dit nutteloos gezeur vind...:D dat is toch best normaal bij alle kunstvormen!! mn tekenleraar wil altijd dat we voorbeeldplaatjes meenemen en niet zomaar wat nieuws verzinnen, ook al gaat hem om abstracte kunst( ja dat vind ik ook raar) .....
Wat ik erger vind is dat in de jaren 30 goede nummers van negers (van de plantage) door blanken werden gejat en uitgegeven hebben en veeelll geld mee hebben verdiend