ik laat het wel even horen als ik met mijn project begin.
en ja er komen véél plaatjes :D !!
Printable View
ik laat het wel even horen als ik met mijn project begin.
en ja er komen véél plaatjes :D !!
Wow, Ik kom nooit in dit subforum. dit zegt eigenlijk al genoeg over mijn handvaardigheden. wat lijkt me dit handig als je dit goed kan. ik raak al in paniek als ik een verdwaalde schroef op straat zie liggen.
tof man!
12mm is heel erg dun voor een cab hoor, ik zou minstens 15mm en nog liever 18mm nemen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobrain
Ik zou ook liever voor de berkenmultiplex gaan, zoveel meer kost dat niet toch?
http://www.af.nl/voorraad/plaat/construktie/
incl btw zo'n 21 euro per m2 op deze site.
he bedankt zo'n site zocht ik! :p
15 mm is inderdaad minimaal voor een cab. En ik denk dat je dan nog extra balkjes aan moet brengen aan de binnenkant om de kast minder hol te laten klinken. 18 mm is IMO de ideale dikte.
Ik zou op het hout niet teveel bezuinigen. Het is maar een klein deel van de totale kosten, dus het is een verkeerde bezuiniging. Als je al ergens op wil besparen, kun je ook kiezen voor een imitatie-bekleding. Dan blijft je cab van een goeie kwaliteit, maar bezuinig je meer dan al het hout bij elkaar gaat kosten.
Ik zou op het hout niet teveel bezuinigen. Het is maar een klein deel van de totale kosten, dus het is een verkeerde bezuiniging. .[/QUOTE]
Ik betwijfel of het hoorbaar is berkenplex,mdf of merantieplex.Als de kast maar stevig is.Ik heb al zoveel gezien aan bouwsels waar een perfect vintage geluid uitkwam en ook zovele nieuwe versterkers die voor geen moer een ``ziel`` hadden.Hout is mijn inziens maar een klein deel van de gehele keten.
Als de constructie maar stevig is...
binnenkort een bouwverslag.... :cooler: :cooler: :cool:
JJ
Je staat vrij om het te betwijfelen, maar er zit echt een behoorlijk verschil tussen de materialen die je opnoemt. De vergelijking met vroeger <-> nu gat nogal spaak, daar heeft het weinig mee te maken. Resonantie, daar gaat het om.
Afmetingen, materiaal, stijfheid van de totale constructie, dat zijn bij elkaar de belangrijkste factoren. En de speakers natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.
Maar om hier nou een topic van een jaar terug voor te bumpen?
Op één van je foto's zie ik dat je de baffle op afstand van de kast houdt. Waarom is dit? Wordt dat altijd gedaan bij de bouw van cabinetten?
Wat bedoel je precies? Kun je de betreffende post misschien quoten waar die foto in staat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrie
Bij dat bericht staat geen knop om te quoten maar je schrijft er bij:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Het uitlijnen van de baffle met wigjes van een DIY-laminaatlegpakket