angus young 96, what the hell...... :???:
Printable View
angus young 96, what the hell...... :???:
Zo'n lijst van Rolling Stone is opgebouwd uit gitaristen die de meeste platen verkocht hebben. Kortom, commercieel pulpblaadje.
Ik mis in de lijst:
- Steve Lukather
- Greg Koch
- Steve Vai
- John Petrucci
- Robben Ford
- Scott Henderson
- Steve Morse
- En ONZE Jan Akkerman ! (In de '73 was hij al beter dan Clapton, Page en Blackmore).
En ik zal er ongetwijfeld nog meer gemist hebben.... Kutlijst dus en geen aandacht aan besteden.
Iemand zei het al eerder. Ik mis Slash ook in de lijst. Hij verdient echt wel een plaatsje. Maar ja, bij zo'n kulijst kun je je afvragen of hij er wel op moet staan. ;)
inderdaad en waar staat janick gers ? (iron maiden) zeer goede gitarist
De onbetwiste nummer 1 kan ik me in vinden en Van Halen (maar die staat te laag!) en Vernon Reid, maar ik zelf zou ik een Mike Stern, Andy Summers, Raul Midon, Nuno Bettencourt en Frank Gambale bijvoorbeeld in de top 10 willen toevoegen.
Een goede update zou zijn om John Mayer toe te voegen. Kirk Hamster mag bijvoorbeeld weer heel hard van de lijst af, doe daar maar Joe Satriani voor..
Zoals ik al zei, commerciele kullijst. En Clapton of nummer 4 ??? Jammer jammer.
Ik mis ook onze Adje Vandenberg, die heeft toch ook wel wat gepresteerd. En inderdaad Slash, en niet te vergeten Buckethead....
Ik denk dat de lijst vooral daarop gebaseerd is. Kijk naar de top 5:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pikasso
- Jimi Hendrix was de meest innovatieve gitarist aller tijden, zo'n beetje. Hij was bijvoorbeeld één van de eerste die overdrive expres gebruikte, en niet als iets wat er jammer genoeg bijkomt (sommige versterkers hadden dat). Zijn techniek, spel en vooral het componeren van nummers zijn, naar mijn mening, onvergetelijk, vooral van iemand ten tijde van de opkomst van de elektrische gitaar.
- Duane Allman heeft een enorme invloed gehad op de slide gitaristen (schijnt, daar verdiep ik me niet in.. :hippie: )
- B.B. King heeft het benden van snaren populair gemaakt en heeft enorme invloed uitgeoefend op ontelbare gitaristen.
En zo kan er nog wel even doorgegaan worden.
Vandaar dat bijvoorbeeld Angus Young op #96 staat, echt innovatief was hij niet. Slash ook niet. Het zijn wel geweldige gitaristen, maar geen vernieuwers.
Ik vind het ook een raar lijstje, Kurt Cobain zou toch minimaal op nummer 1 moeten staan.
:chicken:
Je bent het niet eens met Clapton, maar je mist wel buckethead....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01
Jammer..
Sam Totman en Herman Li uit dragonforce staan er ook niet tussen :confused: