Eindelijk eens iets gevonden waar ik het niet met je eens ben. Ook op YouTube demo clips zitten veel van die ADHD jongens die constant alleen maar van hals naar brug jengsten... van enig respect voor het gereedschap is geen sprake.
Drie standen, da’s mooi op vrijwel iedere gitaar. Op mijn strat zit een drie standen schakelaar, terwijl ik de brug pup vreselijk vind. Maar dat vind ik al snel. Op maar 2 van de 16 gebruik ik de brug pup. Dus 2 standjes? Dan alleen hals en hals + brug. Ik vind juist heel vaak beide pups mooi klinken, maar al te vaak ook nog hum onderdrukkend. En volgens de enige overlevende Cricket, speelde Buddy Holly altijd alleen op het midden element!
Maar dat was de vraag niet. Mijn Tele is een Hohner Prinz TE. Ik moet altijd nog eens uitzoeken uit welk jaar.
Het mooie zonder voorbehoud hoog wat de brug pup heeft, heeft de hals pup op een Fender (of iets dat erg zijn best doet) vaak niet. Vaak is daar het hoog wat muffig. Een knieval voor de jazz jongens die er niet aan wilden.
Dat heeft de Hohner niet. ‘Denk’ brug pup, maar dan met halswarmte, en je hoort een Hohner. Ik moet de eerste echte Tele nog horen die ik zou willen ruilen. Maar dat ze er zeker zullen zijn, gaan we nu meemaken.
Wedden?
Vriendelijke groet, Gus