je hebt het over de delay?
Printable View
je hebt het over de delay?
Die Toneprints zijn ook super makkelijk. Ik heb een paar setting geprobeerd en is echt leuk. Een soort preset. Ik heb nu Doug Aldrich's Basic Delay Toneprint erop. een soort van basis delay, niet te veel poespas. Erg bruikbaar dus.
Er is ook een filmpje hierover en dan zie je dat de techniek van TC veeeel meer kan tunen dan de knopjes die erop zitten. zo kun je delays krijgen die je niet zelf kan maken (wat op zich wel weer jammer is natuurlijk, eigenlijk wil ik ook die uitgebreide interface op de computer).
De Toneprints hebben toch wel toegevoegde waarde. Alleen jammer dat het er niet zoveel zijn.
Btw: die tape en analogue zijn lekkere delays! Echt fijn. Maar ook voor mij geldt dat ik dit nog op repetitie-volume moet uitproberen.
Zou het niet een veel beter idee zijn om de software die ze gebruiken voor het maken van die toneprints beschikbaar te stellen voor het publiek? Als ik die filmpjes zo zie lijkt het gewoon een simpel programma met veel intstel-mogelijkheden.. Dat zou voor mij pas echt een goede reden zijn om al deze pedaaltjes te kopen
Dat is wat ik ook dacht! Maar daar willen ze niet aan om een of andere reden.
Waarschijnlijk werken de meeste pedaaltjes wel zo over een jaar of 10. Volgens mij heeft Line6 dat toch ook al? Bv mijn oude POD 2.0 kun je gewoon bewerken op de computer en via MIDI wegschrijven.
(tegenwoordig via USB, nog makkelijker)
Je kunt overigens de geladen Toneprints wel editten met de knopjes, alleen dat kun je niet opslaan.
Laatste opmerking: je kunt kiezen voor true bypass of voor een buffer. Dat is natuurlijk wel gaaf. Zo wordt iedereen op zijn wenken bediend. ben benieuwd hoeveel mensen kiezen voor buffer.
Als je een beetje commercieel nadenkt is het heel voorspelbaar dat TC daar over een jaar of twee, drie zeker mee gaat komen, als het niet eerder is. Nu is de serie nieuw en 'hot' (tenminste, ik hoor niemand meer klagen dat ze er goedkoop uitzien na de eerste clips ;) ) maar over een jaar of twee is iets anders weer hot. Als je dan de aandacht op je pedalenlijn wil vestigen zul je met een toevoeging moeten komen. Die zit hier dus al ingebakken.
Clever dickies hoor, bij TC.
Ik heb zojuist de Corona aan de tand gevoeld. Helaas hadden ze de Vortex niet, die had ik liever willen proberen.
Ik was er niet helemaal over te spreken. Het pedaal gaf een goeie sound maar er zat een phasey swirl doorheen die me niet helemaal aanstond.
A/B met een Strymon Orbit die ik nog nooit eerder heb gehoord en die vond ik supergaaf. Eigenlijk vooral als chorus, maar met de 'Favourite' modus kun je 'm als beide gebruiken.
Mocht ik ooit nog eens toekomen aan het maken van een klein pedalboard, dan maakt de Orbit een goede kans. Hopelijk kan ik over een paar weken ook de Vortex testen.
Als beide wat? Chorus en phaser of chorus en flanger? Ik ben even je draad kwijt.