Soms vraag ik me wel eens af of het wel zo nodig is wat er allemaal gebeurd. Ik bedoel heel veel nare dingen gebeuren gewoon uit primate emoties die de mens nog in zich heeft, en vaak gaat het om een meningsverschil dat maar niet geaccepteerd en verwerkt kan worden. Alsof het ook maar enig zin heeft om iemand te slaan omdat je van mening bent dat het geluid niet op orde is. Mensen zijn eigenlijk ook maar dieren. Terwijl we technologie en kennis genoeg hebben om met zijn allen lekker vreedzaam op deze planeet te wonen en lekker naar muziek te luisteren, het zit er schijnbaar dus niet in. Jammer maar helaas. Ik wordt ook boos, gefrustreerd, geirriteerd enz.. maar bij mij resulteert het gelukkig niet in kortsluiting in de bovenkamer. Het beste voor die man in mijn optiek zou dan ook eerst een verplicht jaartje ambulante psychiatrie zijn in plaats van rechtstreeks de bak in.
Het feit dat het een molukker is zegt in mijn ogen niets, ik ken persoonlijk een aantal zeer toffe mensen van molukse komaf en het gaat toch om de persoon. Maar nu hebben we er in Nederland inmiddels wel een handje van om lekker groepen mensen over één kam te scheren.
Gelukkig dat de oog om oog cultuur al redelijk ver weg is, maar dat we nu helaas wel in een rechtsysteem zitten wat heel onbevredigend kan zijn voor slachtoffers. Ik wens je dus veel succes met herstellen op lichamelijk en mentaal vlak en dat de spreekwoordelijke poot maar mooi even uitgedraaid wordt. En laat je er vooral niet onder krijgen.