chrome strapbuttons, of nickel, maar dan moet al de rest ook van nickel zijn imo (doe ik op die suprogutt die ik bouw)
Printable View
chrome strapbuttons, of nickel, maar dan moet al de rest ook van nickel zijn imo (doe ik op die suprogutt die ik bouw)
barno;
brug is chrome plated, vibrato is alu...
brug kan natuurlijk worden vervangen door een nickle plated.
staat vintagy-er natuurlijk.
eerst weer effe budget aanvullen (kut economie!)
bij ee nstrat staat de strapbutton meestal midden op de hoorn maar iets naar onderen wijzend zeg maar bij de eastwood van mij staat die recht.
Thanks Saf! Ik ga effe plaatjes snuffelen.
Hi
Misschien dat een plaatje het nog het meest eenvoudig duidelijk maakt:
http://i839.photobucket.com/albums/z...0/DSC03877.jpg
Dus in het midden onderaan recht en precies op de punt van de hoorn ook recht zou ik denken.
Maar ik zou een voorstel willen doen. Liever dan denken over de kleur van de strapbuttons, zou ik willen denken over de uitvoering.
Op Mijn Taranaki's zit een systeem, waarbij de in je strapbutton een soort plat dekseltje schroeft. Gewoon een normale strapbutton aan de buitenkant, maar aan de binnenkant met een schroefdraad waar dat dekseltje in past. Voordeel: Anders dan bij Schaller kun je normale straps gebruiken en met een heel eenvoudige handeling zorg je er voor dat je gitaar nooit maar dan ook nooit van je strap afschiet.
En ja, chroom dus.
Misschien ben ik te fundamentalistisch geweest over die transparante lak. Ik vind deze kleur super apart en heb nu het mooie gevoel dat al dat mooie hout nu goed is beschermd.
Ik ben echt ZOOOOOO benieuwd hoe dat straks allemaal klinkt!
Succes!!!
Met vriendelijke groet
Gus a.k.a. Duhsjaak
Hiya Gus, ik zat net nog in jouw plaatjes te snuffelen hoe Saf dat nou precies bedoelde.
had zelf geen goede duidelijke foto meer in mijn photobucket staan helaas.
de body is op deze foto helemaal geschuurd met p1200:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P3AEKTUG.jpg
Inmiddels ook gepolijst maar het is nu te donker voor foto's.
Vandaag is ook een plaat bakeliet binnengekomen voor de slagplaat en kluson 3 on a plate nickelbutton tuners.
SWEEEET! erg mooi
niceeeeeeeeee. Keep going!:cheerup: