Ik zie er hier eentje staan waarvan ik denk dat je die bedoelt. Is een mooie prijs, maar wel wat boven m'n huidige budget. Nogmaals: ik heb geen haast en weet ook nog niet wat ik wil, dus dat geld komt wel
Printable View
Ik zie er hier eentje staan waarvan ik denk dat je die bedoelt. Is een mooie prijs, maar wel wat boven m'n huidige budget. Nogmaals: ik heb geen haast en weet ook nog niet wat ik wil, dus dat geld komt wel
Dat was het ook het idee, misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Ik wil zo de g-major parallel kunnen aansluiten in een mono-setup.
EDIT:
Zou deze voor mij het truukje kunnen doen?
Klik
Jawel, maar ik zou dan eerder gaan voor bv een Suhr minimix, das wat kleiner (dus minder rackspace)
Waarom is het leven zoveel gemakkelijker in mono, maar zoveel mooier in stereo? (het lijkt wel een relatie met n vrouw :P)
Zoiets zo perfect voor mij zijn áls het een stereo fx return en stereo output had :P. De DMC System Mix (die niet meer gemaakt wordt) en de Suhr Minimix 2 (die nog niet uit is :P) zijn tot nu toe de beste kandidaten die ik heb gezien. :(
Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet veel over dat Peavey ding kan vinden, want het idee is echt briljant :D
Ik heh niet zoveel toe te voegen maarre, zie mijn sig ;-)
NB. Minimix 2 is nu wel verkrijgbaar, de mijne is onderweg vanuit de USA.
Ik zag inderdaad dat de minimix 2 (www.suhrguitars.com) nu beschikbaar is. Maar die blijkt dus tóch niet stereo te zijn :@. Dan blijven de beste opties de DMC System Mix (niet plus) en de mixer van CAE. Allebei redelijk onvindbaar :(. Vooral de DMC spreekt me erg aan.
Wellicht koop ik wel een minimix (1) en maak ik een wet/semi-wet opstelling (dry+left wet door links, right wet door rechts).
Yek1 heeft me op nieuwe ideeën gebracht omdat hij zijn Suhr Minimix te koop aanbiedt:
Als ik stereo zou willen gaan spelen móet daar een nieuw cabinet bijkomen, want vanuit 1 cabinet is stereo niet echt van toegevoegde waarde. Zo'n cabinet is duur, zwaar, en kost een hoop ruimte. Ik denk eigenlijk dat het niet zo heel veel zou toevoegen, aangezien we op dit moment nog niet optreden en bij het repeteren effecten niet écht nodig zijn. Bij opnames kan ik ze er altijd in stereo overheen doen (later).
Een mogelijkheid is dus de Suhr Minimix 1 aan te schaffen en via mijn 2x12 cabinet in mono te spelen met effecten. MAARRR... Op dit moment gebruik ik 1 speaker dry en 1 speaker wet. Morris zei dat hij W/D mooier vind dan mixen omdat je dan ook de speakers fysiek scheidt. Qua vermogen redt ik het denk ik wel met 1 speaker (voorlopig), dus waarom zou ik dan van W/D naar mixer gaan? Daar ben ik nog niet uit.
Ik vind W/D ook mooier klinken dan stereo. Stereo is wel wat ruimtelijker (zeker met gepande delays etc), maar W/D heeft meer diepte (slaat dat ergens op?...lastig uit te leggen). Live lijkt me stereo ook niet echt veel toegevoegde waarde hebben.
Overigens heb ik geen ervaring met een parallele (stereo) setup, dat zal best ook nog wel wat uitmaken voor de klank.
m.a.w.: Ik hou het voorlopig bij W/D (maar toch GAS ik op een DMC system mix plus)