geen gloeiende stukjes metaal die wegspatten?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Printable View
geen gloeiende stukjes metaal die wegspatten?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
nou, nee. als je 'm erg dik er op spuit, wordt ie hooguit wat gelig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
probeer 'm eens, voor die 2 euro hoef je het niet te laten.
groeten Pasqual.
afdekken wat kan beschadigd worden, en lakken doe ik na frettenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Lakken na het fretten, zijn wijze woorden, Barno. 't Lijkt idd onmogelijk om frets te plaatsen zonder de lak te beschadigen. Al doende leert men :)
Maar de frets zitten inmiddels; afgekort met de dremel (geen schade door rondspattende heetheden) en netjes bijgevijld. Ze hoeven alleen nog maar gevlakt te worden.
Straks netjes bijschuren en nog een laagje lak erover, kon-ie sowieso wel hebben.
Hier samen met m'n ES335-achtige:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AKT4EEF3.jpg
Begint inmiddels aardig in de richting te komen.
ziet er toch maar zeer speciaal uit
ziet er goed uit, body is prachtig toch kan ik niet de headstock mooi vinden
Pueblo,
Tja, je moet wat he. Ik ben nog steeds aan het stoeien met het ontwerp van de kop. Eigenlijk vloeit de vorm helemaal voort uit de opstelling van de mechanieken; en die is zoals die is om de snaren rechtdoor te laten lopen. Daar kwam toen het idee bij (in het 1ste project) van het afgedankte keukenmateriaal dat herrijst als iets anders: phoenix en vandaar de vogelvorm.
Voor het andere project (es335-ish) weet ik het nog niet. Van de ene kant denk ik: gewoon doorgaan op de ingeslagen weg; van de andere kant: misschien is iets traditioneler daar mooier.
Ik kan er nog even over denken, maar op een gegeven moment moet je gewoon een besluit nemen en dat uitvoeren.
Ik had eerst ook mijn bedenkingen over die headstock, maar vind het resultaat wel prachtig geworden...
Over je ES-335... is die solid body? anders kan e nog zo'n mooie f-gleuf erin maken... denk dat t prachtig staat in die vorm.
Dank je, Soronil. Dat motiveert; en maakt 't ook weer verwarrender :) Maar het waarschijnlijk onmogelijk om iets te maken dat iedereen mooi vindt.
De ES heeft een semiholle body (er loopt een centrale balk tot onder de tailpiece). Maar een f-gat zit er niet meer in, hij is nl al tot één stuk gelijmd; en ik had sowieso al besloten dat ik die reeks cirkels (dat zijn gaten) een prima alternatief vind voor een f-gat.
M'n headstock-ontwerp gaat nu deze kant op:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SKNJEP4.jpg
Net iets breder en vereenvoudigd.
Maar met de mechanieken net iets verder uit elkaar, zouden ze net zo goed op dezelfde hoogte kunnen staan; zoals op de Red Special bijvoorbeeld.
Twijfel, twijfel, twijfel ...
Die headstock ziet er zeker niet verkeerd uit, hij herinnerd me op een vage onverklaarbare manier aan die van een tele :S maar hij is wat evenwichtiger dan je phoenix II, voor de rest zelfde stijl gehouden, ziet er zeker goed uit.