Fasedraaier (phase invertor) is je laatste buisje. Gelijkrichter (rectifier) is iets anders. Dat is idd vaak een solid state ding.
Printable View
Fasedraaier (phase invertor) is je laatste buisje. Gelijkrichter (rectifier) is iets anders. Dat is idd vaak een solid state ding.
Kan ik misschien ook nog mijn '5e3 Deluxe' meenemen? Misschien ook wel leuk om te laten horen.
@guitarguru: neem lekker je L&B mee, we moeten wat tegengas kunnen geven tegen al die CMWAmps! :rockon:
Bovendien is het misschien wel leuk om het verschil tussen met en zonder MV te kunnen laten horen.
Als of ik er verstand van heb...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Nee, gelijkrichter is rectifier. Bij JTM45s en 18 Watters 'n buis(je), bij andere/latere modellen 'n aantal diodes.
EDIT:
"JMP" omvat 'n behoorlijke periode ('67 tot '80), ik ken 'n '67 JMP (50 Watter) met EL34s en GZ34 buizengelijkrichter.
Phase InvErter is het laatste kleine/preamp buisje dat de eindbuizen aanstuurt. Vooral bij 'n 1987/1959 onstaat daar het grootste deel v/d oversturing, bij 'n 2204/2203 hoor je de PI vooral als je de de standaard MV (vlak voor de fasedraaier) verder open gaat zetten.
Ah juist ja, ik vroeg me al af of ze identiek zijn of enig verschil. Dat laatste dus :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Zaterdag wordt mijn Blue angel waarschijnlijk verkocht :cheerup:
Als dat doorgaat en ik de 6e kan (druk, druk, druk) en als Ceriatone op tijd levert (druk, druk, druk) breng ik een Ceriatone 20W lead & bass mee en een 4010 met JCM888 mod.
Dan ga ik in ML wel luisteren welke speakers ik nodig ga hebben in mijn (zelfbouw?)cabinet :rockon:
@zjanke:
Zou mega tof zijn, kunnen we Ceriatone, Vernet, Marshall en CMW 20 Watters vergelijken. Succes met de verkoop van je MB.
He Zjanke (of anderen die dit weten),
Hoeveel kost de Ceriatone 20 watt Bass&lead om hem in Nederland te krijgen? Dus met alle kosten inclusief verzenden, e.d.?
En heb je dan een complete Ceriatone inclusief behuizing van 650 USD?
Ik zit er dus over te denken om een Marshall, Vernet, CMW of gewoon de Ceriatone 20 watt te kopen. De Ceriatone kan ik daarna altijd nog laten upgraden door franc of Chris en is nu op dit moment misschien wel erg goedkoop om hem te importeren inclusief alle kosten.
Ik weet nog niet of ik een kit koop of een complete die al in elkaar zit. ik heb geen ervaring met bouwen.
En zijn de originele trafo's bagger?
650$ is incl cabinet, versturen (DHL) kost 205$ Omgerekend is dat 580 euro.
Als je geluk hebt kost ie dat, als de douane haar werk goed doet kost ie ongeveer 715 euro....
Franc/Chris kunnen wel iets roepen over de trafo's denk ik
Niks mis met de trafo's van Ceriatone al zullen er mensen zijn die anders beweren. Het heeft ook weinig zin om al bij voorbaat zonder trafo's te bestellen.
De prijs zakt minimaal en vervolgens moet je dan toch ergens (dure) andere trafo's kopen.
Eerst gewoon proberen is dus mijn advies.
Of wacht even tot 6 april ;)
Heb jij dan een "special price for you my friends" aanbieding op de meeting waar we op moeten wachten? :satisfie: :seriousf:
Jaja, ik blijf wel een hollander....