censuur zou niet nodig zijn bij voldoende zelf-censuur
Printable View
censuur zou niet nodig zijn bij voldoende zelf-censuur
PRS replica, compleet met PRS-logo, handtekeningen en private stock nummer :(
http://fotos.marktplaats.com/kopen/2...W6z+FRNg==.jpg
http://link.marktplaats.nl/594098434
Ik weet dat, omdat ik kan lezen. Dat staat/ stond nl in de advertentie. (De adv. zijn vandaag verwijderd, dus er zal hier wel meegelezen worden).
Wat ook een leuke opmerking uit die adv. was; dat er slechts een klein aantal per keer besteld zou worden. Onderaan stond dan weer dat er slechts één per keer binnen kwam.
Nou, lekker, bestellen er 10 personen een gitaar, betalen ze die, en komt er maar één aan.
Overigeens is het inderdaad heel normaal dat je vooraf betaald, echter is het niet normaal dat de spullen na betaling nog in China besteld en van daaruit verzonden moeten worden. Maw een "echte" webwinkel, zal in de meeste gevallen direct vanuit zijn eigen voorraad verzenden.
Oké, wist ik niet.
Op de bewuste site (die ondertussen onder een andere naam actief is) lees ik wel dit:
Omdat er toch te veel problemen optreden bij het dropshippen, diefstal, verlies, beschadigingen, etc. etc. hebben we besloten om vanaf NU geen dropship meer via onze shop te accepteren. Dropshippen is voor velen een begrip die nog niet 100% duidelijk is.
Volgens Wiki betekend dropshipping dat de koper uitendelijk het product direct van de leverancier geleverd krijgt. Dat kan ik uit de advertenties niet opmaken.
Ze doen het ook nog niet allemaal, er zijn ook nog genoeg handelaartjes die daadwerkelijk de spullen eerst zslf bestellen in China en pas als het binnen is versturen. Of het alvast te koop zetten, in afwachting van (let op stockfoto's).
Maar zoals Bass al aangeeft: er zijn ook steeds meer handelaartjes die wel het drop-ship principe hanteren. Niet altijd openlijk, want veel klanten haken af als ze horen dat de handelaar in feite niks anders doet dan je bestelling doorzetten en verder helemaal geen rol meer hebben (en zelfs enig risico afwijzen van wat er daarna nog gebeurt, ook al komt je gitaar niet aan, zoals de bekende piratengitarensite deed - wat helemaal niet mag overigens). En daar dan toch een flinke marge over opstrijken. Dan kun je de gitaar net zo goed zelf in China bestellen. Zo beginnen de meeste handelaartjes overigens ook.
Dat dropshippen is helemaal gericht op de verkoper: als je wilt staat gewoon jouw bedrijfsnaam en adres als afzender op de verpakking. De minder oplettende koper zal niet eens doorhebben dat de "verkoper" de doos en de gitaar nooit heeft gezien.
Kortom: mocht je in de verleiding zijn, vraag om daadwerkelijke foto's van de gitaar. Kan de verkoper die niet geven, ga er dan maar vanuit dat de gitaar nog niet in Nederland is. Vraag dan door of hij de gitaar eerst nog zelf bekijkt voordat ie 'm doorstuurt en ook het risico houdt totdat hij kan bewijzen dat hij de gitaar zelf verstuurd heeft. Maar eerlijk gezegd zou ik dan al afhaken.
PRS replica, compleet met PRS-logo, handtekeningen en private stock nummer
Niets mis mee: Hij schrijft in de advertentie op Marktplaats dat het een replica is.