Wow wat een beauties!! Welke muziekgenre/ stijl speel je het meest? Btw is het niet veel van hetzelfde of zeg ik dan iets heel doms?
Printable View
ik speel rock, metal (old school), blues, jazz en soms fusion achtig. En nee, tis zeker niet veel van hetzelfde. van links naar rechts:
bubinga/pau ferro neck, snakewood board. rosewood top, purperhart back. neckthru. custom headstock, custom pickups, custom wiring. klinkt enorm bijtend en strak, veen 'crunch'. denk 70ies LP custom. als een shiraz uit de rhone!
bocote/wenge neck, snakewood board. wenge top, padouk back. neckthru. custom headstock, custom pickups, custom wiring. klinkt vol, rond en dik maar met heel veel articulatie. denk 50ies LP custom. Als een dikke carmenere...
pau rosa/padouk neck, bubinga top, mahonie back, volledig hol, neck thru, snakewood board. custom pickups. standaard LP wiring, comfort contours voor super-gemak. klinkt als een sg gekruist met een es335 en in het tussenstandje zelfs wat rickenbacker jangle. als een mooie Tannat uit de Madiran...
quilt maple top op black korina met flamed black korina back. flamed purpleheart hals, macassar ebben toets. custom pickups. gotoh trem. klinkt als een LP custom on steroids. Als een superb pinot noir.
Flamed koa top op walnut, flamed walnut back, flamed bubinga neck, macassar ebben toets. custom pickups. gotoh trem. klinkt als een LP standard met wat meer transparantie. Vlezig maar heel juicy. Als een goeie cabernet sauvignon ;)
En dan nu mijn 2 bloedjes, mijn laatste 2 prive-les paulprojecten.
Flamed maple op 1 delig honduras swietenia mahonie. brazilian rosewood neck, ebben toets, seymour duncan silver zephyr pickups. Klinkt helder, transparant, enorm dynamisch. Klinkt niet als een les paul of tele of strat: in plaats daarvan is het een platform voor JOUW tone. Mijn tone, dus... Maar wel aan de heldere kant.
Flamed Koa op 1 delig honduras swietenia mahonie. brazilian rosewood neck, ebben toets, seymour duncan silver zephyr pickups. Idem als de vorige maar dan aan de warmere kant.
Andere houtsoorten, andere specs, andere pickups. Volkomen verschillende gitaren, alleen de vorm is gelijk :) Ik voel me het prettigst met een LP om mijn schouders. Strats waarder ik soms ook, tele's ook soms, maar het liefst les pauls.
@ kapepper: Zijn dat widerange Humbuckers op je Tele's? Ik ben vooral weg van het nekelement!
Tnx voor de clarification Orpheo en de verduidelijkende vergelijkingen met rode wijnen wat ws een andere hobby van je is ;-) prachtig dat je die details beschrijft!
Ben nog vrij beginnende speler maar begin steeds meer de zin en verdieping van al die verschillende merken en modellen te begrijpen ckr nu ik ook op wat duurdere gitaren speel. Aan de andere kant ben ik btje van de no-nonsense en denk ik simpel dat men met een 1 lkkr bespeelbare gitaar samen met al die legio effecten toch ook wel al die sound kan creëren.....al wordt dat voor akoestisch moeilijk ntl. Maar nogmaals ben nog beginner maar wel benieuwd naar alles ook al zie je soms door het merken- en modellenbos de gitaar niet meer :-P
Ja, eigenaardig genoeg, ondanks alle wear en tear is ze stuctureel prima in orde. geen cracks, geen neck reset. actie is prima en vooral heel luid voor zo een klein ding. en weegt amper iets. ik denk dat ze nooit in een gitaarkoffer is gelegd na spelen :)
nog een fotootje
http://i169.photobucket.com/albums/u...psf701273e.jpg
en ja, de teles hebben wrh's
Heb de verschillende foto's samengevoegd en bij deze mijn collectie:
Gitaren:
[IMG]http://i934.photobucket.com/albums/a...en/guitars.jpg[/IMG]
Amps:
http://i934.photobucket.com/albums/a...den/AMPSOK.jpg
Dat zijn de betere (foto's van) collecties. Wow!
Ik vind die Hook te gek.
Robuust gebouwd, idiot proof en een top klank.
Amp heeft veel laag klinkt heel vol maar blijft altijd mooi helder en gaat niet rommelig klinken.
Om eerlijk te zijn gebruik ik wel enkel het 1ste kanaal en die boost ik dan of gebruik ik een fuzz.
Ik heb hem destijds geruild voor een FAD Fox, geen moment spijt van!
Mijn collectie:
https://lh5.googleusercontent.com/-w...124_234627.jpg
Amps:
- Mesa Boogie Stiletto Deuce I + 1936 met G12-65's
- Marshall JMP 2204 + 1960A met G12T-75's
Gitaren vlnr:
- Gibson Les Paul 40th anniversary '59 reissue VOS Custom Shop ('99)
- Gibson Les Paul Standard Honey Burst 2003
- Fender Telecaster Made in Korea 2006
- Eastman AC120 CE
- Music Man Axis Super Sport (gemodificeerd met piezo brug)
Pedalboard:
- Cry Baby Wah GCB95
- TC Polytune
- Xotic RC Booster
- Coron Distortion 15
- MXR Phase 90 script logo
- Ibanez DCF10
- Ibanez CS5
- Strymon Timeline
- Musicomlab EFX MKII
- De Goudie FX 808+ staat niet aangesloten.
- dat zwarte pedaaltje is om mijn 2e master te schakelen van de Marshall JCM 800 2204, die in de oefenruimte staat, en dus niet op de foto staat.
Ook ontbreken mijn '95 standard sunburst Strat (staat in de woonkamer), Gibson ES 335 (zit in z'n koffer), Marshall 2104 (Dr Tube modded; is in reparatie) en nog een spaanse gitaar (staat ook in de woonkamer).