als ik de serienr. check op de site van the guitar dater project zeggen ze dat ie gemaakt is op 31/03/2011 en in de headstock staat 2012 gestempeld.
Dus ik heb ook zo'n vaag vermoeden van nep.
Printable View
Een jaar verschil kan wel. Soms worden gitaren al gemaakt. En pas later(zeg 2012) uitgegeven. Dan hebben ze al een voorraad opgebouwd.
????
In het serienummer zit het jaar van productie. Als het serienummer 2012 zegt dat is ie in 2012 afgewerkt. Als er dan op de stempel eronder een ander jaartal staat dan klopt er gewoon iets niet, want die stempel 'made in USA' wordt tegelijk gezet met de stempel van het serienummer.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ter-relic.html
Kan iemand me vertellen of een verstandige ruil is voor mijn Epiphone LP Black Beauty 3?
Neck is van een '60's classic uit mexico, jaar 2000.
Ben niet erg bekend met relics
Lijkt me wel een redelijke deal. Je koopt geen echte fender! Dat moet je je wel realiseren. Ik denk dat de prijs wel oke is. Als je het ding uit elkaar schroeft en allen onderdelen apart verkoopt maak je winst :sssh:
P.s. Er was ooit ergens een ander topic meer voor dit soort vragen, maar die kan ik zo even niet vinden.
Stel;
Gibson brengt in 2013 een nieuwe lijn met standards uit. Dan zullen ze die dit jaar al gemaakt hebben om volgend jaar grote oplages naar alle dozenschuivers te kunnen sturen en erg snel de hele wereld van hun nieuwe standard te kunnen voorzien. Daar is je verschil. Staat er 2012 op de gitaar, maar de gitaar is een 2013 model.
Er is toch nergens gezegd dat er verschil is in de stempels is? Meneer geeft een ander jaartal aan.
Daarnaast wil ik hiermee niet beweren dat het om een echte gibson gaat!
Oke, stel dat ze in dat theoretische geval een nieuwe lijn Standards uitbrengen. Dan worden er misschien al een paar in 2012 gemaakt maar dan wordt er geen serienummer van 2012 op gezet.
Maar je snapt denk ik niet helemaal waar het om ging. Die nep Gibson had een serienummer van 2010, maar daar vlak onder stond een stempel Made in USA 2012. Dat is dus onmogelijk.
Kom op, die is wel wat meer waard. Wat Buzzel ook al postte heb je ook nog zoiets als de som van de onderdelen. Probeer maar eens een goede hals, body, hardware en PU's te scoren voor 250,- incl. een koffer. Jammer dat er mensen zijn die denken dat datgene wat op MarktPlaats staat "te geef" is.
Wat betreft de discussie over het jaartal: Veel mensen houden het jaar van aanschaf aan als bouwjaar, terwijl de gitaar misschien wel meer dan één jaar in de winkel heeft gehangen.