Mooi drumkitje in de hoek ook. :D
Printable View
Mooi drumkitje in de hoek ook. :D
Mijn zeer bescheiden collectie:
http://i15.photobucket.com/albums/a3...psdb729da0.jpg
Fender Telecaster USA Deluxe, Gibson ES335, Fender Telecaster USA, Gibson J35.
Niet zo heel veel, wel hele fijne exemplaren!
Het kan wel even duren voor ik alle gitaren op 1 plek heb staan. Op dit moment liggen ze her en der verspreid door het hele land (ik overdrijf een beetje).
Maar veel is er niet veranderd sinds onderstaande foto. De Fender Musicmaster had ik te leen, dus die telt sowieso niet mee. Gitaren die ontbreken op het plaatje zijn:
- Een geweldig goed klinkende Yamaha bas. Soort erfenisje van mijn zusje. Helaas ligt ie ergens in Enschede.
- Een Gibson J-45
- Een Aria AC-7 (Spaans gitaartje - mijn allereerste gitaar, gekregen op mijn 13de verjaardag - ligt nog bij mijn ex)
- Een geweldige en unieke gitaar met een P90 (deze hou ik nog even geheim)
Verder staan alle gitaren er op (exclusief de gitaren die ik verkocht heb, maar dat spreekt voor zich). Deze foto zet ik er nu volgens mij al voor de 3de of 4de keer op. De laatste keer was nog vrij recent zelfs (in een topic over 'Contemporary strats', waar ik er twee van heb). :)
http://img.photobucket.com/albums/v2...aarFamilie.jpg
Het is ook niet de beste foto. Het wordt tijd dat ik een paar nieuwe plaatjes trek. :D
Goed genoeg! Gave collectie man!
Die dc is een Gibbie?
Jazeker. Het is (ik hoop dat ik het in één keer goed heb) een Gibson Les Paul Standard Lite DC. Hahahaha...
Trouwens een waanzinnig gave gitaar. Nergens bindings, dus vrij sober en eenvoudig gehouden, maar wél 'gouden' hardware en een prachtige top. Het is een gitaar die in alle standen perfect klinkt. Sterker, ik gebruik het middenstandje als uitgangspunt en als ik dan ga soleren, gooi ik 'm op het brugelement als ik 'm echt wil laten krijsen, of op het halselement voor zo'n heerlijke, donkere, vloeiende leadsound. Er zit een hele vette 'thump' in de klank.
En wat ik persoonlijk ook heel gaaf vind is het feit dat je op deze gitaar vanzelf een stuk hoger gaat zitten dan bij andere gitaren. Als je je hand op de meest natuurlijke wijze langs je lijf houdt en je grijpt naar de hals, dan zit je een kwint hoger dan normaal. Bovendien zijn alle 24 frets zonder enige moeite te bereiken. Ik heb 'm voorzien van een setje 0.011. Als ik een accoord aansla voel je de hele gitaar trillen. Heerlijke gitaar. En verrekte weinig voor hoeven te betalen. Ze waren helemaal niet zo populair en dat vind ik persoonlijk echt onbegrijpelijk. Maar ja, het was ook niet de goedkoopste. Meestal werden ze aangeboden voor €1750,- (ik heb er 1300 voor betaald). De meeste gasten kiezen voor dat geld toch voor een 'echte' Les Paul standard. Gemiste kans voor velen. :D
Van die 63RI ES335 word ik ZEER onrustig... ONRUSTIG ZEG IK U!!!! (gelukkig dat er geen Bigsby op staat, of het hek was helemaal van de Volendam)