Die buisgiller blijft vet :ok:
Printable View
Die buisgiller blijft vet :ok:
Het is een dubble fuzz. Is net af en ik ben er blij mee.
IK heb het gemaakt op basis van het muff fuzz pakket van newtone, maar ik heb er deze tonestack ingebouwd.
http://www.beavisaudio.com/techpages...ySchematic.gif
Het is wel een hel met boren, maar dan heb je ook wat :)
http://i1208.photobucket.com/albums/...w/DSC03795.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y24...ctober2011.jpg
Pre-Gain board - October 2011
Dit board wordt gebruikt om voor m'n Axe-Fx ULTRA / andere dingen te gooien. Dus ook pre-gain delay en reverb, inderdaad.
Hij is nog in progress. Waarschijnlijk gooi ik er nog een vintage RAT op en als ik de plek heb wellicht een TS of iets anders.
Signal chain:
- '76 MXR Dyna Comp Script Logo (modded: PSU input, white LED, true bypass)
- Loop-Master Pedals 1-Loop (voor als ik er wat bij wil gooien)
- Ernie Ball VP Jr
- '76 EHX Electric Mistress (modded: true bypass, green LED, calibration, volume drop mod, level/mix knob, PSU input)
- 80ies EHX Deluxe Memory Man (modded: true bypass)
- Line 6 Echo Park V1.2
- BOSS RV-3
- Line 6 Echo Park V1.2
- Burkey Flatliner SIX
- Mighty Bright Pedal Board Light
En een Axe fx heeft vast ook een goede compressor, flanger, volume pedaal, multiple delays etc. die je op iedere gewenste plek in de chain kan zetten.
Eigenlijk zonde dat je naast de Axe fx deze effecten nog 'moet' gebruiken.
Maar ieder zijn ding en toepassingen natuurlijk.
Ik heb de Axe fx ook in bestelling staan, maar ga er toch een hoop pedalen uitdoen als ik hem heb.
Wat staat er op jullie boards? Precies, pedalen die je wilt gebruiken en wellicht zelfs favorieten zijn. Ik ben erg tevreden met de Axe, maar er zijn een aantal dingen die ik in de studio wil hebben liggen om te gebruiken, waaronder klassiekers als de DMM, een aantal tape/disc delays zoals RE-501's, Binson EchoRecs en ook pedalen zoals de Electric Mistress, de Script Dyna Comp, etc.
Er zijn altijd klassiekers die 'iets' hebben en dat is gewoon prettig om rond te hebben slingeren, hoe goed de Axe ook wel niet is. Sommige dingen klinken ook gewoon mooier om fysiek voor een amp te hebben. Ik kan dan wel een delay blok voor de amp blok routen, geen probleem, maar het gaat me om de pedalen/tape delays in kwestie.
Ik heb èrg veel gear en pedalen gehad en dit zijn de enige pedalen die ik nog over heb (buiten de Keeley C4, Catalinbread DLS, andere DMM en BOSS RV-5 die in m'n rack zitten). Veel vind ik het niet. Dit is overigens alleen een studio board wat niet bedoeld is voor live werk.
Lekker boeiend wat een artiest waar ik totaal niets mee heb het doet. ;)
Kijk, dit board is echt puur om een amp te sandwich-en. Soms wil ik een delay en/-of reverb voor een overstuurde amp hebben en dan daar weer post-gain delay en reverb overheen gooien. En soms wil ik er een 8-bit sample keyboard doorheen halen. Het is een studio boardje, dat is alles.
Goed lezen, die plek daar is vrij gehouden voor een RAT en wellicht nog een TS of iets anders.
Die Echo Park heeft altijd op die DMM gestaan en dat werkt prima. De helft van de DMM wordt niet gebruikt, dus waarom er niet iets opzetten met dubbelzijdige tape? Ik kan het er gewoon afhalen en het laat geen schade achter.
De hoeveelheid delay is omdat ik geen een delay/reverb nut ben. Tja ...