Heb onder de JCM900 die ik had altijd een 1960AX gehad. Greenbacks dus. Veel heavy metal, thrash etc mee gespeeld. Werkte erg goed samen met die versterker.
Printable View
Heb onder de JCM900 die ik had altijd een 1960AX gehad. Greenbacks dus. Veel heavy metal, thrash etc mee gespeeld. Werkte erg goed samen met die versterker.
Zo zie je maar weer, het gaat om de combinatie van spullen
Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Omdat ik tegenwoordig veel met cabinet IR speel heb ik aardig wat verschillende speakers en kast combinaties kunnen 'testen'. Ik was altijd een V30 fan (2x12" of 4x12" cab) in combinatie met mijn Orange Rockerverb 50H (MKI), maar de laatste tijd zijn de Greenback M25 in een 4x12" Marschall cab (diverse types) of de Scumback H75 in een 4x12" Orange cab toch wel een fijne combi. Ook in de kleinere cab 2x12" of een open-cab setup klinken ze erg fraai. Ik heb nu een KOCH 2x12" cabinet met V30 thuis staan, misschien tzt toch eens Greenback speakers in stoppen :-)
Jarenlang was ik mij niet zo heel bewust van de diverse speakers en kasten en wat dit met je geluid doet. In het digitale domein kun ik nu goed experimenteren, en hoewel de 'real deal' wat kan afwijken van de IR komt het toch erg dicht bij...
Het probleem vind ik dat met elke speaker wel een gave sound kan maken. Elke speaker heeft wel iets gaafs. Beetje tweaken met eq enzo. Ideale speaker vinden is lastig.
Even een stomme vraag...
Veel speakercabinetten zijn mono of stereo te schakelen, zo ook die van Engl, zie deze pdf:
http://www.englamps.de/uploads/tx_dd.../412-OM_03.pdf
Wat me opvalt, en als ik een Engl kast bekijk via de multimeter dan is het ook zo, is dat de ground van links gekoppeld is aan de ground van rechts.
Hoe zit dat? Mij leek het absoluut niet slim om dat te doen?
Ja, dat, en dan ook nog 1 van de jacks vervangen voor een geïsoleerde, want de plaat waar ze beiden op zitten is van metaal. Met een beetje mazzel isoleert de laklaag enigszins, maar om daar op te gokken...
Vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat engl dit zo doet?
Stereo in een enkel cabinet is sowieso niet verstandig.
Hoho, niet zo snel, wel eens een Princeton Chorus gehoord?
Combo met 2x10" en een stereobeeld om van te smullen.