Is het wel/geen '57er Avri? Ik snap er onderhand niets meer van :D
Printable View
Wat ik eerder zei, bijna alle gitaren kregen in '96 zo'n sticker opgeplakt. Betekent verder niks behalve dat bij Fender de polonaise gelopen werd. Fender vindt dat hun company in 1946 opgericht is, vandaar de feestmuts.
Als je meer wil weten of de reissue's dan is dit wel een goede bron. Ze schroeven al jarenlang gitaren uit elkaar en documenteren dat.
Dat weet ook wel dat de Strat uit 1954 stamt. In dit geval gaat het om een gitaar uit reissue 1957, dat komen we dus uit 50 jaar later op juist ja 2007, het jaar van de eerst Mary Kay ( 1957 )
Vandaar dat ze bij Fender met een reissue vintage mary kay 1957 kwamen ter gelegenheid van dat heugelijk feit.
Het misverstand zit hem in de datum van de aangeboden gitaar uit 1996, wat ik niet door had
Ja, maar zo werkt het niet, dan zou je dus ieder jaar een anniversary strat hebben. En dan ook nog eens een 25,40, 50 en 60th any :seriousf:
De anniversary strats zijn uitgebracht vanwege het zoveel jarig bestaan van de strat, niet vanwege een bepaald bouwjaar.
Wel, zo werkt het wel. Je hebt de verjaardagen van een model en van een company. Basicly betekent dat je om de 5 jaar even geen reden hoeft te bedenken om iets in een zonnetje te zetten want dat dient zich dan vanzelf aan.
Je feest wat af in een bedrijf met veel modellen.
Ja,klopt. Maar zoals Benwave redeneerd zou je dus in 1980 de 25th anniversary strat van 1955 hebben gehad, in 1981 de 25th van 1956 enz enz. In dit geval zegt Benwave: het is een '57 dus 50 jaar erbij is 2007. Dan zou je dus in 2008 een 50 jarig model van de '58 strat hebben gehad, in 2009 een 50 jarig model van de '59-er. En zo werkt het niet bedoel ik.
Volgens mij zijn er specifiek voor de stratocaster alleen de 25th in 1979, de 40th in 1994 en de 50th in 2004 uitgebracht. Het zou goed kunnen dat er nog andere jaren tussen zitten, maar die zijn mij niet bekend.
En dan heb je idd nog de jubileum jaren dat Fender als berijf bestaat.
Er is ook nog een 30th anniversary strat uitgebracht voor het 30 jarig bestaan van Guitar Centre, maar die reken ik niet bij de officiele uitgaven.
Een aantal weken heb ik, voornamelijk vanwege de scheve Fender decal, mijn twijfels uitgesproken over de gitaar in deze advertentie, alhoewel ik hem erg mooi vind: http://link.marktplaats.nl/564152708
Toentertijd werd deze gitaar door Zjon's Guitarstore aangeboden. Inmiddels is deze gitaar weer een eigenaar rijker en staat die sinds eergister alweer op marktplaats. Wat zou hier mis mee kunnen zijn?