Ghehehe!!!! Die is goed!
Printable View
Ha ha aan het trappen zonder enige onderbouwing,beetje omgekeerde wereld.Citeer:Als iemand besluit zn hele verzameling 70ies Tokais te verkopen met opgeplakt Gibson logo's etc.Sorry hoor maar als je deze zin niet begrijpt,maak je jezelf alleen maar belachelijk.
Het punt is,dat jullie jezelf tegen bleren,Aan de ene kant een goede copy met als voorbeeld een Tokai met opgeplakt Gibson logo wordt gedoogd,anderzijds een minder goed copy met Gibson logo is not done en moreel verwerpelijk,Dus snobistisch,denigrerend en schijnheilig
In beide gevallen is het voor Gibson een doorn in het oog,juist de goede kopieen.
En hoezo chinese brol de meeste kopieen worden tegenwoordig in China gemaaktvan erg goed hout,mahonie en essen ,check de classic vibes van Squier de bassen,strats en tele's made in China
Sorry hoor, maar als er op MP een Tokai staat welke als Gibson verkocht wordt, komt deze in 99% van de gevallen ook in dit topic terecht.
Ik heb gisteren nog een mail ontvangen van de betreffende verkoper op MP.
Hij gaf aan mij aan dat de foto's zijn genomen door de fabriek vanwaar hij de gitaren geleverd krijgt.
Hij zegt dat de gitaren die aan hem geleverd gaan worden, geen logo krijgen of worden voorzien van een eigen logo.
Indien hij ze voorziet van een eigen merknaam of merkloos gaat leveren, valt hem in dat opzicht weinig tot niets meer te verwijten, zeker als hij ze nadrukkelijk verkoopt als zijnde een kopie.
Het verhaal van pff kan ik ook niet helemaal bevatten.
Indien iemand zo dom is om op bijvoorbeeld een goede Japanse Tokai een Gibson of Fender logo aan te brengen, zal dat ook in dit topic worden vermeld denk ik zo.
Het voorbeeld van pff is eigenlijk erg slecht, want indien je op bijvoorbeeld een Tokai, Fernandes, Ibanez een Gibson/Fender logo plakt, vernietig je gelijk de waarde van de gitaar.
Is de '57er wel in deze kleur gemaakt?
http://link.marktplaats.nl/560131350
Uhm nee hoor, ik doe niet net alsof ik de koper een hele goede dienst bewijs om het G logo er meteen al op te plakken, ik hou mezelf echt niet voor de gek door net te doen alsof ik toch ergens nog een heilige ben en iemand er ook nog een grote dienst mee bewijs. Tuurlijk weet ik dat het wettelijk gezien niet mag en het moralistisch bekeken ook niet supernetjes is, ik loop mezelf hier nu ook echt niet schouderklopjes te geven. Ik vind het alleen wel zo normaal om het overduidelijk te vermelden in de advertentie. Geeft iemand de voorkeur aan een échte Gibson en spaart-ie liever nog even door voor een 2ehands LP Studio, prima, dat snap ik best. Mijn overweging was idd uiteindelijk dat het mogelijk de interesse zou vergroten, voor het grootste deel van de aspirant kopers is merkloos vaak toch nog hetzelfde als 'dat kán niks zijn...'. Zo heb ik zelf in 1982 met verbazing gekeken naar een gitarist die op een merkloze zwarte Les Paul speelde. Dat kón toch niks zijn, er stond niet eens een merk op, en toch klonk het ding zó goed... Onmogelijk! Tsja, dat bleek dus een Galama te zijn, met nog de oude (groot logo) EMG's erin.
Even inhakend op de opmerking van Barno: ook ik heb een eigen gitaarmerkje. Ik heb ook overwogen om die naam erop te plakken, maar liep daar voor mezelf weer tegen iets anders aan... ik heb deze SG's namelijk niet zelf gemaakt. Om dan mijn eigen merknaampje erop te plakken, pfff. Ben ik dan trots? Ook niet, dat hou ik liever voor instrumenten die ik zelf heb gebouwd of samengesteld, die er gewoon niet geweest zouden zijn als ik mijn eigen creativiteit niet zou hebben gebruikt. Dit was gewoon een buitenkansje die ik tegenkwam, de hebberigheid zorgde ervoor dat ik met een stapel fraaie Gibson kopiën in de kofferbak huiswaarts reed, en zodoende...
Verder las ik nog wel ergens wat interessants, die opmerking over de verzameling Tokai's met Fender of Gibson logo, en of daar dan zoveel misbaar over zou worden gemaakt. Ja, wél als ze als zijnde echte USA instrumenten verkocht zouden worden, maar anderzins dus niet echt. Ik ken toevallig een professionele gitarist die een hele stapel van zulke Tokai's aan de muur heeft hangen en er bij elk optreden zelfs iets over zei. Zo van: ja, jullie denken zeker wat een goed geluid heeft die Fender, maar het ís helemaal geen Fender... 't is een Tokai! Maar goed, verder nergens om, dit even als een bijpassende anekdote ;-).
Ennieweej, het is mooi weer buiten, geniet ervan. Ik ga even verder met mijn verhuisopruiming.
Lijkt mij wel.
Het is een Avri 57 (Vintage White heet dat geloof ik)
Heeft zoals ik op de foto's kan zien ook gewoon de kenmerken van een 57
(enkellaags witte slagplaat, gemonteerd met 8 schroeven, 3 standenschakelaar, 57 Klusons, kurkje in de headstock, hoogglans lak op neck en fretboard)
Okay ... tja. Je vermeld erbij dat ze dus geen echte Gibsons zijn, dat logo veranderd voor de rest geen kut, alleen dat mensen dan tegen hun vrienden kunnen zeggen: "Kijk! Ik heb een Gibson." - of ze doorverkopen als Gibson, maar daar is je punt en het punt van anderen al bekend over.
Anyways, ik denk niet dat het nog verder nut heeft om je uit te leggen / verdedigen omdat de meningen al wel uitgesproken zijn.
Wat mij betreft dus: succes met de verkoop ...
Ja je bent niet de enige hier ,die Oost Indisch doof is ,Ik zeg als ,bij wijze van Je wilt niet weten hoeveel Gibsons er niet meer orgineel zijn, zo ook Tokai El Maya's etc,Als je moreel correct wilt zijn moet je ook geen onderscheidt maken tussen een japanse Tokai copy of een Chinese copy met of zonder Gibson logo,copy is copy ,komt anders niet logisch en geloofwaardig over,Dit zullen jullie verliezen in een rechtzaak (bij wijze van)maar goed ook dit begrijpen jullie natuurlijk weer niet