als je nagaat dat m'n terhinger AB switcher al, al het leven uit m'n tone haalt, en als ik dan ook nog eens mijn verneukte teringer erbij zet....
mja... bij gebrek aan geld:hippie:
Printable View
Update-je van mijn Pedalboard 2, die ik gebruik i.c.m. mijn Peavey Delta Blues.
De Behringer booster die er in zat is er toch uitgegaan ten faveure van de door forumlid Roger gebouwde Newtone Flowerbooster ("Little Red Booster" door hem genoemd... :)), die erg goed bevalt. Het is een clone van de Zvex Super Hard On. Het enige nadeel is dat hij een hekel heeft aan een daisychain, zodat ik toch weer twee voedingen in het bakje heb.
Ik heb er een Behringer compressor/sustainer bij gezet, die ik gebruik als ik met mijn Telecaster speel, om de boel iets compacter te laten klinken. Die volstaat, maar zal ooit wel eens door wat beters worden vervangen. Ik wilde echter een low (no)-budget pedalboard en dat is tot nu toe nog aardig gelukt! De voedingen had ik al liggen en de pedalen kostten me de kop ook niet!
De Behringer-tuner doet z'n werk gewoon naar behoren, dus die blijft vast wel.
Misschien dat ik voor het Stagg-koffertje nog eens zo'n DAP-case bestel die menig forumlid ook al gebruikt.
http://i681.photobucket.com/albums/v...edalboard2.jpg
Gr. C.
Zuigen die behringer pedalen niet ongelooflijk veel van je hoog af? Dat is vooralsnog de reden voor mij om geen pedalen te gebruiken, alleen een OCD op het moment.. De goedkope pedalen verneuken je geluid, en de dure kan ik niet betalen.
+2, ik kan ook niet anders zeggen dat de Behringer tuner prima is! Absolute winnaar voor die prijs. Ik vond hem alleen een beetje sloom. Ik trapte hem in en moest eerst 5 sec. ofzo wachten :seriousf:
Ik vraag me trouwens af, hoe heb je de stroomvoorziening geregeld met 22 pedalen?
Ik heb er geen last van en het toch wel A/B vergeleken. Die com/sustainer doet dat wel een beetje, maar da's ook de bedoeling.... ;) Als hij uit staat stoort hij niet en ingeschakeld haalt hij net het scherpe randje er af dat ik kwijt wil bij een bepaald Tele-geluid. Ik weet natuurlijk dat deze Behringers geen high-end pedalen zijn, maar ik heb het gevoel dat veel mensen automatisch roepen dat ze niet goed zijn of "tonesuckers" of wat dan ook, zonder ze ooit zelf getest te hebben. Ik heb geen enkel ander belang bij Behringer, behalve dat ze pedaaltjes maken die ik voor dit pedalboard nodig heb met het lage budget dat ik voor ogen had, omdat het echt een boardje voor het gemak is.
En als ik die Flowerbooster niet voor een nette prijs had kunnen kopen had de Behringer booster er ook nog in gezeten!
@robert-gitarist: de Behringer tuner heeft dat heel soms, inderdaad, maar normaal gesproken werkt hij toch snel genoeg.
Gr. C.
Ik heb zelf ook wat van die Behringer pedalen gehad en heb altijd de Ultra tremelo nog liggen. Die blijf ik toch wel erg goed vinden. Doet wat ie moet doen en wat ik verwacht van een simpele tremelo. Enig probleem wat ik bij aanschaf al mee te maken had, is het feit dat de wave knop voor geen meter werkt. Probleem bij Behringer is dat je er geen peil op kan trekken; het ene pedaal is goed en het andere is waardeloos,zelfs als ze het zelfde type zijn. Ik had een Flanger van Behringer en dat ding klink werkelijk nergens na terwijl iemand anders het zelfde pedaal had en die klonk verder prima. Ik had ook een EQ van Behringer en die ruiste ontzettend terwijl een forumlid er geen problemen mee had. Voor een beginner of gevorde die gewoon iets simpels en niet te duur iets wilt hebben zijn het leuke pedalen voor de prijs maar als je toch meer kwaliteit wilt hebben spaar je 2-3 tientjes meer en koop je van een bekender merk een pedaal met meer kwaliteit.
Guitarkid, hmm die van mij had er constant mee te maken met die vertraging. Ach ik kon hem kopen voor een tientje in Duitsland en toen maar mee genomen. Ik heb er even een tijdje mee kunnen overbruggen tot ik een Pitchblack kon kopen :)
Nou kan ik me voorstellen dat je bij een bas met echt smerige overdrive iets minder last hebt van tonesuck die opvalt... ;)
Maar mooi toch dat je voor weinig een pedaal hebt dat gewoon doet wat je wilt!
Uiteindelijk is een pedaal m.i. goed als het voldoet aan de verwachting die je er als gebruiker van hebt.
@erikt: 't is ook fysiek wel een Mega-pedaal ! :)
Gr. C.