Ben benieuwd!!! Vond het zelf stiekem toch wel leuk, het bekabelen van m'n rackie...
Printable View
Ben benieuwd!!! Vond het zelf stiekem toch wel leuk, het bekabelen van m'n rackie...
tja. Ik vindt het zelf ook wel leuk maar als het om de week veranderd ga je het toch anders doen :)
Het is allemaal niet super netjes bekabeld omdat het allemaal nog kan veranderen.
Ik wil nog steeds een loopertje met daarin een tube screamer. En als ik een 6HE case vindt wil ik die ook nog even proberen... de 8He was echt te groot maar misschien is 6HE wel net te doen. Dan kan ik ook aan de achterkant wat dingen plaatsen...
Maar tot die tijd werkt dit nog steeds geweldig! Ik maak wat foto's als ik zover ben...
Na wat dingen die niet post-waardig waren, nu toch weer wat leuks om te laten zien. (sorry voor de brakke GSM foto's)
http://i246.photobucket.com/albums/g...s/IMAG0033.jpg
CAE 3+ gemod naar SE, met blackface en transformator mod (mét originele footswitch)
Hier het hele spul
http://i246.photobucket.com/albums/g...s/IMAG0034.jpg
Heb er nog niet echt op kunnen spelen (volume op 0.5, dochter sliep), maar klinkt veelbelovend.
Alles met dank aan Morris voor de tip (ondanks dat ik daardoor zijn Luke niet kon kopen.. hebben we het binnenkort nog even over :strat:!) en het advies.
2HE case onderweg voor de poweramp (zo is het echt niet te tillen) zodat ik in het 6HE rack nog een mixer + switcher en misschien nog een looper kan hangen
Wat weegt die poweramp dan eigenlijk? Mijn basamp hangt ook gewoon direct in m'n rack, en dat rack gaat zo'n 20 kg wegen in totaal, inclusief amp en case en extra spul.
Mooie set! netjes!
Ook ik heb de eindtrap nu los in een 2He en dat werkt een heel stuk beter!
http://i244.photobucket.com/albums/g...Olafoon547.jpg
Okay, noob-rack deel2.
Vol trots presenteer ik u de vorderingen van mijn rack.
Inmiddels heb ik een racktuner en een G sharp aangeschaft.
De 381 bbe zit er in als backup preamp mocht er ooit wat met de gt8 gebeuren en hij zit vanwege de maximizer in de loop van de gt8 om wat kleur toe te voegen hier en daar,werkt pprima!.
De pre-sets van de g sharp ga ik schakelen met de gt8,als ik daar een patch wissel moet de sharp mee gaan schakelen.
Ik heb de g pas een week en hij bevaalt al zo veeeel beter dan de gt8 effectjes.
als dat midi schakelen goed bevalt,gaat over een poos de gt8 eruit en switch ik naar een engl 530.
I like things simpel i guess... geen duizenden geluiden,gewoon clean met een chorus en mooie reverbvorm en scheuren in stereo met een pietsie 1 ms links voor breedte en solo met een snelle slapback..
Als ik mijn sponsor zo gek krijg dan komt er ook nog een 19" x2 in...maar even zien hoe we die zo ver krijgen...
1ms?? Dat ga je echt niet horen hoor. Een stap naar de rechterkant van de speakerkast is al 1 ms vertraging vanaf links. Als je echt spreiding wil dan moet je rond de 30ms gaan zitten. Daaronder krijg je alleen maar last van kamfilters, geen spreiding.
Klopt, maar met 1 ms heb je bijna geen last van faseverschillen. Dan zit het echte kamfilter effect te hoog qua frequenties. Die frequenties geeft een gitaarspeaker niet eens door.
Maar als je een paar ms verschuift dan krijg je idd het hele irritante kamfilter effect. Je mist heel veel lage tonen en er is ook geen stereobeeld meer, alles gaat alle kanten op. En als het hard genoeg staat gaat het idd irriteren door de druk verschillen.