Bruut pedaal zo'n Memoryman. Heb ze altijd in bruikleen gehad, moet er echt snel nog een kopen. Het schijnt dat de chips op beginnen te raken.
Printable View
Bruut pedaal zo'n Memoryman. Heb ze altijd in bruikleen gehad, moet er echt snel nog een kopen. Het schijnt dat de chips op beginnen te raken.
Dan houden we nog zat centjes in de pocket.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Die komen weer uit "Das Gross Deutsches Reich" 24 euro p/st en 7,50 verzenden.
En de Amerikaanse adapters verkoop ik weer :confused: :dontgeti: :satisfie:
$$$$$$$$$Deze kwam ik tegen een paar pagina's verder op.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Zullen je ouders leuk vinden ineens een stuk tapijt missend in de gang
De PlexiDrive klinkt fenominaal, absoluut Brits. However... ondanks dat Brain Wampler het ding gebaseerd heeft op een Marshall JTM45 heeft het meer weg van een Dumble, iets losser in de low end, althans losser dan een Marshall. Verder gebruik ik dit pedaal hoofdzakelijk voor m'n Telecaster, met een behoorlijke dos gain en volume, maar dan draai ik het volume van m'n gitaar op 3-4. Op een of andere manier kom ik op die manier heel dicht in de buurt van de sound van een Dr Z. Karmen Gia of een Dr Z. Mazeratti, onafhankelijk van de versterker die ik op dat moment gebruik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
De Blues Driver heb ik laten modden naar de Brent Mason specs, die te vinden zijn op IndyGuitarist.com. Verder weet ik niet wat Brian met de OD-3 gedaan heeft, hij heeft me dat ding gegeven om uit te proberen, en hij heeft 'm nooit terug gevraagd. Dit pedaal klinkt meer naar een '68 Plexi Marshall en met een Strat kom ik heel dicht in de buurt van Eric Johnson etc.
Met betrekking tot de rest van m'n board... De phaser, compressor (ook gemod door Brian, naar Ross specs) en tuner spreken voor zich. De PlexiDrive gebruik ik, zoals ik al zei, voor m'n Telecaster. De Blues Driver gebruik ik voor het brug element, de OD-3 voor m'n neck pick-up. De GE-7 gebruik ik als clean boost voor solo's. Dan heb ik een Ernie Ball VP Jr. volume pedaal, wat ook voor zich spreekt (By the way... het viel me op dat er vrijwel niemand is die een volume pedaal op z'n board heeft. Is hier een reden voor?). De tweede VP Jr. gebruik ik als expressie pedaal voor m'n Line 6 DL4. Deze truck werkt alleen met een Vp Jr. Wat je doet is, je plugt de output van het pedaal in de expressie plug van de DL4, en dan programmeer je hem. Ik gebruik het op het volume te veranderen van de repeat noten. Als je hem gebruikt om delay tijd te veranderen krijg je van die rare Whammy Pedal achtige poeha.
Dat extacy pedaal klinkt ook zo goed. Heb je die ook al eens geprobeerd?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butcher
Nog niet....
Ik had op m'n vorige board een 6166 volume pedaal zitten (fullsize geval), alhoewel hij wel goed was, vond ik hem te weinig toevoegen voor zijn omvang en prijs. Je kan met hetzelfde gemak twee pedalen op die plek kwijt waar je wat meer mee kan. Uiteindelijk is het gewoon een 250k potmeter, nou die zit ook op m'n gitaar, en daar kan ik ook aardig mee swellen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butcher
Vandaar :) Toch vind ik het ergens ook wel weer een musthave, wegens z'n looks.
Het voordeel van een volume pedaal, als je die na je overdrives zet, is dat je "fully distorted" swells kunt maken. Als je je volume van je gitaar gebruikt, dus pre-gain volume, beïnvloed je hoeveel gain je krijgt.
Mjah, ben ik wel met je eens, toch vond ik dat niet genoeg reden om mijn pedaal op m'n board te houden :).
Vette tekening, hoe maak je dat? Waarom heb je die 2e verhoging, en waarom trek je die 2e verhoging niet door?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den
Ik heb al m'n pedalen opgemeten en in 3D uitgewerkt in Google SketchUp. (in veel meer detail dan nodig is) Daarna via styles de weergave veranderd naar deze schets-stijl -> printscreen -> Jpeg.
Ik wil m'n board compact houden, dus heb ik de tuner en noisegate op een verhoging gezet. Om de pluggen aan de achterkant van de tuner weg te werken heb ik die tweede verhoging gemaakt.
Ook moet ik twee adapters wegwerken: een 12V voor de Nova en een 9V voor de rest. Dat kan dacht ik het beste in de rechterhoek, uit de buurt van m'n Wah en DS-1, om evt. brom te voorkomen. (eventueel ga ik het nog afschermen, maar ik zie (hoor) wel of dat nodig is).
Waarom de 2e verhoging niet over de hele breedte? Geen idee eigenlijk, nog niet over nagedacht. Ik vind het wel een goed idee om het wel te doen. Staat ook wel beter denk ik. Maak ik er direct zo'n input met klepje van zoals Paul het ook doet. Tnx mate!
No problemo! :)
Wat voor adapters gebruik je? Ik heb een godlyke powerall, en die geeft geen ruis bij mijn wah (crybaby) maar jij hebt een morley, dus weet niet hoe die werkt. Je zou kunnen overwegen om een powerpump aan te schaffen, dan kan je je delay gewoon wel op dezelfde adapter zetten (middels daisy chain enzo). However, een aparte adapter voor je delay is wel aan te raden(heb ik zelf ondervonden..)
Ik heb een Boss 9v/200mA, Morley 9v/300mA en TC Electronic 12v/400mA.
De boss heb ik tot nu toe altijd gebruikt, en de morley erbij gekocht toen ik de wah aanschafte. Die heb ik tot nu toe niet hoeven gebruiken. De TC zat bij de Nova. Aangezien ik hiermee ruim voldoende heb bouw ik deze gewoon in, en hoef ik niets nieuws aan te schaffen.
Bij de Wah geven ze geen brom, bij de de DS-1 wel een beetje. Met wah erbij wordt dat wat meer dan een beetje. De NS-2 haalt het allemaal netjes weg als ik niet speel, maar zodra ik speel gaat die gate natuurlijk uit. Op het hele lage volume dat ik thuis speel is het irritant, maar best te doen. Zodra we met de band spelen staat er een microfoon voor het versterkertje en dan kan het toch wel vervelend worden. Ik moet het alleen nog testen want tot nu toe had ik m'n adapters een meter uit de buurt van m'n pedalen liggen en was er geen brom.
even de boel tijdelijk vastgezet zodat ik er in ieder geval mee kan optreden:
http://members.chello.nl/s.veen4/pedalb13012008.jpg
Definately better! :)
http://img142.imageshack.us/img142/9...ets3tc0.th.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/4...ets4eu7.th.jpg
Morgen ga ik het hout op maat zagen. Updates will follow. :rockon:
Ik heb gelijk dat programma van je gedownload, best cool om wat mee te kloten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den
Is dat één schets die je 360° kan draaien?
En open best een eigen topic voor je bord ;)
Hoi Dano, ik zie de instelling van je EQ en vraag me af: Hoe klinkt dat? Waar gebruik je de EQ voor? (heb er hier effe geen liggen, kan het dus niet nabootsen).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
Lijkt me een klassieke "scooped" instelling, mids eruit, bass en treble erbij, beetje holle sound met veel druk die je vooral in de metal veel gebruikt ziet.
Zo'n instelling wordt vaak voor metal gebruikt... (de metal-V)
inderdaad, als ik die eq aangooi over mijn sd 9 krijg ik een midscooped rectifierachtig geluid wat m.i erg bruikbaar is voor het oudere metallica werk. Ik speel voornamelijk rock en vooral blues maar mag graag af en toe even goed beuken op metallica. Dikke palmmutes en een wall of sound.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
volume boost staat op 0 trouwens:) Daarvoor gebruik ik mijn clean sanchez
Ik heb besloten om aan m'n eerste pedalboard te beginnen. Het lijkt me leuk om zoiets in elkaar te zetten, en het scheelt tijd tijdens het opbouwen :)
Het idee is niet van mij, maar komt van blademan, zie z'n post hieronder:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...7&postcount=18
Dus net naar de praxis geweest om een plank van MDF (18mm dik) en nog wat andere zaken te halen. Het plan is om eerst de plank door te zagen, om vervolgens de pedalen erin uit te zagen. Daarna spuit ik de bovenkant nog zwart en schroef ik het op elkaar.
hier alvast twee foto's van het idee:
http://img99.imageshack.us/img99/553/img12772ed0.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/9124/img12782fe3.jpg
De volgorde nu:
gitaar --> Korg ax1500g ---> Boss DD6 ---> Roland cube.
Misschien dat ik de boss en korg nog omwissel qua plaats op het board
Ideeën en tips zijn welkom :)
\Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timotio
nice nice, maar is 18mm niet dik? ik gebruik 9mm en dat is meer dan genoeg. Je kan er ook nog aan denken om je verlengsnoer inte bouwen, kleine ombouw eromheen:)
heb er ook aan zitten denken, maar ik denk dat de pedalen er dan uitvallen als je ze in het bord zet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
Welnee eppo, je moet ze natuurlijk wel vastzetten met klitteband oid! Wat dacht je dan? ze gewoon te klemmen in die openingen?! Lijkt me een leuke grap..
2 x 18 mm = zwaar...
Mensen, even een vraag in het algemeen.
Ik wil nu een beetje beginnen met effect.
Dus zoom bakie eruit, sparen voor degelijke dingen: boss pedaatjes, RAT e.d.
Maar word dat mooi op een roland cube??
Ik hoorde dat sommige effecten bagger klinken op een transistortje.
Timotio hoe klinkt alle effecten bij jou?
(Timotio wat is dat voor een cube?)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
jup of met oogjes van een fietsketting
http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/peda.../images/33.jpg
http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/peda.../images/34.jpg
= mijn oude pedalboard, gaat er binnenkort uit http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/album/
't is een cube 15. De effecten klinken best goed voor het versterkertje hoor! het klinkt niet zo goed als via de koptelefoon (rechtstreeks in de korg) maar toch, niet verkeerd!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd5
Ik kan wel ff een soundclipje voor je maken als je wilt.
Soundclipje kan (hoeft niet perse)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timotio
Ik heb ook een cube 15.
maar daar kan ik dus als ik wil, alle effecten voorzetten die ik wil??
Het is niet zo dat een of ander effect het hellemaal niet goed doet op een cube?
volgens mij moet dat geen probleem zijn. Gewoon je cube op het clean kanaal zetten, de boel inpluggen en spelen maar.
ik maak ergens deze week nog wel ff een soundclipje voor je.
Jero, mooi bord!
Lekker compact en overzichtelijk.
Alleen dat groene apparaat linksonder herken ik niet, wat is dat? (voeding is een PP2 gezien de locatie en grootte?)
is een boostertje van Nick Greer.
voeding inderdaad een PP2, daarnaast nog een daisy chain vanuit de Strobostomp, om de Evermans en de delay te voeden.
Eindelijk ook mijn board af.. zit alleen nog met die verrekte voedingen te klooien (moeten nog vast eigenlijk)
http://www.99bottles.nl/images/fx.jpg
Ziet er mooi uit!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RiffMeister
hoe bevallen de blackstar pedalen?
Die Blackstars bevallen me bijzonder goed eigenlijk - mooi rond geluid (wel heel erg gevoiced op de tubescreamer, maar imho beter)
Schon wieder ein Showmaster :D Leuk board. Ben met de mijne ook net bezig en zit met hetzelfde probleem, hoe zal ik die voedingen eens vastzetten. Ik heb op mijn plankje dat in de Showmastercase gaat een vierkante vieriwegstekker gezet zodat ik alledrie mijn adapters kwijt kon en nog een stroompunt overhoud voor nood (en er zit een lekker lange kabel aan, ook niet onbelangrijk) maar ja... ik zit een beetje krap in mijn klitteband anders zou ik dat wel doen. Andere manier zie ik ook zo gauw niet. Ja, twee ookgjes ernaast schroeven en een touwtje eroverheen spannen, maar da's een beetje knullig.
EDIT: ach, schijt, ik heb toch maar extra klitteband besteld en meteen een 8 plugs daisy chain. Ik heb maar zeven stroompunten uit te delen en twee chains van 5 aan elkaar is best rommelig...
Fijne shop trouwens, erg goed en breed klitteband dat makkelijk je board vult én hij verkoopt ook europese one spots en daisy chains voor een goede prijs.
Daarom heb ik het ook nog niet gedaan :sssh:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Zat te denken naar van die PVC-pijp klem-ding-gevallen, maar ja, dat ziet er ook niet uit :satisfie:
http://xs320.xs.to/xs320/07410/koffer2.JPG
Alleen nog ff wat dunnere pluggen kopen zodat m'n EQ er in de onderste rij nog bij kan :chicken:
Wat is dat voor kast linksboven? DIY stomp?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aartbij
Een Black Cat Mini Vibe