Broken beat and scared vind ik heel goed, all nightmare long heb ik nog niet vaak genoeg gehoord, maar is ook goed. Alleen my apocalypse is schandalig slecht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Printable View
Broken beat and scared vind ik heel goed, all nightmare long heb ik nog niet vaak genoeg gehoord, maar is ook goed. Alleen my apocalypse is schandalig slecht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Ik vind het toch wel een leuk plaatje geworden. Nummers blijven slecht hangen alleen, maar komt wel na een paar keer luisteren. Zitten aardig wat vette riffs in.
Na een paar keren de CD besluisterd te hebben kan ik niet anders concluderen dat er geen echt slechte nummers tussen staan. Hoogtepunten voor mij zijn 'The End Of The Line' en 'All Nightmare Long'. Van de twee rustige nummers vind ik toch de 'The Unforgiven III' de mooiste. De minste vind ik 'Cyanide'. Verder zijn ze allemaal lekker energiek en kan niet wachten om ze weer live te zien spelen. Metallica is terug en hoe. Naast de vele kritieken die ik lees op andere forums vind ik dit toch echt een Metallica album die naarmate je deze meer beluistert steeds lekkerder gaat vinden. Enig minpuntje vind ik wel de mastering, veel te hard gemasterd, na een paar nummers gaat het wel irriteren, maarja, dat is iets van deze tijd, hoe harder hoe beter...not.
Zeker geen onaardige plaat, maar niet meer dan een tussendoortje voor de doorwinterde metalfan. Ik kan het niet helpen, maar exodus maakt echt al jaren betere platen. Na St Anger is Metallica met de grond gelijk gemaakt geweest en nu heerst een euforie rond de nieuwe plaat, zijnde hun grote terugkeer. Niet geheel onterecht want het solowerk en de riffs vallen best wel te pruimen. Echter zit niet alles even strak in elkaar en wordt er te weinig op een stevige drumbasis gewerkt en Lars beperkt zich dan ook té vaak tot een irritant punkrock-ritme.
Ik ben ook absoluut geen doorgewinterde metalfan. De enige metal die ik te pruimen vond was Metallica, Sepultura en Pantera destijds, later kwam Tool en Dream Theater, nu is het meer QOTSA en System of a Down. Niet echte metalbands weet ik maar echte retestrakke metal met grommen en grunten gaat er bij mij gewoon niet in : ) En Lars is Lars, hij doet zijn ding en dat is Metallica. Ik verwacht geen vernieuwingen maar kan zijn stijl (ala punkrock-ritme) als niet doorgewinterde metalfan wel waarderen :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_
Als je graag Sepultura en Pantera hoort, dan zou je net goed moet weten wat ik bedoel. En met retestrak metal met grommen en grunten dool jij waarschijnlijk op bands als Aborted e.d. waar ik ook niet echt fan van ben. Painkiller van Judas Priest heeft in 1990 al bewezen dat metal met een stevige drumbasis zoveel meer te bieden heeft, in die optiek vind ik het jammer dat Lars zich vaak beperkt tot dat saaie punk-rockritme die weinig toegevoegde waarde heeft aan de muziek, terwijl er bepaalde riffs toch heel wat beter uit te buiten waren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
Ik snap je, alleen denk ik dat Lars simpelweg niet veel beter kan (leeftijd, creatieve burn-out, creatieve keuze???). Op sommigen stukken zou er inderdaad meer met een dubbele base gespeeld mogen worden en minder snare roffel patronen. Maar al zou je Lars weghalen en vervangen door een technisch betere drummer is Metallica ook Metallica niet meer vrees ik. En een Pantera en Sepultura had ook wel een hele strakke en technische drummer in huis!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_
Hiernet draaiden ze The Day That Never Comes op radio Donna. Die sukkels stoppen natuurlijk al op 3:45...
Op de website kan je nu 6 songs beluisteren.
Maar goed, ik vermoed dat het merendeel wel voor het illegale zal gegaan zijn...
Ik heb hem, en ik ga hem zeker weten kopen. vetste plaat sinds black (maar dat is imo de beste plaat ever). Erg goede plaat en een mooie kruising tussen hun oude agressiviteit en het wat moderne metallica uit het load/reload en st anger tijdperk.