'Faded' is geen model, da's een afwerking.
Maar het is inderdaad geen Standard: geen parelmoeren logo, geen trapezium inlays en geen covers over de elementen. Ik gok op een Special Faded.
Printable View
Hallo,
Ik was geinteresseerd in deze gitaar, maar wilde hier eens eventjes jullie mening hierover.
Dit is het zoekertje: http://www.2dehands.be/muziek/muziek...trische-gitaar
Het is niet zo dat ik twijfel aan de echtheid van de gitaar of de verkoper zelf,
maar hij had er nog graag 500 Euro voor gehad, en dat terwijl een nieuwe Sheraton II bij Music Store 459,- kost.
Zijn deze modellen dan inderdaad meer waard?
En hoe zie ik het verschil tss chinees en koreaans/japans? Serienummer neem ik aan?
Dank u.
Via het serienummer moet veel duidelijk worden. Persoonlijk zou ik de prijs er niet voor over hebben, tenzij het een enorm goed spelende gitaar is. Het verschil tussen Koreaanse en Chinese Epiphones vind ik persoonlijk serieus achterhaald, maar dat is mijn mening :)
Mee eens. Bovendien, een gitaar wordt toch niet gelijk twijfelachtig als de vraagprijs wat hoger is dan gangbaar? Want dan kunnen we ook de hele collectie van sommige winkels wel hier neer gaan zetten! :seriousf:
(Nee Wietse, mondje dicht, niet weer....!!!!! ;) )
Onze Opperdoeser Customizer is idd wat erg enthousiast of heeft nog niet zo veel op echt goede gitaren gespeeld, waardoor zijn referentiekader wat anders is dan gemiddeld.... :soinnocent:
Pepe, ik denk dat SantaX hier bedoelt dat dat de reden is waarom mensen op merk-gitaren spelen. Het ging niet over het plakken van decals.
Overigens; je hebt verder beslist een punt, maar er kan ook wel eens een andere reden achter zitten. Ik heb ooit gitaristen uit hun dak zien gaan op een Strat-kloon van een paar tientjes waar een Fender-decal op zat, gemaakt door Tye Wijnterp, tegenwoordig o.a. bouwer van een eigen gitaar-lijn. Dat was eind 80, toen dat nog niet veel gebeurde, dus ze waren er van overtuigd een vroege 60s in handen te hebben! Op zich wel leuk om te zien dat die gitaristen dus vooral "met hun ogen luisterden"... :seriousf:
ahja, zit een beetje te dollen.
Waar iedereen blijkbaar aan voorbijgaat met die decal grappenmakerij, mensen willen lijken op hun idolen, ze kopen grote amps maar treden zelden op.. het is escapisme, een onschuldige hobby, het stelt niks voor.
De een heeft wat meer te besteden en koopt een merk, de ander weinig en plakt een merk. Maar dat schiet de eerste groep in het verkeerde keelgat want zij hebben een paar honderd euro meer betaald voor dezelfde fantasie.
de decal plakkers of de decal inquisitie, ik vind het allemaal goed.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik denk dat veel mensen hier het vooral in het verkeerde keelgat schiet, omdat zo'n "onschuldig" stickertje er voor kan zorgen dan een niet-kenner in de toekomst veel te veel betaalt voor de betreffende gitaar. Geen probleem als ie daar heel gelukkig mee is en 'm nooit meer wegdoet. Wel een probleem als ie een jaar later toe is aan iets beters en dan ontdekt dat er helaas ook mensen zijn die wel spotten dat het geen echte "big name" gitaar is. Lullig als je op die manier een paar honderd euro moet afschrijven op een gitaar.
Maar goed, die discussie hebben we inmiddels al tig keer gehad.
Zou zo'n discussie nu ook op het horloge forum bestaan?
Nee, het is niet erg dat er op een horloge van een tientje een Cartier of Breitling logo wordt geplakt / Ja, dat is wel erg?