Overdrive komt uit een preamp!
Printable View
Overdrive komt uit een preamp!
Of uit een pedaal!
in het geval van dit specifieke boardje, hebben jullie allebei gelijk
-foto volgt-
maar de andere OD's (heb ze nog niet allemaal, wacht op een goede deal voor een Octave Fuzz (IEMAND????!) ) t.w. Xotic AC en Xotic EP zitten op het andere board (voorheen SD-9, CTO-1, Malekko Fuzz, RC Boost, COT50.....)
Mee eens. Ik heb ook een KOT, afgezien dat hij wellicht iets overprijst is naar orginaliteit, is hij wel waardevast. Mocht ik ooit het (geniale) geluidje beu worden door een verandering van muzieksmaak, krijg ik zo mijn geld er voor terug (ja, 2e hands gekocht..). Bij dit soort pedaaltjes betaal je niet enkel voor het geluid (wat wel vaak echt heel goed is!), maar ook voor de naam, en dus waardevastheid. Bij een pedaal met 18 maanden wachttijd is dat bijna een investering...
Dit zou ik toch niet zo hard roepen. Mensen beginnen het echt beu te worden dat 'boutweakers' veel geld vragen voor pedaaltjes met weinig toegevoegde waarde en al helemaal dat gasten die gehypte pedalen opkopen en voor veel meer weer doorverkopen. Nu zeg ik niet dat de KOT ook onder valt "weinig toegevoegde waarde", want ik heb persoonlijk geen ervaring met de KOT. Ik wil hier wel mee zeggen dat ik er niet van zou opkijken als de hele boutique markt binnen nu en vijf jaar in ieder geval gedeeltelijk in zou storten en duurbetaalde boutique clones voor veel minder gaan verkopen dan nu het geval is.
Hou daarbij ten eerste rekening met het feit dat grote bedrijven ook meegaan met de tijd. Kijk maar naar Danelectro met zijn metalen behuizingen, true bypass switches en goed klinkende (al dan niet gestolen ;)) circuits, Ibanez' handwired TS808 en Proco's 80's Reissue Rat die ze pas hebben uitgebracht. Hou ten tweede rekening met het feit dat door de transparantie van het internet steeds meer mensen zelf pedalen gaan bouwen en modificeren. De meeste aanpaspunten van bekende basispedalen als Tube Screamer, Blues Breakers, Fuzz Faces, Big Muffs en anderen zijn immers online te vinden. Zo moeilijk is het uiteindelijk ook helemaal niet. Je ziet nu al dat er steeds meer DIY websites en suppliers op internet en ik verwacht dat dit zich nog verder uit gaat breiden.
EDIT: Nogmaals, ik wil hiermee niet zeggen dat de KOT een minimaal aangepaste kopie is, dat jij te veel hebt betaald of dat het onverstandig is als dit wel het geval is. Dit is slechts een persoonlijke toekomstverwachting voor de boutweak sector. 18 maanden wachttijd aan de andere kant is voor een pedaal echt fokking achterlijk en daar durf ik wel een waardeoordeel aan te hechten.
Er is niet meer veel over van een pedalenplank, ik gebruik alleen dit nog (ook die setting):
http://i334.photobucket.com/albums/m...p/DSCN4693.jpg
:)
18 maanden wachttijd? Man, de gemiddelde gitarist op dit forum heeft dan al weer drie nieuwe gitaren gekocht, er vier verkocht en is twee pedalboards verder..... Die weet al niet eens meer wat-ie besteld heeft. Gebrek aan lange termijn geheugen. King of Toon...? Oh, je bedoelt Elvis of Toon Hermans..? Mwahh... ;)
Gr. C.