Het crispy randje zit zeker in de creamback
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Printable View
+1. Hij is wel iets minder crunchy dan een Greenback naar mijn idee, ietsjes smoother.
Ik vind de M65 Creambacks juist erg fijn voor blues/clean.
Toevallig gisteravond mijn Creamback uit mijn 1x12 gehaald en vervangen met een V30 (iemand interesse in een Creamback? ;)). Ik vond de Creamback met low en mid gain wel lekker, maar met hi gain was het niet strak/metal genoeg. Het laag werd me wat te zompig bij dikke palmmutes. Eerst had ik een 4x12 en daar viel me dat niet op, maar de 1x12 accentueerde net de zwakke punten icm met mijn setup. De V30 is heerlijk, maar klinkt ook een stuk 'moderner' natuurlijk.
Ik heb een 1960AX kast met 2 greenbacks (de chinese reissues) en daar heb ik 2 G12-65's bijgezet toen destijds om wat meer body te krijgen. De G12-65 los vond ik te wollig en rond, veel wollig laag en afgerond treble. In combi met de greenbacks was het wel een lekkere combinatie die zorgde voor een goede vol en dragend geluid.
Echter merk ik de laatste tijd dat met onze nieuwe bassist, steeds meer laag uit mijn sound draai omdat hij de ruimte beter opvult. Conclusie is dat de bass nog maar op 9 uur staat, en ik dus zit te twijfelen om de G12-65 weer uit mijn kast te halen.
Voor thuis heb ik momenteel een 2x12 kastje met de twee overig greenbacks, dus al ik weer ga wisselen komen daar de G12-65 in. En weet niet of dat goed gaat paren met de toch al donkere sound van de blackstar HT5. Misschien maar kijken voor V30's voor in dat cabinetje.
Daarnaast loop ik met de plannen om een bijpassende 2x12 te maken voor mijn zelfbouw plexi. En die gaat schijnbaar weer erg goed gepaard met G12-65 of creambacks, dus vandaar mijn twijfel/vraag ;)
Ik heb zelf een HT20 gehad, daar had ik een V30 cab bij en dat was een erg fijne combinatie. Dat zal voor de HT5 niet anders zijn.
Voor die Plexi weet ik alleen dat ik een 4x12 met Scumbacks erg fijn vond klinken. Dat zal voor Greenbacks/Creambacks vergelijkbaar zijn.
Even een vraagje over de G12M20, wil ik twee van aanschaffen, in eerste instantie voor een AC30. Maar de creamback is wel breder inzetbaar, 100+ watt voor een twee keer twaalf. Iemand die speakers A/B getest?
edit: zie net de vorige pagina
Ja ik heb ze beiden gehad en uitgebreid getest. Ook naast elkaar. Wat wil je weten?
Zie: http://www.gitaarnet.nl/showthread.php?t=167925
Heerlijke speaker! Een soort Classic Lead meets G12T75, zonder enige negatieve eigenschap van de G12T75; volle body, maar een dik, strak laag; gebalanceerde mids, die nergens overheersen. En het tophoog is gedefinieerd, zonder rafeligheid of nasty scherpte.
Ik denk wel dat ze je M25's gaan overschreeuwen ja; beter onderin de 4x12 kast stoppen.