Gozer van wie ik mijn Mustang kocht had in de jaren '80 zijn Pre CBS strat verbouwd tot superstrat, HB in brugpositie, Floyd, ander kleurtje gegeven, niet zo best; compleet verneukt. :D
Printable View
Gozer van wie ik mijn Mustang kocht had in de jaren '80 zijn Pre CBS strat verbouwd tot superstrat, HB in brugpositie, Floyd, ander kleurtje gegeven, niet zo best; compleet verneukt. :D
Beetje Mandoline gas.
Weet nog ff niet hoe ik dat wil laten vallen.
Enerzijds sta ik positief tegen een nieuw instrument leren spelen, anderzijds gedoe.
Gedoe, versus nieuwe opening tot songwriting.
Merk dat de breedte ingaan op snaren vooralsnog positief uitpakt, wat je op 1 instrument leert heeft voordeel op 't ander.
Grappig, ik zit ook een beetje te kijken naar zo’n ding. Het liefst elektrisch, en ook met de ambitie om te gebruiken in bandverband. Vraag me af of een Fazley of Harley Benton goed genoeg is.
Geen idee.
Ik loop zelf een beetje op Eastman te gassen, maar dat is puur op reputatie.
Over Eastman gesproken.....deze gitaar kan mij wel bekoren:
https://www.eastmanguitars.com/juliet_p90_vr
Ik zou je dan aanraden een dagje tfoa in Dedemsvaart te doen.
Daar hebben ze die hangen. Ik wil wel mee😁
Mooi ding ja! Ik krijg toch ook altijd wel GAS van een gitaar met 2 P90's. En wil nog steeds een Tele.
Maar aan de andere kant merk ik ook wel dat ik het tegenwoordig heel makkelijk van me af kan zetten. Laatst nog een hele leuke Folreden Tele goldtop op MP laten schieten omdat ik dan uiteindelijk denk; met mijn huidige gear lukt het eigenlijk ook prima.
Ik zag het inderdaad.
Beter om er niet heen te gaan.
Of in ieder geval de pinpas thuis te laten.
Ja, ik heb er al eentje met 3 P90's, maar die heeft een 24 3/4" mensuur.
Ik vind het wel geinig dat Eastman voor deze gekozen heeft voor 25,5".
Verder klopt het wat je zegt, ik heb dat ook wel.
Ik wacht ook gewoon tot GAS over gaat; ik heb ook niet de illusie dat ik minder slecht ga spelen van een nieuwe gitaar.
had mijn oude GNX2 verkocht, werkte prima maar was het makkelijkste in te stellen via een pc met windows
Daar ik dat laatste niet meer heb, werk met Linux, en mijn zelfbouw pedaaltjes nog wel even in de maak zijn, rondgekeken naar een ander, niet al te groot multieffect.
Boss ME-50 leek mij wel wat.
video's bekeken en beluisterd (alhoewel een goede video soms moeilijk te vinden is want de meesten gaan voor de grotendeels overstuurde sounds maar heb toch een hele fijne gevonden)
https://youtu.be/vXmoU64J9QU
en ergens herinner ik mij hier op GN dat er iemand was die dit multieffect altijd aanprees.
als het goed is komt er dinsdag een via de post.
ben zeer benieuwt
Daar kan jij je geen buil aan vallen, wellicht is beter, maar er is zeker slechter te krijgen.
Zelf gas ik voor mijn baskunstjes nu op de Zoom B6 multi FX met amp/cabsims…….
GAS voor een SG!
Geinig.
Ik heb van 2006 tot 2010 (of zo) een SG gehad. Toen van de hand gedaan maar het kriebelt weer.
Ze zijn niet allemaal hetzelfde qua feel. Wil je een lekker snel ding hebben, dan zou ik een SG Firebrand nemen of een goedkope nieuwe imitatie.
Sowieso wel wat verschillende halsprofielen, maar ook waar de hals aan de body vast zit.
Verder weet ik er eigenlijk maar weinig van.
Ik weet dat die SG die ik had een best dikke hals had, en dat die ook niet zo "wiebelig" was, dat was wel fijn eigenlijk.
Ontiegelijk lelijke gitaren die SGs. Net zoals alle Gibson. Net zoals de meeste niet-Ibanezzen. Tot zover mijn nuttige, opbouwende bijdrage aan dit gesprek.
Ja, eens, maar ik begin oud te worden Fusion.
Dus een flitsende Ibanez JEM, of zelfs een ESP Viper staat me niet meer :D
SG’s heb ik ook weinig mee. Ik vind ze best mooi, als in iconisch uiterlijk, en ik snap hun bestaansrecht, maar ik hoef er geen eentje zelf te hebben. Een Les Paul trekt me ook niet. Wellicht is het gewoon dat ik me überhaupt niet tot een Gibson elektrische gitaar aangetrokken voel.
Hoewel, een Firebird met mini-hb‘s…
Ik had een Gibson SG Special Faded, die heb ik met gesloten beurs voor een American Vintage 62 strat.
Mijn SG jr. is superlicht maar heeft de meest zware focused toon van al mijn gitaren.
Soort opstandige puber met een vuvuzela.
De ergonomie vind ik niks, heeft te maken met de bevestiging van de strap waardoor de toets zich helemaal links ten westen vd evenaar bevindt.
Dezelfde reden waarom het ook niks werd met de Firebird.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de explorer en Flying V hetzelfde euvel hebben.
Ander ding is die dunne body, had net wat meer massa moeten hebben voor mijn gevoel maar dan was ie natuurlijk ook zwaarder geweest.
Maar als ik de hele avond solo's zou moeten spelen, de SG it will be.
Dat de SG te ver naar links hangt had ik niet zo veel last van op eoa manier.
Wél dat ie voorover kantelt inclusief een lichte neckdive.
Maar niet alle SG's (met strapbevestiging op dezelfde plek) hebben dat. Zal wel aan de combinatie van halsgewicht en bodygewicht liggen. Gevoelsmatig helpen van die straplockdingesen hier ook niet echt; de draagband hangt dan iets verder van de body af, maar dat heb ik nooit echt als zodanig getest.
SG zou voor mij persoonlijk ook niets zijn.
Ik vind ze niet mooi, en ik heb er nooit vriendjes mee kunnen worden.
Soundwise -zover daarin niet wijde variatie is- kan ik ze wel lijden, ze bijten lekker voor 'uit de Gibson stal'.
Bandwise als gitaar voor een tweede gitarist? prima. :ok:
Moest ik zelf die richting in zou ik liever uitkijken naar een LP DC.
Wist ik maar waar ik GAS voor had, behalve dat ik weet dat ik het heb. Ongericht, kan alle kanten op. Daardoor liggen impulsaankopen op de loer. Een Strat, puur voor juist de verguisde standjes 2 en 4, een synth omdat ik de laatste tijden in een new/dark-wave periode zit, een stereo single ended buizenamp omdat ik gewoon benieuwd ben hoe vinyl met zoiets klinkt…. Heb eigenlijk GAS voor al het genoemde.. It’s downright maddening…
In dit topic toch even wat tegenwicht geven naar de niet SG liefhebbers. Mijn 2e gitaar was een epiphone G400 en sindsdien altijd een SG gehad. Momenteel een Gibson SG 50th anni 24 en daarnaast een zelfbouw SG junior.
Al jaren GAS voor een Gibson SG silverburst 2007. Tot dusver weet ik er maar 1 in nederland en die staat bij HaroldA in de koffer. @HaroldA, je weet het he, als hij in de weg staat hoor ik het graag.
Ontzettend veel GAS voor zo'n BC Rich Ironbird MK1 die vorig jaar al uit had moeten komen. W-Distribution heeft al gemeld dat ze in mei/juni leverbaar zouden moeten zijn.
https://bcrich.com/wp-content/upload...t-2048x935.jpg
Ik heb mijn GAS ff een beetje gestild met een Boss OC-5. Paar x een OC-2 gehad. OC-3 vond ik niks. TC Sub 'N Up ook gehad, maar klinkt weer heel anders. Deze keer heeft Boss het wel goed voor elkaar lijkt het. Lange tijd slecht tot niet leverbaar, dat is nu voorbij gelukkig.
Niet echt GAS, of nou ja, een beetje. Als de tremolo van mijn heel oude Ibanez RG3120 niet meer gerepareerd kan worden, of alleen tegen heel veel centjes... Wie weet. Want oeioei wat is deze gitaar mooi
https://www.bax-shop.nl/elektrische-...trische-gitaar
https://static.bax-shop.nl/image/pro...5_LB_00_01.jpg
‘Heel veel centjes’ is tegenover de nieuwprijs van dit blauwe monster dan weer een heel relatief begrip.
Maar ik begrijp dat je soms een situatie naar je hand moet zetten...:soinnocent:
Jij snapt m!
Nou ja, ik ben geen verzamelaar dus alleen als t echt nodig is. Kijk die 3120 is echt al 15 jaar oud ofzo, als een nieuwe tremolo plus arbeidsloon zeg meer dan 400 is (echt geen idee), dan ga ik wel over deze beauty nadenken ja. Maar dan nog doe ik de 3120 niet weg, dan laat ik (als dat kan en de problemen daarme omzeild worden de tremolo blokkeren) want er zit een Roland GK-3 element met bijbehorende extra knopjes en uitgang op etc.
We zullen zien ha!
Zoom in
Kwijl
Nee ik doe t niet
Zoom in op reversed headstock
NEE!
Kijk die matching blauwe dots op de toets
NEE ZEG IK!!!
Voor 149 EUR scoor jij een zwarte Gotoh tremolo; uitbouwen, inbouwen afstellen een uurtje of twee incl. pauze. Ibanez tremolo's zijn idioot duur.
Ik heb geen Erik. Ik heb twee extreem-linkse (huh huh handen. Ik besteed t allemaal uit. En ik vertrouw qua tremolos niemand meer, op één gitaartechnicus na. Wat hij adviseert en rekent, dat is wat ik ga wegen. MAar dank voor de tip, ik zal zeker een Gotoh tremolo voorstellen, en dan hoor ik wel wat zijn mening is
Ik zou ’t niet doen. Reservegitaar is tenslotte nooit weg, en bij een béétje optreden kun je echt niet met maar één gitaar binnenkomen. Stel je voor, zeg...
Ik zou niet die blauwe doen maar deze, Fusion! https://theguitarfactory.nl/product/...escent-orange/
Mockingbird, Bich en zelfs Warlock kan ik wel hebben, maar dit model gaat me te ver :)
Mooi, als ik een octaver koop zou het ook de OC-5 zijn.
Oh ja, die turquoise is ook wel een fijn kleurtje!