ok, bedankt! Op deze manier staat hij in pull stand op humbucker en push in split?
Printable View
He dudes, wat vinden jullie van de GFS Mean 90's? Ik wil ze eigenlijk in mijn SG proberen..
Ik heb nu een MIJ standard Strat. Ik wil 'm wat meer SRV'en.
Zijn die GFS Premium Hot Alnico Staggers dan een flinke verbetering? Of kan ik beter doorsparen voor wat anders?
En dan denk ik aan een setje Kinmans of Steffsens ofzo. Serieus duurder, zeg maar.
++ bump ++
Je zou ook eens virtueel bij onze oosterburen kunnen rondkijken.
En dan bv de Red House-set voor €99. Handgewonden! En je kunt zelfs verzoekjes (meer of minder windingen, wel of geen reversed middelste element) indienen!
Ik heb sinds kort een (tweedehands op ebay.de gescoorde) Irish tour-set van de beste man in mijn Silver series strat zitten. Ongelofelijk pickups voor verbazend weinig.
Heb zojuist een setje Lil Puncher's Modern Vintage in m'n Tele gezet en dat klinkt zeker niet verkeerd!! Ze blijven lekker "plokkerig" klinken, zoals een Tele hoort te klinken. Alleen de brugpup knauwt ook lekker, de nekpup klinkt war, helder en plokkerig. Nice!!
Je lijkt Orpheo wel.
Vergeef me mijn domheid, maar wat betekent "plokkerig"? Kun je een voorbeeld geven van een "plokkerig" geluid?
Zijn dat die van 10 K?
Positief bericht! Ik zit ook aan deze pickups te denken, maar dan de minst hotte versie. Klinken ze niet schel? Ik heb hier een paar stratpickups van GFS en die zijn echt ontzettend schel.
Zal wel anders zijn met humbuckers, maar ik denk ik vraag het maar even.
10K brug en 7K nek, die dus. Klinken schel, maar wel zoals dat bij een Tele hoort.
samples van little puncher (15k) in humbucker stand:
http://www.soundclick.com/bands/defa...?bandID=735120
0006 is clean
0007 is crunch (cleane amp gewoon hard gezet)
Nou ik heb net de 6,5 K lil punchers voor m'n Thinline Tele besteld!
Zal ik doen!!
nee, ik weet niet waarom maar het irriteert me, ik word er moe van als ik het hoor. rest van distortion soorten vind ik wel weer mooi maar ik mis de definitie in crunch. Ik vind het klinken alsof je versterker het aan het begeven is. Maar verder geen slecht woord over die punchers, het is net alsof je strat pups hebt die opeens een heel wat vetter geluid hebben :)
Iemand al eens de gitaaronderdelen (bodies, necks) of zelfs de bouwpakketten geprobeerd?
Het kan natuurlijk nooit wat zijn, maar toch..... het zou zomaar een leuk projectje kunnen worden om zelf een Les Paul te bouwen (met set-neck!) of een strat, tele of Ibanez RG achtige :)
Ik heb ze geprobeerd.
Mijn bevindingen:
- Die lichte tele, RG, V en strat body's zijn KUT. Wegen 10 gram en zijn zo verkut als je niet oppast met een schroevendraaier. Die nieuwe strat en tele body's van echt hout echter zijn echt helemaal top :).
- Die Les Paul pakketten heb ik niet zelf gekocht maar ik ken wel iemand die er een heeft. Het is gewoon echt mahonie (voor dat geld vraag je je bijna af hoe dat mogelijk is :p) en met een beetje schuren en fretten wat mooier en beter vlakken zijn het echt leuke bouwpakketten. Verwacht geen super kwaliteit maar met beetje leuke hardware moet beter dan een Epiphone toch wel lukken ;).
Let dus goed op de houtsoorten, die pauwlolia is echt bagger terwijl die solid ash body's erg goed zijn (en lekker gewicht hebben ook). Overigens moet ik opmerken dat ze uitstekend gelakt zijn!
Ik heb wel vernomen dat de neckpocket van de GFS bodies nogal ruim bemeten zijn en dat je dus met kieren zit tussen hals en body. Klopt dit?
Ik had steeds ook de necks van GFS en die passen perfect, like kan niet beter. Hoe het met andere halzen zit weet ik echt niet. Ik kan hier de breedte een keer opmeten voor je van de neckpocket en neck als je wil.
edit: net heel precies gemeten en het is 2.207.5 inch of 56.06 mm, de hals. Neckpocket gaat nu moeilijk omdat daar dus halzen inzitten :D. De halzen passen er echter gewoon perfect in (niet makkelijker, eerder moeilijk zegmaar, gewoon beetje duwen dan glijden ze er goed in (klinkt fout:sssh::soinnocent:)),