Ja lijkt mij ook idd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
Printable View
Ja lijkt mij ook idd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
Hi Carpe Diem,
Mooie gitaren!! Is de linker een Epiphone en de rechter een Classic?
Zwarte les pauls zijn echt mooi.
mvg
Dirk
woow,
vet geile LP!
het zijn allebei epiphones. de linker is een special edition en de rechter een standard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
Godin LGSP90 !
Waarom heb je bij je zwart LP dan wrap over gedaan en bij die andere niet?
omdat ik die linker net binnen heb. en de snaren nog niet vervangen heb.
Maar merk je een daadwerkelijk verschil? En waarin/waarmee?
officieel: meer sustain, lagere snaar spanning, in het echt alleen een licht lagere snaarspanning (maar vond ik toch al geen probleem op een LP)
De theorie achter meer sustain door wrap-over heb ik nooit begrepen. Mij lijkt het dat de hoek die de snaren maken over de brug kleiner is en er daardoor minder sustain is.
Nu spreken jullie elkaar mooi tegen :D
Tailpiece ligt op de body, meer fibraties
Ik kan slechts redeneren, want ik heb geen ervaring met wrapover. Mijn snaren staan al los genoeg (012-052), dus ik zie geen reden om het uit te proberen (heb ook al meer dan genoeg sustain)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Ik heb zelfs de tailpiece vrij ver omlaag geschroefd. Eerst helemaal omlaag, nu weer wat hoger tegen het snarenbreken (geen idee of dat zin heeft, trouwens).
Het lijkt me trouwens dat het effect op de sustain vooral tussen de oren zit. Of heeft hier iemand daadwerkelijk de duur van een noot getest met en zonder wraparound?
Billy F. Gibbons doet het, dus is het goed!! :)
als je t over je tailpiece doet, bendt 't makkelijker. minder spanning. wat sustain betreft; ik ben er nog niet over uit. ik denk dat dat niet heel veel meer of minder is dan 'normaal'. de snaar heeft meer contact met t tailpiece, minder energie verloren, zou je denken. maar of dat zo 100% accuraat is, ik weet t niet. Ik vind 't ook niet echt prettig (meer). t gaf bij mij een soort ratel, en die kreeg ik er niet uit. deze ging pas weer weg toen ik de snaar weer normaal door 't tailpiece deed.
ik heb t ook wel eens zo gedaan:
steek snaar erin, met baleind richting de pickups (dus van pickups, door tailpiece richting strapknop onder), onder tailpiece, naar brug.
dat geeft ZIEKELIJK meer sustain, en bendt ook tig keer lastiger. kortom: ik doe 't weer zoals t normaal hoort.
voor de mensen zonder LP:
Feedback heeft binnenkort een super aanbieding, van een dikke Gibson Les Paul Standard..
ik zal eens even kijken of ik er wat over kan vinden op hun website..
Les Paul Std. Faded HBCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
1399 zo lang de voorraad strekt.
Zelf haal ik 'm liever bij m'n favoriete Gibson winkel; Nederland Muziek in Almere omdat Wizz/Wouter altijd de beste exemplaren weet uit te kiezen.
NEEEEEEEE niet waaaaaaarrrr!! zo goedkoop! als ik dat had geweten!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
nou ja, ach, ik heb mijn droomstandard (A) (wellicht kan ik mijn ma zo gek krijgen...)
welja, doet ie dat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
dat klinkt goed
voor de liefhebbers; bij wizz kosten de LP standard faded's 1500 euro nu. heb je dus hand picked LP standards. ik snap dat wizz dat zelf niet zegt, de spampolitie slaat op hol, maar ik zeg 't lekker wel!
ik doe die wrap around ook om de snaarspanning minder te krijgen. ik merk zeker wel een verschil
bij de feedback heb je ze in de uitverkoop voor 1400Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
bij feedback nemen ze echter elke gibson, wizz neemt alleen de goeien, dat is het verschil
Mooie finish! Standard?
ik zag het ook in de FB folderCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan
ik heb een klein beetje GAS, een heeeeeeel klein beetje maar :listen:
Jep het is een Standard Wine Red.
mooi! :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flightcase
toen ik de foto zag dacht ik dat het een 'Rootbeer' was :satisfie:
God, Wine Red is echt TE geil :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flightcase
mee eensCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slevin
bij strat´s en tele´s is het ook vet
Thanks! heb ik altijd al gewild een wijn rode Les Paul.
Dus toen ik hem een aantal jaar geleden ging kopen was de keuze niet zo moeilijk.
Ik ga er binnekort ook een kopen! Ik weet alleen echt nog niet welke finish! Ik vind Wine red erg mooi maar Een donkere burst vind ik ook erg mooi! Verder kan trans amber er ook mee door ;)
Denk dat het een donkere burst wordt, maarja dan moet je net geluk hebben!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
ok.
nu ben je dus in een klap NIET meer rock 'n roll.
Epiphone Les Paul Standard, Honey Burst :gitarist:
http://img53.imageshack.us/img53/8007/guitarke7.jpg
Les Pauls blijven de mooiste gitaren vind ik, hoewel Strats ook erg mooi kunnen zijn. Les Paul = ultieme rock 'n roll gitaar.
Mooi ding man!
zeker, heel mooi!
Gelukkig kan ik beter gitaar spelen dan fotograveren, en ik had hem inderdaad wel mogen oppoetsen:
http://img232.imageshack.us/img232/6613/dsc04361ff8.jpg
http://img369.imageshack.us/img369/3695/dsc04358sy5.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/9733/dsc04364dr7.jpg
Epiphone Les Paul Custom,
Zakk Wylde's Bullseye
En de Hartke GT60 en Digitech RP80 heb ik gisteren bij een leegverkoop op de kop getikt, speelde nog op een oude versterker waar mijn oom 30 jaar geleden op speelde :hippie:
Ook erg gaaf die zakk wylde bulls eye
Onze andere gitarist denkt er over om een Esp of Gibson LP custom te kopen en dan Emg's erin te flikkeren.
Die heb ik ook, prachtgitaar! ^^Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_De_Wombat