Even een overzicht, met de huidige slagplaat iets realistischer gekleurd:
De bovenste is hoe ze er nu ongeveer uitziet, de onderste is eigenlijk geen optie.
http://i16.photobucket.com/albums/b4...toverzicht.jpg
Printable View
Even een overzicht, met de huidige slagplaat iets realistischer gekleurd:
De bovenste is hoe ze er nu ongeveer uitziet, de onderste is eigenlijk geen optie.
http://i16.photobucket.com/albums/b4...toverzicht.jpg
iets meer als 2 jaarCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
om die reden heb ik deze gitaar dus gekocht, ik wilde al heel lang een strat maar ik kan er nergens een vinden die precies naar mijn idee van een strat is [en naar mijn budget] en omdat ik verder alleen een telecaster heb, heb ik deze gitaar gekocht om toch alvast een strat te hebben, omdat ik er zo graag een wou hebbenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
waar maakt iedereen die moooie plaatjes?
Staat op de vorige pagina...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny Drug
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost104
overheen gelezen denk ik... thx!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
hmm, ik denk niet dat je al te veel verstand hebt van gitaren, anders dacht je er vast wel anders overCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keithvandentol
je kunt deze Squier niet eens vergelijken met een Stagg, zelfs Staggs zijn beter
hij heeft echter wel goede looks
Hahahaha.... Dat geldt dan waarschijnlijk ook voor mij, want ik vind het ook een heerlijke strat.Citaat:
Ik speel ook nog maar net gitaar (sinds 1990/1991, ohja... en in 1982 klassiek gitaarles gehad voor 2 jaar).
Verstand van gitaren heb ik ook niet, nooit zoiets zelf gebouwd: :sssh:
http://img115.imageshack.us/img115/5...ge00051wg8.jpg
..Citaat:
ehh..
laat maar, ik snap je niet.
dit is mijn stratocaster
http://i61.photobucket.com/albums/h6...6/naamloos.jpg
Citaat:
WAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHA HHAHAHHAHA
nigga pleeeeaase kom alstublieft met argumenten waarom een surinaams waaibomen houten gitaartje beter is dan het zuster merk van een vd grootste gitaar fabrikanten ter wereld...
stagg en goed...get real...
Ho ho!Citaat:
hebben wij het allebei wel over de zelfde Squier?
ik heb namelijk op geweldig Squiers gespeeld, op redelijke, en op SUPER slechte, en die super slechte, is de Squier die ik zelf bezit (en waar mijn post over ging)
white nigga, heb ik gezegd dat Stagg goed is? Een gemiddelde Stagg is wel beter dan DEZE Squier. Deze Squier stelt niks voor, punt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
ik heb em zelf ook, en ik houd zielsveel van em, mijn eerste gitaar
maar het is en blijft een KUT gitaar
En hiero mijn strats ;-)
Links mijn mex strat (of wat daar van over is ;-) ) en rechts mijn Floyd Rose classic usa strat
http://members.lycos.nl/gershwin5150/gitaar/fenders.jpg
WOW, super mooie stratCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mustang16
Je zegt het zelf al: jouw Squier misschien.. de mijne is namelijk een geweldige gitaar, imo.Citaat:
die lite ash strats blijf ik toch mooi vinden! Toen ik ze testte, had ik het idee dat ze een compleet andere feel hebben dan een standaard strat. Die hals vooral. erg plezierig.
GVD VUILE GASVEROORZAKER! NU ZIT IK WEER MET GAS SYMPTOMEN VOOR DIE SUPER GAVE GREENIE!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gershwin5150
Wat zijn precies de kenmerken van die hals dan? Qua 'uiterlijk' lijkt die hals op de birds-eye maple hals van de EB MusicMan Axis en Silhouette en dat is met afstand de lekkerste hals die ik ooit in mijn hand heb gehadCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Yep, ik heb het helemaal terug gelezen, de chinese sunburst van Keith. Dat ding is met wat "kleine" aanpassingen helemaal geweldig.Citaat:
Hector, dat jij toevallig een slecht exemplaar hebt, wil niet zeggen dat ze uit die serie allemaal slecht zijn. Doe even normaal zeg...
MisschienCitaat:
maar standard (zoals de mijne) is ie kut
en zie dat de pickups niet zijn vervangen, dus ik ging er van uit dat hij door de pickups slecht zou klinkken
het gaat niet zo zeer om de gitaar in zijn geheel, het gaat vooral om de pups, die zijn echt TE slechtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
maar oke, misschien zit ik er wel langs
ik wond me zo op, omdat ik altijd gek werd van mijn Squier.. en nu zie ik zijn dubbelganger (zo gek dat ik hem heb 'gerelict')
Die elementen kunnen ook per exemplaar verschillen. En dan nog, wie ben jij om te bepalen of een gitaar van een ander niet goed genoeg is voor die persoon? Misschien houdt ie wel van een doffe vette klank. Als de gitaar naar zijn smaak goed is, is dat toch prima? Daar gaat het toch om?
Een redelijke V-shape hals, geolied. Heerlijke hals. Ik heb geen idee hoe een EB Musicman Axis voelt maar van horen zeggen heeft hij ook een V profiel (?).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
de hals is mat afgelakt, erg plezierig
Is hij niet geolied?
nope. (satin polyurethane finish)
Weer wat geleerd.
oke, je hebt gelijkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
http://mslooten.nimio.info/pinkstrat.jpg
Fender Classic 60ies, Shell Pink, op grafieten topkam en brugzadels na hetzelfde als die van Mayniac.
Roze strats rulen!
GOED vet, je bent er zeker heel erg blij mee :D
Ik had een klein vraagje over mijn strat en om nou helemaal een nieuwe topic ervoor te openen leek mij een beetje overdreven dus ik dacht, ik stel de vraag hier maar!
Als "stratocaster" heb ik sinds een tijdje een London City spitfire II. Zodra ik een solo speel op het nek element dan klinkt echt elke noot op de G snaar heel lelijk, smerig, net alsof hij teveel vervormt, want clean klinkt het element prima. Kan het niet echt omschrijven de intonatie lijkt mij het probleem niet want op het brug element klinkt het perfect. Misschien zit het element onder de G snaar iets te hoog?
Sorry voor de vage omschrijving ben nog niet zo lang bekent met het elektrische gitaar gebeuren :D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elw
G-snaren zijn om de een of andere reden vaak lastige dingen...
Klinkt er onversterkt fretbuzz?
Eventueel je element iets naar beneden als dit niet het geval is. Kwestie van uitproberen maar!
succes, Johan
Totaal geen last van fretbuzz, ik heb helemaal geen ervaring met zon element een stukje naar beneden doen. Kan ik beter even langs de winkel waar ik hem gekocht heb gaan of is het niet zo veel werk?(kijkt angstig naar de lading schroeven in de slagplaat)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie
het is even moeilijk als hier posten ;) let op, naast elk element zitten 2 schroefjes, schroeverndraaier erin, draai, en kijk welke richting hij opgaat (op of neer) en dan maar draaien, probeer ze wel gelijkmatig te doen (per element dan) p[ mijn eigen strat heb ik de HB niet zo hoog, maar de neck pu wel redelijk hoog :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elw
Ook een Fasttrack 2 in de brug??
Tja, metalgitarist he? De FT2 geeft genoeg ballen en laat de strat redelijk origineel qua looks. Hij speelt overigens als een droom (en ziet eruit als een nachtmerrie).
Inderdaad, ik heb 'm zelf ook (die gele van een paar pagina's terug). Ben geen metal gitarist maar ben erg tevreden over de sound. Alleen een beetje veel volume verschil tov m'n lace sensors.
Een paar dingen over jouw strat:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay Cal
prachtig, lekker afgerad
en ja, de looks blijven redelijk origineel, maar toch niet helemaal, ik vind het altijd toch een stuk mooier wanneer er 3 single coils zijn..
wat voor een is het eigenlijk? ik zou zeggen, een Classic (Mex), maar iemand die zo veel speelt als jij, die mensen hebben vaak een USA.. vertel daar eens wat meer over
en hoe lang heb je em al? zo afgeragd heb ik ze hie rop dit forum nog niet gezien (of is het een relic?:P)