hij ís gaaf:blast:
Printable View
hij ís gaaf:blast:
@ Orpheo: ja maar als je het over hoorns hebt is er maar 1 perfecte vorm en dat is van een Les Paul, en als ik het zo zie is charlotte op zoek naar iets dat 'net ff anders' is.
Het is niet mijn ding, en dat komt vooral door tierlantijntjes als die gigantische inlay. Maar voor de rest is het wel een super-veelzijdige gitaar en ik heb zwaar respect als je dit kan verzinnen én bouwen!
Ooit wil ik ook nog een dubbelnek, maar dat wordt dan wel een SG alla Jimmy Page :D
terug naar je les paul jijCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JorikDekkers
die inleg kanik wel waarderen (het vakmanschap vooral)
maar die horn... ik had 'm liever ala carvin of strat gehad....
Jammer dat het niet jouw gitaar wordt maar die van Charlotte..Citaat:
inderdaad, alles is een kwestie van smaak en wat je zelf fijn vindt spelen,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LostHighway
en bovendien; bouw het zelf maar eens, gaan we daarna verder met deze discussie
als zij er blij mee is, wie ben ik dan om 't af te kraken? ik snap echter niet dat bijna iedereen zo ermee weg loopt. ik zet hier en daar een vraagteken bij het ophemelen, thats all.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LostHighway
Ik denk dat het veel mensen hun smaak niet is, de mijne in ieder geval zeker ook al niet, maar je kan niet zeggen dat ze geen mooi werk levert, kdenk dat iedereen stiekem droomt om zelf zo'n dingen te kunnen en degenen die het kunnen respect opbrengen voor het resultaat.Citaat:
De overdadige inlay is voor mij inderdaad 'overdadig', maar ze levert wel knap inlegwerk.
Ook de creatieve manier waarop ze eventuele problemen benadert kan ik wel apprecieren, kheb haar bijvoorbeeld onlangs gePMd over haar piezosysteem.
De piezo's waren te groot voor de zadeltjes, waren te dik voor onder de zadeltjes, ..
En dat de hoorn van de gitaar jou niet bevalt is al helemaal persoonlijk, waarom aan conventionele vormen vast blijven hangen, een eigen tintje geven aan je ontwerp is net zo leuk.
Of de hardware al dan niet een samenraapsel is laat ik in het midden, de 12 string heeft zijn hardware, de 6 string andere, tsjah..
Over dat witte opschrift valt wel wat te zeggen maar misschien verandert dat nog wel en is het nu even besparen op vervangbare dingen..
Je herhaalt het wel meerdere malen volgens mij, dit is geloof ik al de 3e keer dat je zoiets zegt. Elke keer zeggen dat het over the top is is ook een beetje flauw, zelfs als het over the top is.Citaat:
ik vind dat die jonge gewoon eerlijk is... hij geeft toch ook toe dat ie het vakmanschap wel top vind?
OK mensen, nu gaan we maar even ophouden met elkaar "aan te vallen" over of iemand het nu wel of niet mooi vondt etc. Je mening uiten mag, maar hou het binnen de perken.
Laten we dit topic aub houden waarvoor het geopend is: Charlotte die haar bouwproces laat zien.
Slowchat en andere is meer iets voor off-topic.
Dank u voor uw aandacht ;)
OK, dan pakken we het maar hard aan en verwijder ik alle berichten die buiten de context vallen. Ik heb geen zin in geruzie of scheldpartijen binnen dit sub-forum. Gelieve u voor deze niet-gerelateerde-zelfbouw-zaken zich naar off-topic te begeven.
Dank u !
Hey Luitjes :) Thankxs
Goh, ben ik even weg enneh......
Orpheo:
>dat is nog maar de looks. ik ben er ook geen fan van dat 't middendeel bestaat uit alder/poplar/basswood van de charvette (ik weet even niet zo snel wat t is). als je dan toch van scratch begint kan je net zo goed gelijk t middendeel ook mahonie maken...<
Wat the fuck !!!!
Volgens mij heeft Orpheo de bril niet op gehad, of de lenzen niet in, maar als je kritiek hebt, weet dan wel waar je het over hebt dude !!!!!
Het middendeel van de body IS uit mahonie gemaakt, en de "vleugels" zijn van de oude Charvelle body ( Alder ?)
Tja, en over vormgeving en andere zaken, laat dat aan degene over die bouwt,ondergetekende tante kiest voor het nog niet betreden pad, en ga dus mijn eigen weg.
Waarom alles maar zo standaard maken ?
Enneh... die hardware, er zijn zat dubbelnecks die dit soort configuratie hebben hoor, zal wel een paar foto's posten.
Maar zoals al vele malen eerder gezegd, het is nog niet gereed.
En als je het allemaal zo goed weet Orheo, laat dan eens zien hoe jij een dubbelneck bouwt.
groetjes Charlotte :hippie:
Duszzzzzz....
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...ENECK_350.jpeg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...neck-6-12.jpeg
net weer wat anders.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
HULDE!
10 tekens
Citaat:
Zullen we met deze kreet de discussie voor eens en altijd sluiten en verder gaan met het topic waar het voor bedoeld is: Het laten zien van het bouwproces op een informatieve manier, het bespreken van het proces en tips uitwisselen en OPBOUWENDE kritiek, waar iemand iets aan heeft.
hmm een dubbelneck waar de zon nooit schijnt :nervous:
Laat dat nou, geen reacties meer op de eerdere opmerkingen, gaat het topic van naar de kloten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
sorry kon het niet laten :)
CHARLOTTE!!!! WAAR BLIJVEN DE FOTO'S?
nee, ik kap er niet mee, alleen maar vanwege die pokkecensuur.
voor de duidelijkheid:
+++
vakmanschap
innovatie
opties en mogelijkheiden
probleemoplossing
creativiteit van diverse onderdelen en precisie ervan
-----
stukken hout uit de charvel/charvette
de horn
Smaak-kwestie:
---
De onderste horn
de inleg
+++
Overall geheel
Headstocks
bruggen
innovativiteit
En als nogmaals mijn posts verwijderd worden, ik post het opnieuw. Ik verdom 't om weer in een hoek gedrukt te worden als vaker gedaan word. Ik moet me netjes verwoorden, ok. maar ik wens dat anderen dat ook doen! ik wens ook dat mensen lezen(!!) wat ik schrijf, en niet zinloos blaten, en alleen maar de negatieve dingen lezen. ik heb 't daarom nu ook zo gepost als dat het staat.
joh meen je dat nou. what the fuck do you think i was doing?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
het heeft niet zoveel zin om in een topic als dit je eigen smaak er door proberen te drukken. Ik hou zelf niet eens van dubbelnekken, maar toch volg ik dit topic met interesse zonder elke keer te vermelden dat het zo jammer is dat het een dubbelnek word. Dat is een keus van de bouwer, en daar kan niemand zich mee bemoeien.
@harry
+1!!
zoo leef ik ook :P
ik volg dit topic ivm de technische kant van het verhaal, uiterlijk zou ik niet zo kiezen maar de gebruikte technieken om het resultaat te behalen intresseert me (is ook m'n opleiding :dance: )
Citaat:
jezus man, dit gaat wel erg ver. Snap je het dan niet? het zijn juist dit soort opmerkingen waarom mensen op je zeiken. Laat het ff los ofzo, je veroorzaakt het nu echt zelf. Op zon manier jezelf verduidelijken komt niet echt vriendelijk over.
Het doet me een beetje denken aan iemand die zn stem verheft om duidelijk te maken dat hij niet schreeuwt.
volledig mee eens, over smaak valt niet te twisten, dus laten we dat ook vooral niet proberen. het technische aspect is gewoon enorm interessant, en de smaakkwesties is aan de bouwer, en daar zou ik niet aan durven komen, tenzij ze er om vraagtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Volgens mij is iedereen hier mee eens.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madman
Het is niet jou gitaar dus wat boeit jou het hoe die er uit ziet. Als je het je wel boeit, niemand houdt je tegen om het zelf te proberen. Ik denk eerder dat mensen je aanmoedigen!!
maarja de discussie was gesloten :)
Kijk mensen, het is simpel.
Kritiek geven is leuk en moet kunnen. Of het nu positief of negatief is. En het is nu eenmaal ook zo dat we in een vrij Europa leven waar vrijheid van meningsuiting gelukkig kan en mag.
Maar er zijn grenzen.
Gitaarnet heeft duidelijke regels die te lezen zijn in de FAQ. Er staat o.a.:
Citaat:
Vrede op dit forum. In het verleden is er nogal eens wat uitgevochten op dit forum. Vandaar het Yin/Yang symbool bij een post. Respecteer elkaar, het is zonde van je tijd om kwaad op iemand te worden die je vaak niet eens kent.
Het is heel normaal om te zeggen dat je iets niet of wel mooi vindt. Doe dit echter niet keer op keer weer. We zitten hier voor de duidelijkheid in een ZELFBOUW-subforum waar mensen laten zien hoe zij een instrument bouwen. Dit doen ze als informatie naar andere mensen die er (misschien) iets uit kunnen leren.
Je moet het maar zo zien: Als je naar een showroom gaat om auto's te bekijken (al dan niet met de gedachte er een te kopen). Ga je dan ook 3 keer tegen de verkoper zeggen: "wat een lelijke deuren zitten er in die auto zeg, zou je dat niet beter zus of zo maken?" :???: Als je iets niet mooi vindt, dan koop je het niet of kijk je er niet meer naar. Als het nu gaat om deuren die niet veilig zijn dan kun je dat wel zeggen.
Kankeren op dingen van anderen, elkaar beginnen uitschelden, of wat dan ook, is niet de bedoeling van "zelfbouw", ga voor zulk soort dingen naar www.ikwilmijnmeninguiten.nl (oh, dat bestaat nog niet, misschien een leuke om te claimen?)
Graag had ik hiermee de hele vete afgesloten en het topic terug aan Charlotte gegeven zodat ze ons weer kan laten zien waar ze mee bezig is.
Graag ook geen reacties op het bovenstaande dus meer na deze post.
Ernstjan (zelfbouw-moderator)
Misschien kunnen all posts van deze discussie verwijderd worden (inclusief deze) en weer eens om wat fotos vragen.
@Charlotte: Schitterend wat je allemaal maakt.
Ik denk dat deze hele 'rel' gewoon een kwestie is van smaak.
Ik vind bv ook dat de hoorns niet volledig zijn zoals ik ze zou vormen maar:
1 Het is Charlotte's gitaar, haar eigen creatie
2 Wie ben ik om ze daardoor af te keuren, als ik zelf niet kan wat ze het afgelopen jaar allemaal gepresteerd heeft...
3 Op dit forumonderdeel zijn voor mij maar 2 dingen belangrijk: HOE ieders gitaar gemaakt wordt (al was het een paars-oranje davidsster achtige) en WAT ik eruit kan leren bij mijn eigen zelfbouw.
Ik ben er mee eens dat dit topic idd niet geschikt is om zulke discussies te voeren... Ik wil weten hoe het verder gaat met de bouw! :)
off topic: Wat mij betreft is Ernieman geslaagd in de vuurproef als kersverse moderator...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon19.gif :D
--edit-- Oh ja, en als laatste wil ik nog zeggen: Wees blij dat er iemand zo'n uitgebreid verslag post! Niemand hoeft dat te doen. Maar het opent wel deuren voor sommige lezers om zelf de stap naar een eigen gebouwde gitaar te nemen en er een leuke hobby aan over te houden... ---edit---
:dance: GO ERNIE GO ERNIE GO ERNIE GO ERNIE :dance:
Charlotte,
Doe je ding!!!!
Het is super!!!
:harmony: :harmony: :harmony:
gast, ben het met je eens, maar geloof dat er net besloten was om erover op te houden, respecteer ernie z'n vuurproef en nok dan ookCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans74
Ja, merci iedereen voor zijn goede intenties, maar nu is het echt sluss, out, over, dicht, fermé, en kappen met die hap.
Ik zou zeggen...
Waar blijven die foto's Charlotte???
idd, goeie vraag!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
Hey Luitjes, :)
Idd, kappen met alle flauwekul,wat gezegd is is gezegd, daarmee finito.
Foto's later deze week weer, ben momenteel bezig met de werkplaats en de machines te voorzien van een profi stofafzuiging , aangezien ik zelf niet langer meer zonder wil gaan werken.
In mijn werkplek hangt ook zo'n systeem aan het plafond, met 1 extra lange buis die loshangt zodat je hem aan de werkbank kan klemmen, daar, precies waar je hem wilt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
Let wel op dat je kleine papiertjes etc goed weglegd want de zuigkracht is echt niet leuk meer.
Ik raad je acht aan 1 extra losse slang te monteren (bijv. voor het maken van een halsprofiel. Slang over de kop steken terwijl de romp vast geklemd ligt. Werkt perfect, zelfs met een slijpschijf komt nog het meeste van het stof in de slang)
Hey GG , :)
Idd, dat is ook de bedoeling.
1 lange buis door de werkplaats, met aftap naar de werkbank, en de frees en zaag machine.
groetjes charlotte :hippie:
het is zo stil aan de overkant
Hey Luitjes :)
Ja,het zat even tegen met de instalatie van het stofafzuigsysteem,de stofzuiger werd geleverd, echter de slang was men vergeten erbij te doen.
Deze is nu nageleverd, en de instalatie is nu bijna gereed, kan er mee werken, ik wacht alleen nog op een start automaat voor de stofzuiger, dan gaat de stofzuiger automatisch aan, als je de frees of zaag, of wat je er ook op aansluit,start.
Verder gelijk de werkplaats eens goed schoongemaakt.
Maar vandaag weer verder gegaan met de gitaar :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...0cover%202.jpg
Ben nu bezig de truss-rod covers te maken.
groetjes Charlotte .:hippie:
gaat weer erg sjiek worden
Hey Luitjes:)
Dank je Glacius.
Vandaag weer wat verder...
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...0cover%203.jpg
De covers verder afgewerkt, en de gaatjes hiervoor in de headstock geboord.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...%20kleuren.jpg
En de elementhouders van een kleurtje voorzien,ga ze morgen in de blanke lak zetten.
groetjes Charlotte .:hippie: