6 com compressors is een domme typfout, stotteren tijdens typen :chicken:
Het zijn gewone compresoors waar je ook tekkers en spijkerpistolen op aansluit , die dus eens in de zoveel tijd weer druk opbouwen( wat volgens mij normaal is :satisfie: )
Printable View
6 com compressors is een domme typfout, stotteren tijdens typen :chicken:
Het zijn gewone compresoors waar je ook tekkers en spijkerpistolen op aansluit , die dus eens in de zoveel tijd weer druk opbouwen( wat volgens mij normaal is :satisfie: )
ok dat zijn dus van die lawaai dingen :D (ik heb er ook zo 1 voor het aflakken), het grootste probleem wat je met zo'n ding eigenlijk hebt is dat je heel moeilijk verloopjes kunt krijgen naar een airbrush toe en dat de druk een stuk lager gezet moet worden voor airbrush (1,5 bar ongeveer) maar als dat uit de weg is kan het in ieder geval wel
jahh zie dan gaat het me weer heel veel geld kosten voordat k kan beginnen...:D gitaarbouw en pedaaltjes boeit me ook en dast heeft dan wat minder ''instapkosten'' toch lijkt dit me leuk om wel eens te doen.
respect voor jou want je bent er echt goed in, ben je ook naar den haag geweest, kunstacademie:D
nee, ik kom oorspronkelijk uit rotterdam en het was de bedoeling dat ik daar de kunstacademie ging doen alleen vond mijn toenmalige vriendin het beter als ik eerst een tijdje ging werken en dat doe ik dus nog steeds :D
Ik heb tussen het VWO en mijn eerste baan wel even portretschilderen gedaan en toen ben ik er wel achter gekomen dat ik schilderen leuker vind als hobby dan beroep dus ik vind het prima zo, maar ik hebt het mezelf aangeleerd door gewoon veel fouten te maken (net zoals met gitaarbouw dus :D )
je vriendin wou je niet op kamers hebben want ze weet wat jongens dan doen zeker :satisfie: jammer dat je de kunst academie niet hebt gedaan, aan de andere kant, goedzo want anders zat je hier niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Jou kan ik dus ook wel wat vragen over olieverfschilderen :hippie: we kunnen het niet doen in de les omdat er geen goede afzuiging is maar mn tekenleraar zou me wel op een vrijdag middag willen ''introduceren'' met olieverf:D Is dit veel leuker dan de gewone acryl plakaat verf?? Anders moet ik maar ffe een doekje kopen en seieus een afspraak maken
nee ik woonde al samen op dat moment en niet zover van de academie af, maar ze wilde gewoon dat ik centjes ging verdienen (zij werkte al een tijdje)
olieverf is eerlijk gezegd niet gemakkelijk, het droogt ontzettend langzaam (weken) en vergt nogal wat voorbereiding
als ik een schilderij maak doe ik het tegenwoordig volledig in acryl (tubes en flesjes, niet de plakaatversie) dat droogt heel snel waardoor je sneller laag op laag kan schilderen en je hoeft tenminste niet je kwasten iedere keer met thinner schoon te maken
ik leen even dit topic, indien het niet hier kan haal ik m'n post weg (voor zover dat kan) en maak ik er een los topic over.
Ik heb een squier telecaster costum (2xp90) gitaartje, in het zwart.
Ik wil nu over het zwart een zo dun mogelijke laag geel of oranje doen.
Ik weet dat een dun laag niet zo goed dekt, maar ik vind het er na een tijd erg gaaf uit zien (zie de strat van g.g.).
Heeft iemand een idee wat voor spuitbus ik het beste kan halen?
Het gaat mij niet om het strakste uiterlijk'want dat lukt mij toch (nog) niet...
sommigen bouwen er soms een kist omheen vol isolatie materiaal en een rooster of pijp voor de luchtaanvoer en koelingCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
heb zelfs eens een verhaal gehorod van iemand die hem in zo'n kist in een hok bouwde met een lange vorstvrije buis door de grond richting werkplaats in huis
[QUOTE=Javaca]Kan ik clou poederbeits wat normaal opgelost wordt met water ook oplossen in cellulose en zo een meer ``dekkende `` laag gaan spuiten?
JJ
ja dat kan echter het wordt niet dekkend maar meer translucent
er zijn speciale kleurstoffen om cellulose dekkend te maken, van die kleine flesjes geconcentreerde verf, ik heb ze zelf ooit eens bij de verfhandel gehaald om een semitransparante witte verf te maken maar met een klein beetje werd het al heel erg dekkend
ik zou gewoon motip nemen of 1 van die histor cellulose spuitbussen (die blijft in ieder geval dun), indien nodig kun je altijd nog met 2000 grit de lak dunner makenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
heeft iemand ervaring met thinnerdruk op gitaren? Ik ben van plan om een plank vol te drukken met allerlei plaatjes uit tijdschriften. maar op welke ondergrond? en hoe af te lakken? ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij een beetje in de goede richting kan sturen.
1 keer gedaan maar dat was wel 25 jaar geleden toen ik op school zat,wat ik mij kan herinneren is dat ik het gewoon op een polyurethane gelakte tele had gedaan die ik eerst mat geschuurd had, het was wel een witte tele btw dus de plaatjes waren goed zichtbaar . In die tijd kon ik nog niet aflakken en het was erg kwetsbaar dus het sleet wel erg snel (thinner trekt niet in poly)
Ik raad je overigens niet aan op dit op een cellulose gelakte gitaar te doen omdat je met de tinner ook de lak oplost
|k neem aan de onderlaag even opschuren?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
@fred dons. dank u. de plank is nog blank hout, dus een polyurethane grondlaag aanbrengen en dan polyurethane witte lak? dan thinnerdrukken en dan ook weer polyurethane blanke lak gebruiken?
ik gan het gewoon proberen. dank.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
oke,vraag me af of dat poeder goed oplost.Ga het binnenkort eens proberen met die goedkope telecaster body van de meeting.Die van 37,50 dus...
nee als het nog blank hout is zou ik het direct op het hout doen, je wilt namelijk dat de inkt in de ondergrond trekt en dat werkt beter met ongelakt houtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers
wel even testen met de hoeveelheid thinner omdat je niet wilt dat de kleuren uitlopen, daarna kun je in principe iedere blanke lak gebruiken om af te lakken
dat poeder lost goed op hoor maar zelf gebruik ik liever transtint of colour tone om blanke lak bij te kleuren omdat je daar zeker geen klontjes krijgtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen
ik zou het poeder eerst met een beetje lak mengen tot een papje en dan pas met de rest van de lak
ja anders pakt het gegarandeerd niet op de poly onderlaag, gewoon met 400 tot 600 gritCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen goed antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik het hier even probeer.
Ik ben van plan om binnenkort met een nieuw zelfbouw-project te starten.
Elzen body, olympic white gelakt, maple hals met pau ferro toets.
Nou vroeg ik me alleen af welke lak qua kleur het dichts bij olympic white komt en waar is deze te krijgen?
Quote ik mezelf even :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaanW
Vandaag was ik toevallig bij Karwei, meteen even bij de spuitbussen gekeken. Heb een kleur gevonden die aardig in de buurt komt van Olympic White. Kan iemand me vertellen of de Trendy Colorline van Motip goed te gebruiken is? (is gewoon op nitro cellulose basis)
Dat kan prima, wel goed ventileren als je het gebruikt.
Doe alsjeblieft een masker op, het is ontzettende rotzooi. Als het even kan buiten spuiten (vliegjes stof:sneaky: ). Als ik gespoten heb zet ik alle ramen open en ga een tijdje ergens anders zitten.
Wim
Ik heb hier een strat body (kaal) liggen.Deze moet zwart worden. Maar mijn vraag is : Moet hier een witte grondlaag op? Hoeveel lagen?
Alvast bedankt!
Erik
Grondlaag is meestal een soort spuitplamuur of iets dergelijks om eventuele oneffenheden weg te werken. Niet noodzakelijk wanneer de body 100% strak is, of je genoeg zwarte lak hebt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frumour
kort vraagje; die ik het best hier kan stellen.
Ik maak mijn telecaster nu wit met Trendyline nitro-lak... nu wil ik er ook nog graag een blanke laklaag overheen gooien, alleen waar kan ik die krijgen? (spuitbus dus!)
Dat probleem heb ik ook gehad. Ik heb gewoon een blik blanke nitro gekocht en een beginners airbrushsetje van revell (€14,95) met gasbus. Als je je nitro iets dunner maakt met thinner dan werkt dat perfect (kijk naar mijn laatste strat)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy
google eens naar delta twello, daar haal ik de mijne vandaan. Goed spul trouwens.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy
vraagje over beitsen:
is het poeder dat je kan kopen om verf te kleuren hetzelfde als beitspoeder (waterbasis)?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
Geen idee.Normaal gebruik ik clou poeder welke te verdunnen is met water.Voordeel hiervan is dat het zo dik te maken is als je zelf wil...lees quo kleur donkerder of lichter naarmate meer water wordt gebruikt.Bovendien gemakkelijk aan te brengen met een oude lap of doek,
JJ
heb ondertussen op een plankje geprobeerd, denk toch niet dat het hetzelfde is. resultaat is niet echt goed.
Weet iemand of je hout ook zo kunt lakken (of anders afwerken) dat het zijn oorspronkelijke kleur houdt? Zonder dat verbruinende verniseffekt? (Ik heb laatst eens blanke Motip op kaal geschuurd hout gespoten en zelfs dat maakt de zaak donkerder)
Zodat je alleen maar aan de glans en de gladheid ziet dat er sprake is van afwerking, maar niet aan de kleur?
Ik zou blij zijn als daar iets voor bestaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
Een blanke lak op waterbasis zou de zaak op zich niet moeten verkleuren,en helemaal niet dat gelige effect geven.Zelf heb ik een massief essen vloer en heb die ook met blanke lak op waterbasis gelakt...perfect hoor,alleen weer te dik voor op een gitaar te smeren denk ik zo,
JJ
Dank je, Jan,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen
Heb je daar ook een merk en een type bij? Geeft in ieder geval weer een richting om in te zoeken.
Kijkend naar de esdoorn hals van mijn strat realiseer ik me dat het toch mogelijk moet zijn: die is ook gelakt en je ziet het nauwelijks.
wie kan mij wat meer vertellen over rustins plastic coating
Plastic Coating
Product Product Data sheet
Type A two-part cold cure finish, based on Urea Formaldehyde resins, plasticised with alkyd. The
finish is highly durable, resistant to impact, abrasion and solvents.
Intended Use Bare wood, hardboard, MDF, unsealed cork, slate, stone and vinyl tiles. For interior use only.
For interior floor areas use Rustin’s Plastic Floor Coating
Special Features
Quick-drying. Non-yellowing on ageing. Tough, chemically resistant finish. Enhances the
colour of the wood. The coating is almost colourless, but some woods change colour when
coated.
giftig?
Alle lak is 'giftig'. Ook watergredragen lakken wil je niet inademen - het voordeel van die dingen is dat het oplosmiddel zelf niet slecht voor je is (water ipv thinner, is wat minder kankerverwekkend...). Verder is het een prima finish, gebruik ik tegenwordig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
moet je daar speciale voorzorgen bij nemen, masker of zo?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
heb nu twee mogelijkheden
plastic coating outfit (250 ml, prijs 24,95) en plastic coating 1000 ml + harder is op voorraad (prijs 29,50)
heb ik aan die coating en harder genoeg of moet ik dan nog wat apart kopen wat wel in die kit zit?
Je kan ook de thinner kopen, al werkt (voor de schoonmaak) gewone thinner ook prima. Voor die kleine meerprijs zou ik 'gewoon' de 1 literverpakking nemen (Bij Baptist, toevallig? Of elders?).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Een respirator/verfmasker is IMO voor alles behalve politoeren en/of olieen een vereiste. de 3M units zijn redelijk geprijs, makkelijk extra filters voor te krijgen. Gebruik het ook als ik schuur, gekocht bij nonpaint.nl, hebben ook andere spullen zoals afplak en schuurpapier voor lakken. Wel handig.
@mattia
niet bij baptist maar bij memenco
http://www.memenco-europe.com/index.html
op zoek naar rustin's wood dye kwam ik hier terecht , hebben ook 4 x 0 staalwol
de wood dye kun je ook gebruiken met de plastic coat, zelf iets mengen
Handig om te weten. Staat echter niet op de website, heb je gewoon even geinformeerd ofzo?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Mattia