Geen idee wie het is, maar heb al vaker proberen zaken te doen met die kerel.
Printable View
Ik dus ook. Dacht echt dat ik belazerd was door die gast.
Waar het op neer kwam, is dat hij drie keer had beloofd het door mij gekochte effect op de bus te hebben gedaan en ik er dus lekker drie keer achteraan kon gaan voordat het definitief de deur uit was gegaan.
Qua prijs interessante dingen die van hem komen laat ik dus bij voorbaat aan me voorbij gaan. Maar dit is niet eens qua prijs interessant, dit is belachelijk. Want een complete mafketel.
Gelukkig is er automatisering. Dat betekent dat je in de MP effectenrubriek al jaren wordt lastig gevallen door adverteerders met hun roots op het damrak... effectenmakelaars dus.
maar ook!! Stemkastjes!!
http://googleads.g.doubleclick.net/a...emkast.nl&nm=9
Moelluk hoor, gericht adverteren, want effecten zijn effecten en stemmen kan ook maar 1 ding zijn...
Is dit reëel? Kan goed zijn hoor maar ik vraag het me af.
http://link.marktplaats.nl/514269893
Wow; zo'n TS heb ik ook nog liggen....... (helaas gerehoused; de originele behuizing is kapotgetrapt door de gitarist; verder volkomen origineel)...... moet ik ook maar eens verkopen :)
Ja maar zijn er mensen zo dol dat ze 450 euro uitgeven aan een TS-808?
Volgens mij heb je echt een bord voor je kop als je 450 neer telt voor zo'n ding. Maarja dat is met wel meer dingen zo. Mensen noemen mij al gek met me veel te dure gitaar :)
Kan zijn.. Maar het gebeurt, al jaren. De legende van de TS-808 is dermate bekend dat je eerder een bord voor je kop hebt als je niet weet dat ze hoge bedragen opbrengen. Er zijn nog heel wat meer vintage klassiekers die (te) veel geld kosten. Maar weinigen daarvan hebben zo'n legendarische naam als de 808, waarvan de geestelijke nazaten op zo ongeveer elk pedalboard te vinden zijn.Citaat:
een bord voor je kop
Ik praat die prijs niet goed. Maar ik heb er zelf twee verkocht en was blij met het geld ;)
Overigens is het momenteel crisis en liggen de prijzen wat lager, vraag is of ie deze kwijt raakt via MP voor zo'n bedrag..
Deze is dan misschien wel "vintage", maar in uiterlijk erbarmelijke staat. :o
Weer zo'n ding: http://link.marktplaats.nl/514353207
Ik vind het maar een hoop geld voor een RI die bekrast is en niet compleet komt..
Of was de mijne écht zo goedkoop?
ach.. dat valt wel mee. het kan veel erger! ;)
Ik geloof niet dat er een waarde-topic is voor effecten toch? Vandaar hier. Ik heb een jaartje terug een Deluxe Memory Man gekregen, af en toe gebruik ik hem maar ik kan het geld goed gebruiken voor een nieuwe versterker. Ik vroeg me af of jullie iets meer weten over uit welk jaar hij komt en de waarde?
http://i44.tinypic.com/sm4u88.jpg
Dank!
Dat zeg je elke keer.. maar de Tokai haalt t uit gitaristisch oogpunt echt niet bij een goeie TS ( en ik ga er van uit dat deze goed is..). Te weinig dynamiek en te veel modderig mid..
Er zit nog een AC cord op, dus volgens mij is het een jaren 80er misschien begin 90, denk ik zo. Ik ben geen expert, maar het is sowieso niet af te lezen aan de buitenkant. Niet elke DMM heeft dezelfde BBD chips en voor sommigen zijn bepaalde DMMs meer waard. Hoe dan ook, veel Nederlanders kijken daar volgens mij niet eens naar om bij de DMM en blijft hij altijd z'n waarde houden. Ik zou zo gokken op €250,- / €300,- (met geluk).
Dank, ik zag al de discussie hier over de waarde. Op eBay zag ik ze staan voor bedragen als €400, wat me ook wel erg overdreven leek.
Komt omdat de big box versie niet meer gemaakt wordt en dat de DMM-reeks (dus nu de Deluxe Memory Man with Tap Tempo) met de 'goede chips' zou stoppen omdat de chips op zijn (grote kul, natuurlijk). Dus daarom proberen mensen ze voor die prijs te verkopen.
Inderdaad. Geen idee hoe sommigen ze zo krijgen ... Een van de twee die ik nog heb is helemaal crusty en ook vrij erg bekrast:
http://i6.photobucket.com/albums/y24...M-original.jpg
Ach, het heeft wel wat!
Nou ja, als hij is nagekeken en TB'ed en hij doet 't perfect... maar een beetje kul om dit zonder adapter aan te bieden. Maar goed, da's de keuze van de verkoper. Ik vind het iets te veel, maar niet overdreven.
Niet echt. Een MN3005 chip vinden is een eitje. Klop maar in op ebay en je hebt meteen 10-tallen aanbiedingen uit Sina. Een MN3005 vinden die ook echt een MN3005 is en geen fake (omgecatte MN3008 of een ding wat uberhaupt niet werkt) is zo ongeveer schier onmogelijk. Een echte kost al snel een euro of 40-50 en daar kun je dus als fabrikant echt geen produktie pop draaien.
Panasonic is begin jaren '90 al gestopt met het maken van BBD chips. Alles wat er over is is dus NOS en al jaren terug in grote partijen opgekocht door EHX en een paar andere jongens.
Als jij het zegt zal het wel kloppen. Ik kan me alleen niet inbeelden dat die chips nooit meer gemaakt kunnen worden. De kosten zullen dan wat hoger zijn, wat waarschijnlijk ook de prijs van de DMMwTT verklaard. Daarnaast zijn er overigens nog genoeg DMMs op de markt en zullen die ook altijd blijven circuleren. Ik voorzie dus niet echt een DMM-tekort.
Klopt. gedeeltelijk.
De MN30xx-en kregen broertjes. De MN32xx. Werkt op 9 volt terwijl een MN30xx liever een volt of 15 "ziet". Ook die MN32xx-en zijn discontinued. Daarvan zijn echter een paar remakes op de markt. De BL3208 (2048 stages) en BL3207 (1024 stages) van Shangai Belling en de V3205 (4096 stages) van CoolAudio (onderdeel van Behringer). Voor de MN30xx's besteen deze alternatieven niet. En da's jammer. Die hebben net wat meer headroom.
Ja, dat verhaal is half nog blijven hangen. Had ik al eens gehoord via bernardduur. Het enige wat me dan nog 'dwars zit' is dat het toch totaal niet moeilijk moet zijn om zulke oude technologie te hermaken? Dat moet nu toch totaal niet meer moeilijk zijn?
Vaak juist wel. De kennis gaat verloren. En erger: veel oude technologie blijkt niet meer te kunnen ivm nieuwe milieuwetgeving. Dat bemerkte Hartley peavey, toen hij in de VS weer buizen wilde gaan maken en dat bemerkte de man van de campagne om Tjolk terug op de markt te brengen. Die kreeg van Campina het verzoek asjeblief te stoppen, want het kon niet meer, zo'n drankje vol rotzooi...Citaat:
dat het toch totaal niet moeilijk moet zijn om zulke oude technologie te hermaken?
Mijn ouwe buizendokter zegt dat jullie jonkies er niks van af weten, internet of geen internet. :)
Probeer nog iemand te vinden die een mooi bovenblad voor een archtop kan uitbeitelen, of een smid die conische buizen kan trekken, een reparateur voor je stereo of tv.. of ga eens op een markt met oude ambachten kijken. met het verdwijnen van een technologie verdwijnt ook de kennis ermee om te gaan. Dat is een algemeen bekend verschijnsel..
De BBD -technologie werd ontwikkeld in Eindhoven (nog geen km van waar ik nu zit). Mijn zwager werkte op die afdeling in het natlab - hij zal echt lachen als ik het voorstel, 'want niemand zit te wachten op die ouwe zooi..'
Prima te doen. Moet je alleen even wat geld regelen. Ga uit van een goed stapeltje tonnen voor het doen van het ontwerp en een productierun. De tecnologie is niet verloren gegaan. Die staat idd gewoon op naam van Philips.
En dan ga je er achter komen dat de markt voor dit soort chips heel klein is. Alle toepassingen waar vroeger ook BBD's in zaten (Philips soundmixers, ken je ze nog?), karaoke apparaten e.d. gebruiken tegenwoordig goedkope digitale varianten. Vanuit consumentenelektronica is de vraag dus weg en dan blijven er alleen een paar gitaristen over.
Kijk, dat is dus ook logisch en de enige redenering die ik kon bedenken. Vraag en aanbod. Ik heb hier toevallig net vandaag een Roland Juno-106 gekregen (Kerstcadeau) en daar zitten dan nog BBDs in (chorus sectie). En dan houden we, inderdaad, dus alleen wat oude muzikale voorwerpen over.
De technologie is zeer zeker niet verloren, dat weet ik zeker. We hebben het hier niet over een design wat 'perongeluk' is ontstaan uit een toverpot en niemand meer weet hoe het ook alweer tot stand is gekomen.
Maar dan moet ie nog geproduceerd worden.. en vraag is of dat nog kan/mag binnen de milieuwetten - al doen ze daar in sina niet zo moeilijk over..
Buizen en germaniumtransistoren zijn not done, geen idee hoe het met deze krengen zit..
WTF?!?! Hoe kan een iets dat er zo uitzag nou ooit slecht voor een kind zijn geweest?!
http://www.levensmiddelenkrant.nl/up...oto/tjolk.jpeg
Ik zei niet dat het slecht was voor een kind, maar dat de fabrikant het niet meer mag maken vanwege de zooi die erin zat.. ;)
Hoe kom jij eigenlijk aan al die pedaaltjes Zoon van. Lijkt wel of jij vroeger exact wist welke pedaaltjes nu geld zouden opleveren. ;)