Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Fuck fuck fuck!
Gisteren met de looper liggen prutsen. (ondertussen heb ik er al een 2e bijna klaar voor Jef)
Ik dacht dat het debuggen gedaan zou zijn nu ik de gigantisch stomme fout in het oorspronkelijke schema gevonden had. Maar toch niet.
Er zitten 2 fouten in die van Jef, 1 in die van mij.
Fout die enkel bij Jef zijn looper voorkomt
Als ik gewoon alle snaren van hoog naar laag speel terwijl ik alles opneem gaat het goed. Bij de playback stopt alles dan vanaf dat ik de lage E speel, of wanneer ik meer dan 2 snaren tegelijk speel. Zeer vreemd! Speel ik enkel met de hogere snaren dan werkt het goed, blijft het ding loopen.
Fout die bij beiden voorkomt
Druk ik dan op stop voor dat het einde van de loop bereikt is zou de playback moeten stoppen. Dat doet hij ook. Meestal. Je hoort het loopje niet meer spelen, maar het lampje flikkert soms nog wel (als het flikkert is de chip nog aan het afspelen). Dit blijft flikkeren tot het einde van de loop en dan stopt het. Druk ik ondertussen (terwijl het nog flikkert) op de play/stop knop dan hoor ik idd dat het nog bezig is met spelen. Normaal gezien moet het dus terug van het begin afspelen zodra ik op play druk.
Gisteren werkte het soms wel goed, zoals in onderstaand filmpje, en om onverklaarbare redenen deed het 2min daarna wat ik hierboven beschreven heb. Ik wil deze fucking bug eruit :mad:
Mijn looper heeft dat probleem van de lage E snaar niet, enkel die van Jef doet dat. Maar beiden hebben ze wel t probleem dat de playback niet altijd stopt als ik op stop duw. Iemand enig idee?
De info van Tonegod, waar ik denk dat het probleem zit.
Playback
All that is needed to start a playback cycle is to ground the playback pin using a switch (Figure 5). There are two playback pins included, PLAYE (pin 3) and PLAYL (pin 4), which are intended to be used depending if the playback switch is toggle or momentary. PLAYE is an edge triggered input that starts and continues playing back the whole loop when pulled low even if the input is goes high during the playback. PLAYL plays the loop when held low. If the input goes high during playback it will stop the loop and start from the beginning when pulled low again. I choose to use the PLAYL input because the playback can be interupted and restarted from the beginning on demand instead of waiting for the loop to end as with the PLAYE input. This is handy if you need to sync the playback to something.