-
http://i122.photobucket.com/albums/o...an/lakken6.jpg
En de voorkant met de mooie avodire top. Daar is ook op te zien dat ik de gaten van de knoppen beetje heb verzonken, zag ik bij branko`s prs zelfbouw. Dat ziet er wel vet uit vind ik, en mn knoppen pasten ook nog niet(hout was nog te dik in de cavety) dus heb ze verzonken en nu passen ze wel.
Nu moet de lak +/- 24 uur uitharden, en dan kan ik em schuren, en dan gaan er weer 3 laklagen overheen :D.
Grtz Geert
-
Verschrikkelijk mooi hoor! Ben benieuwd hoe het verder gaat... :D
-
Hé Geert
Mooi geworden man. Jouw top lijkt zo te zien wat drukker als mijn stukje avodire. Waar heb je nu mee gelakt?
Wim
-
Ik ben er zelf ook tevreden over!! De lak vloeide mooi uit ook. Er zitten alleen nog wat luchtbelletjes in, misschien heb ik ff te snel gemengd ofzo. Het is net vanaf welke hoek je em bekijkt de top, de glans verandert dan. Deze foto was vanaf een goeie hoek zegmaar en met de flits erbij, dan zie je die vlam helemaal goed. Is met 2k grondlak van vox humana gelakt, weet niet precies wat voor lak dat is maar het ruikt goed haha. Moet alleen nog ff kijken wat voor aflak ik ga gebruiken.. iemand tip? Wil het wel graag zelf lakken en heb geen spuitinstallatie. Dacht zelf aan zon spuitbusje gewoon.
Geert
-
begrijp iets niet.misschien ligt het aan mij maar wanneer is een transparante 2komponentenlak een grondlak?die lak wat er nu op zit is toch de lak.waarom na bewrken met een andere lak en niet nog een paar keer met dezelfde?als je hem nog een keer wilt overlakken zal je het ook met een 2komponentenlak moeten doen en met een spuitbusje gaat zuks niet.
-
Nouja ik ben een leek qua lakken dus vraag het niet aan mij haha. Maar ik kreeg dit als recept mee van de gitaarbouwwinkel. Die zeiden naar een autospuiterij brengen voor de aflak. Maja ik ga em gewoon helemaal zelf bouwen, tis tenslotte een zelfbouw :D. Dit is grondlak staat erop tenminste, weet niet warom het een grondlak is, ik denk zelf dat aflak nog wat meer glanst. Ik heb ff wat gegoogld er zijn wel wat soorten 2k lak in een spuitbus, daar zit dan een harder in die je met een drukknop activeert. En ik heb ook erges gelezen dat je de meeste 1k lakken wel op 2k lak kunt doen(andersom niet). Blijft handig google :D Dus kga zometeen ff langs de gamma spuitbusje hoogglans aflak halen en dan proefje proberen kijken hoe het reageert op de lak!!
Grtz
-
Aangezien ik hier redelijk nieuw ben, heb ik dit draadje nu voor het eerst gelezen. Heerlijk vanaf het begin tot het eind in een keer door :rockon:
Dat wordt een waanzinnig mooie gitaar Geert,
Die wil ik graag een keer in het echt zien.
Ik ga dit in ieder geval tot het eind volgen. Net een soort feuilleton :)
-
Netjes hoor,
Enneh, ook een fan van halve liters (beugels) :D ?
-
@ grizzly: Bedankt voor het compliment!!Mooi dat je het een interesant topic vond :D.
@ Avu: Tnks !! Het is in de kamer van me broer, die woont op kamers, dus kon zijn kamer mooi ff gebruiken om te lakken :cooler:.. maar ik ben zelf ook zeker niet vies van een biertje(of 2 :dance: )
De hals heeft inmiddels ook een aantal lagen lak gekregen:
http://i122.photobucket.com/albums/o.../halslijm1.jpg
-
En heb vanavond de hals met de body verlijmd!
De achterkant ziet er nu zo uit: http://i122.photobucket.com/albums/o.../halslijm2.jpg
Er zitten nu 2 dikke lagen 2k lak op, daar bouw je heel snel een dikke laag mee op, en is schuurbaar na 1 dag. En heb er nu een aantal lak lagen overheen gespoten met motip blanke autolak. Er zit alleen wel nog wat oneffenheden op het vlak.. de welbekende sinasappelhuid :cheerup: . Ff een vraag want krijg ik dat wel vlak met polijsten alleen of schuur je dat (na de laatste laklaag)? Hij word altijd dof/mat na het schuren, door stof van geschuurde lak enz, krijg je dat met polijsten(commadant 4) weer mooi glimmend?
Maar goed morgen kga nog ff de hele gitaar een paar keer lakken en dan mag ie een paar weken drogen :nervous: :nervous: !!
Grtz Geert